U'Blingh & AJ (eind februari)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_AJ_

U'Blingh & AJ (eind februari)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 11:58

Hoi allemaal...

De laatste tijd heb ik verschillende keren een vriendin mee kunnen slepen naar U'Blingh om foto's te maken (met mijn camera:p)

Deze foto's zijn van eind februari.

Eventjes een intro... U'Blingh is van CL en Yaella. Verschillende kennen blingh al (zoals de mensen van het setjes topic). Maar voor degene die Blingh nog niet kennen: U'Blingh is een ruin, olivi, en geboren in maart 2001, en ik verzorg hem zo ongeveer vanaf september. (in het begin ongeveer 1 keer in de week samen met cl) en sinds we op de nieuwe stal staan van zo'n 1 of 2 keer tot van die uitschieters van 4 keer per week ofzo omdat Cimmy-Lou dus fulltime werkt, en Yaella in haar eindexamenjaar zit.

In het begin was het heel erg wennen omdat hij zo hoog opgooide (en dat was ik niet zo gewend).. maar inmiddels is dat het probleem niet meer:)

Maar genoeg gepraat... de foto's!
Ik ben deze keer heel erg bewust bezig geweest met het EERST voorwaards rijden en reactie op het been krijgen, en daarna pas neerwaards d.m.v. veel overgangen en schijnovergangen enzo. Van mij mag hij met zijn hoofd in de lucht lopen... ALS HIJ ECHT MAAR REAGEERT OP MIJN BEEN!
En dat was zo, en vanuit daar kan ik hem rustig naar beneden vragen.

En ohw... ik zit de laatste tijd enorm te kl*ten met de lengte van mijn beugels.. gaatje 4 is te kort (voor mijn gevoel) en gaatje 5 weer te lang. Vandaar dat mijn voet vaak verkeerd in de beugel zit enzo en ik ook tussendoor veel de lengte van mijn beugels heb veranderd, en ook zonder beugels heb gereden.

Ik heb geprobeerd om de foto's een beetje op vollegorde te zetten.
(de links zijn het ook waard hoor!! --> kon niet meer kiezen...)

Even instappen
Afbeelding
(beugels voor mijn gevoel echt te kort! --> gaatje nr4)

Zonder beugels draven
Afbeelding
(Kon hem meer doorvragen, maar wou echt even dat die achterbenen der lekker onder kwamen en hij echt actief was)

En weer met beugels draven
Afbeelding
(gaatje 5:p beugel lengte voor het zicht wel netjes vindt ik)

Draven
Afbeelding
(hij zakt netjes van voren --> duimen naar boven!)

Galop
Afbeelding
(voor het zicht een wat spastische houding vind ik, heb er enorm op gelet, maar als ik erop zit, dan ben ik echt ontspannen)

Nette draf!
Afbeelding
(blingh loopt echt super... was net na de galop... mijn houding alleen.. laarzen zakte ook af --> binnenkort jarig dus miss leren rijlaarzen:)

Goedzo blingh!
Afbeelding
(voeten en beugel... hmmm -> achterhand wel super!)

Tussendoor ook stappen
Afbeelding
( Tong uitsteken )

En weer een galop
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VXGY7WQ7.jpg
(te lange teugels in ieder geval)

Draf
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VBCE4KAO.jpg
(begint steeds netter te worden.. maar weer die langere teugels --> zijn echt funest voor mijn houding:p)

Galop
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JRTPRQ3E.jpg
In ieder geval... echt die teugels...

Het begin van een stofzuigertje:)
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBV6A6EY.jpg
(achterhand mag wat meer)

Doorzitten
Afbeelding
(netjes hoor!)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8Z6XEUBN.jpg

Galop
Afbeelding
(Lekker opwaards.. mijn beugels alleen... en hij mag wat ronder...)

Tja... Ik weet wat het is... jullie ook?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVFFDE3A.jpg
(hij had echt geen zin meer in de galop.. ik moest al moeite doen om hem aan de gang te houden.. maar de foto's hiervoor waren galopfoto's de foto's hierna waren draf foto's hihihi)

Toch weer opnieuw in de galop
Afbeelding
(die laarzen hahaha..)

Van hand veranderen in galop, bij x draf
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UG86NX7Z.jpg
(ikzelf vindt m netjes.. alleen mijn beugels alweer... netjes verzameld...)

Galop
Afbeelding
(Wordt steeds netter..)

Stukje wijken.. eerst rechtmaken.. en dan een pasje opzij...
Afbeelding

En als laatste... een van de mooiste vind ik...
Afbeelding

Leuk dat je hebt gekeken naar de foto's en alle tips zijn welkom!! er zijn genoeg dingen die ik kan verbeteren en dat wil ik ook.. maar ik kan het niet alleen...

waypoint

Re: U'Blingh & AJ (eind februari)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:14

ten eerste vind ik het een heel mooi paardje Vork

ik zou je tenen wat meer naar binnen draaien ( vind ik zelf ook heel moeilijk Tong uitsteken ) en je voeten niet te ver in de beugels, ( he je bij 1 foto dus het kan ook een momentopname zijn), en als je de teugels te lag vind, gewoon wat korter pakken, anders ga je heel raar zitten (weet ik van mezelf vant ik doe het ook, dan trek ik mijn armen helemaal naar achter en dat ziet er jiet echt netjes uit Clown )

veel sucses nog verder met zn twee! Sigaar

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:16

Ziet er goed ui. Echt een mooi paard heb je onder je. Denk aan je handen en ga niet te ver achter over leunen! Met name in de galop. Kan ook komen door de iets te lange teugels.
Succes verder!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:23

Beide dank jullie wel voor de reactie...

waypoint schreef:
ten eerste vind ik het een heel mooi paardje Vork

ik zou je tenen wat meer naar binnen draaien ( vind ik zelf ook heel moeilijk Tong uitsteken ) en je voeten niet te ver in de beugels, ( he je bij 1 foto dus het kan ook een momentopname zijn), en als je de teugels te lag vind, gewoon wat korter pakken, anders ga je heel raar zitten (weet ik van mezelf vant ik doe het ook, dan trek ik mijn armen helemaal naar achter en dat ziet er jiet echt netjes uit Clown )

veel sucses nog verder met zn twee! Sigaar

Ik ben sinds deze keer enorm aan het letten om mijn gewicht op mijn kleine teen te zetten... dan schijnt het dat je je hakken meer uitdrukt en dat de tenen ook naar binnen toe gaan... Als iemand nog meer tips heeft... heel erg graag!!

Maar die voeten niet te ver in de beugels... dat is dus precies wat ik zelf ook had gemerkt tijdens het rijden, en wat dus het probleem is door de te lange beugels... die eigenlijk toch ook wel weer goed zitten... (en door mijn stomme laarzen komt het ook:p mijn laarzen zakken uit...)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:27

Voornamelijk jouw houding in de galop is nog niet geweldig. Maar dat komt misschien ook door het hoge op gooien?
Jouw houding in de galop is in ieder geval nog niet stabiel. Op de ene foto zit je ver naar achteren geleund en op de andere zit je juist meer richting verlichte zit. Daar bedoel ik mee dat je niet stevig in het zadel zit en zelfs iets voorover zit. Verder vind ik het er eigenlijk helemaal niet gek uit zien. Zoals je zelf al aan gaf zijn er best wel wat kleine dingen te noemen. Denk er bijvoorbeeld om je bovenarmen rustig langs je lichaam te laten hangen. Nu steken je ellebogen af en toe wat uit, iets dat toch wel wijst op wat spanning in je armen. Dit kan natuurlijk ook door de lange teugels komen. Maar het valt over het geheel genomen allemaal reuze mee. Hij ziet er vrolijk uit en zo te zien is hij ook in prima conditie. Vingers aflikken Lekker zo door gaan! Haha!

Enne, wanneer kom je weer op Milka rijden? Knipoog

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:27

wooww jou paardje lijkt veel op die van mij Haha! Bloos het rijden vind ik er leuk uitzien Lachen

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:33

Malenka schreef:
Voornamelijk jouw houding in de galop is nog niet geweldig. Maar dat komt misschien ook door het hoge op gooien?
Jouw houding in de galop is in ieder geval nog niet stabiel. Op de ene foto zit je ver naar achteren geleund en op de andere zit je juist meer richting verlichte zit. Daar bedoel ik mee dat je niet stevig in het zadel zit en zelfs iets voorover zit. Verder vind ik het er eigenlijk helemaal niet gek uit zien. Zoals je zelf al aan gaf zijn er best wel wat kleine dingen te noemen. Denk er bijvoorbeeld om je bovenarmen rustig langs je lichaam te laten hangen. Nu steken je ellebogen af en toe wat uit, iets dat toch wel wijst op wat spanning in je armen. Dit kan natuurlijk ook door de lange teugels komen. Maar het valt over het geheel genomen allemaal reuze mee. Hij ziet er vrolijk uit en zo te zien is hij ook in prima conditie. Vingers aflikken Lekker zo door gaan! Haha!

Enne, wanneer kom je weer op Milka rijden? Knipoog

HEY IRIS:D:D:D Das leuk!! Lachen hoest met je?? Ik had het er al over gehad om samen met roos eens te komen!! hadden we nog afgesproken he?!

Ik weet het... van de galop... echt zo stom... voor mijn gevoel zit ik lekker... Maar als ik dan naar de foto's kijk... hmmmmm
En het hoge opgooien.. dat valt wel mee... vergeleken met een paard om de manege waar ik vaak op rij (pitout)

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:35

annika_s schreef:
wooww jou paardje lijkt veel op die van mij Haha! Bloos het rijden vind ik er leuk uitzien Lachen

Damn... Zo... idd!! Heb net gekeken op je profiel... Maar echt... het lijkt echt wel op mekaar! Mijn verzorgpaardje is alleen uhm... wat dikker Vork

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:03

hahah maatr dat was die van mij een jaar geleden ook Knipoog is trouwens wel t paardje op de wedstrijdfoto's haha die andere was mijn vorige Tong uitsteken

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 13:40

annika_s schreef:
hahah maatr dat was die van mij een jaar geleden ook Knipoog is trouwens wel t paardje op de wedstrijdfoto's haha die andere was mijn vorige Tong uitsteken

Ik bedoelde ook die bruine:) die andere is geschoren toch? Al heeft die andere ook wel een beetje hetzelfde hoofdje.. maar een hele andere bouw en kleur:p

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 13:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:12

Hee meis!

Ahh blinghie wat is ie toch knap! Het gaat echt al steeds beter, je doet het goed hoor met mijn paardje! Woensdag gaan we even aan onze houdingen sleutelen he?!

Aaah zenuwachtig voor morgen!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:06

Blingh schreef:
Hee meis!

Ahh blinghie wat is ie toch knap! Het gaat echt al steeds beter, je doet het goed hoor met mijn paardje! Woensdag gaan we even aan onze houdingen sleutelen he?!

Aaah zenuwachtig voor morgen!

Ben echt zo blij met Blingh... Ik leer er in ieder geval echt zo enorm veel van...Lachen Echt dank je wel dat ik Blingh mag verzorgen Haha!

Heb nu al zin in woensdag...Lachen (dat je me gaat helpen met mijn houding..Haha!)