Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lise81 schreef:Voorlopig niet onder het zadel galloperen in de bak, hij heeft hier nog niet de balans. Hij gaat hard en wil alleen rechtuit omdat hij dit het makkelijkste is. Hij heeft nog niet de kracht in de achterhand om te gaan dragen. Dit wordt wel gevraagd als je hem op een volte zet.
Oefen aan de longe (zonder ruiter) de galop of bijvoorbeeld buiten op een recht zandpad.
Hij kan ook de angst hebben weer onderuit te gaan, maar zijn tempo helpt natuurlijk niet mee.
Heb je geen les/begeleiding?
Door de val kan er lichamelijk ook wat aan de hand zijn. Het paard lichamelijk na laten kijken (dierenarts / dierfysio) is geen gek idee.
Shauni schreef:als ik jou was, zou ik het wel consequent aanpakken, als hij 2 pasjes galopeert heel overdreven belonen en met je stem.Dan neem je hem terug, knuffel je wat. en zo ga je verder. Als ik jou was zou ik hem niet gaan 'slaan' als hy bang is word hij alleen nog maar banger.
Succes
) geeft aan dat het paard op de volte overgaat in heel hard draven, waarom omdat hij bang is te vallen.