Imago01 schreef:Ik ben het met het reeds gegeven commentaar wel eens.
Het is een wisselwerking van jouw hoofdschuddende paard, dat jij probeert te compenseren met je hand. Een heel lastig probleem dat niet van de ene op de andere dag is op te lossen maar wel iets is dat voortkomt uit jouw eigen rijkunstig gevoel.
Dat hij met zijn hoofd schudt komt echt niet omdat hij nog niet sterk genoeg is hoor, dan zou elk net beleerd paard met zijn hoofd moeten schudden, toch?
Is het een KWPN-gefokt 'S'-je? Dan zou je nl. zeggen dat hij toch best wel al de leeftijd heeft dat hij op dit moment wat sterker zou mogen zijn al. Kan natuurlijk zijn dat hij om een bepaalde reden een tijdje niet in training is geweest dus ik ben even in je profiel gedoken en daar zag ik op het einde 1 foto en als ik even eerlijk mag zijn vind ik hem op die foto wel iets beter eruit zien dan de foto's en het filmpje in dit topic. Ook omdat hij nu natuurlijk in zijn wintervacht zit maar ik vind hem wat schraal. Buiten zijn iele hals (dat ook idd wat vertekent door de hoek van de foto) kun je op de foto's duidelijk zien dat hij behoorlijk wat vlees op zijn schouder- en borstpartij mist. Hij mag naar mijn smaak wel wat voller worden.
Verder is het helemaal niet verkeerd hoor, hij kan erg leuk bewegen en je hebt er een leuk paard aan zeg! Gaat wel nog wat oefening in zitten om hem sterker te maken maar dat is een kwestie van tijd. Als hij sterker is, kun je hem vanzelfsprekend ook wat vlugger in het achterbeen krijgen, hij is nu wat tam inderdaad.
Bespreek de optie van je handen en zijn hoofdschudden eens met je instructrice of beweert zij echt dat het alleen komt omdat hij nog wat slappies is?
Zo ja, geef ik je de tip mee om eens even goed kritisch naar jezelf en je paard te kijken en wellicht stel je dan je mening wat bij...
Probeer eens door wat meer schakelen om hem wat sneller te laten reageren op je been- en zithulpen zodat je niet steeds zelf uit balans raakt in je zadel en op je paard. Als jij uit balans raakt in je zit, dan stoor je hiermee ook iedere keer je paard namelijk. Bij het aanspringen mag je best wat enthousiaster zijn zodat hij niet in 'slow motion' aanspringt maar wat vlotter vertrekt voor je hulpen. Schijnovergangen zouden hierbij ook heel goed kunnen helpen.
Heel veel succes verder met hem in je training!
hier ben ik het wel mee eens..
het is zo dat hij normaal gesproken heel snel is een ontploft als ik mijn been aanleg ik ben nou op het punt dat hij begint te wachten maar als ik dat een te grote beenhulp gebruiok schiet hij weg (mischien opgevallen dat ik geen zweep heb:'))
en dat hij wat iel is klopt idd ook sinds hij verhaard word hij steeds dunner
en hij heeft al weinig bespiering hij is nu 8 jaar en ik heb hem een half jaar en daar voor heefd hij twee jaar stil gestaan
dus hij word al weer veel breder..
en hij was vandaag wat sloom en niet goed aan het been.