Longeer sessie voor Seline

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Longeer sessie voor Seline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[paard] hebben we zo laag omdat ze anders dus met haar hoofd hoog gaat en haar rug hol maakt en vervolgens komt de achter benen niet goed meer onder het lichaam.
Ze blijft wat een dik buikje houden.
Ze krijgt momenteel helemaal geen brok meer :wink:

Jaime_

Re: Longeer sessie voor Seline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:48

Mooi paardje, ik vind haar alleen erg 'opgekropt' lopen.
Naar mijn inziens is ze van voren te strak vastgesteld wat voor spanning zorgt..
Probeer haar eens met alleen pessoa te longeren en geen andere hulpteugels, grote kans dat ze dan eerder los laat in haar nek..
Ik hoop dat je er wat aan hebt Lachen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:50

Mooi paardje..
Moet ook wel, met zo'n mooie naam..
Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:00

Jaime1 schreef:
Mooi paardje, ik vind haar alleen erg 'opgekropt' lopen.
Naar mijn inziens is ze van voren te strak vastgesteld wat voor spanning zorgt..
Probeer haar eens met alleen pessoa te longeren en geen andere hulpteugels, grote kans dat ze dan eerder los laat in haar nek..
Ik hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Ik gebruik hier ook alleen de pessoa Bloos
De rest zijn de teugels van het hoofdstel maar die hangen gewoon om haar hals heen.
Verder de longeerlijn.
Als ik haar langer zet in de pessoa dan gooit ze haar hoofd omhoog en drukt ze haar rug weg.

Misschien een tip hoe ik dat dan kan voorkomen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:11

Oja ik zie het! foutje, ik had wat vluchtig gekeken Bloos
Hoe is ze als je haar zonder pessoa longeerd?
Verder zou ik haar dan maar met het hoofd in de lucht laten lopen en dan flink voorwaarts laten lopen/draven. Hopen dat ze de achterhand er dan wat meer onder zet, waardoor ze aan de voorkant los kan laten.Nu loop ze ook gespannen omdat ze in een houding gedwongen wordt. En ik denk niet dat dat jouw bedoeling is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:20

Nee dat is zeker niet de bedoeling Bloos.
Zonder pessoa (met niets dan) kan ik heel lang gaan longeren.
Dan zet ze haar achterbenen wel onder het lichaam maar haar hoofd is ergens in tokio of zo Haha! .
En haar rug drukt ze dan naar beneden.
Ontspanning is er dan gewoon weg niet.
Als ik gewoon alleen met touwtjes longeer dan zet ik haar ook laag bij, ze gebruikt haar rug anders niet.
Is typisch zo'n tuigpaarden kwaaltje.
En ze is Gelders met vleugje hackney bloed.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:24

Ik dacht al dat er iets van een tuiger inzat Tong uitsteken Ik weet je zo verder ook geen tips te geven alleen nog dat je kan proberen de broek iets hoger in te stellen.. Dus iets meer op de kont dan op de benen, het kan zijn dat ze nu bij elke pas een rukje in haar mond krijgt waardoor ze haar hoofd de lucht in steekt..

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:33

Je hebt de longeerlijn ook over het hoofd gedaan (als ik het goed zie) maar waarom je hebt hulpteugels om haar naar beneden te krijgen je zegt dat ze haar hoofd in de lucht gooit en dan maak jij je longeerkoord zo vast zodat hij naar boven inwerkt. Je moet hem gewoon door de binnenste bitring doen en dan aan de buitenste vastmaken. Zo als je nu hebt is dus een verkeerde manier iedereen doet het wel maar waarom? Je moet zelf eens nadenken alle hulpteugels zijn gemaakt zodat ze inwerken dat je paard naar beneden komt, de longeerkoord zo vastmaken werkt precies omgekeerd.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:02

Het pessoatuig zit verkeerd volgens mij, want jij hebt het katrolletje gewoon aan je singel zitten.. Volgens mij is het juist de bedoeling, dat je het touw door de ringen haalt, het katrolletje aan je bit vast klikt, en dan het overige touw bijv. tussen de benen vast zet...

Ter ondersteuning zou ik dan de longeerlijn door de binnenste bitring halen en aan de longeersingel bevestigen...

Misschien helpt het ook nog wel om het touw van het tuig nieteens door de ringen te halen maar gewoon los te laten hangen, zo longeer ik mijn merrie ook, en dit is de enige manier waarop ze fijn los laat!!! Ze zakt dan echt vanuit haar schoft terwijl ze toch een mooi bergopwaarts lijf laat zien!!! En ook heel fijn over de benen gaat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:45

Ja je kan idd de catrols aan het bit doen maar ik heb het dus zo omdat anders de touwtjes zo laag hangen, de klips passen namelijk niet door de ringen heen.
Als de touwtjes zo laag hangen ben ik bang dat ze met het naar binnen halen (van hand veranderen) in de touwtjes stapt.

W.b.t de bevestiging van de longeerlijn, dit heb ik zo geleerd wanneer een paard trekt aan de lijn en naar buiten toe wil weg lopen.
Volgens Lammert Haanstra kun je dan beter zo de lijn bevestigen dan van de binnen bitring naar de buiten bit ring.
Over het algemeen maak ik hem meestal vast aan de binnenbitring en aan de neusriem.
Op de moeilijke kant van haar doe ik de lijn achter de oren langs.
Bedankt voor de reacties.