3,5 jaarige Noble Touch @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

3,5 jaarige Noble Touch @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:20

hoi,

gister had mijn zusje foto's gemaakt (ze is niet de best fotograaf). het ging opzich best lekker behalven dan dat hij erg slecht aan het been was gister. verder even wat over noble : hij is nou 3 maanden OHZ ong. waar van 2 maanden bij mij. verder is hij nu net een mand ruin waardoor hij nog steeds wat hengsten gedrag vertoont. en er waren meer paarden in het bos waardoor hij wat vervelender en tegen de hand in ging lopen soms. maar dankzij dat had ik erg fijn gereden. nouja genoeg gelult hier zijn de foto's Lachen

eigen commentaar:
handen hooger
hakken naar beneden
recht zitten

geen foto's van het los rijden helaas:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

dagdag nina

Kirja

Re: 3,5 jaarige Noble Touch @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:25

Leuk paardje!
Ik raad je aan om de volgende keer je teugels wat korter te houden en dan je handen ook een stukje naar voor te doen, je houd nu heel erg vast Knipoog
Je beugels mogen ook wel een gaatje langer (of had je ze expres zo kort?)
Veel succes verder!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:26

Waarom draag je geen laarzen of chaps?
Commentaar:
- handen rechtop en hoger en niet naar binnen draaien
- teugels veel korter
- tenen naar binnen
- hakken uitdrukken
- rechtop zitten
- voor je uit kijken
- zweep niet als een antenne omhoog en naarachter

Probeer goed je been eraan te houden, ook bij een jong en fit beestje!
Succes! OK dan!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:31

Laat alsjeblieft die teugels los, laat je paard op zijn eigen benen lopen.. Dat is nu het aller belangrijkste!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:33

Mooi paardje hoor verder ga ik met mn voorgangers mee Knipoog

Ja beugels zijn wel errug kort of lijkt dat zo Bloos

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:35

Je moet echt iets aan je handen doet.
Je zet ze verschrikkelijk vast. Wat ze voor mij al zeggen, laat dat paard alsjeblieft los.
Het totaalplaatje vind ik hierdoor ook erg gespannen ogen.
Ben er niet over te spreken, sorry.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:36

Meid,je moet die handen gewoon naar voren leggen, voor jou idee, erg overdreven.
Want ik had in je profiel gespiekt, en ik zie dat je het op alle fotos doet!

Verder leuke pony!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:36

Ik ga totaal mee met de voorgangers!!
Vind het wel een heel leuk ding om te zien

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:37

Rosmoov schreef:

Beugels kort bij jonge paarden is echt niet slecht, daardoor stoor je ze minder in hun evenwicht Ja ik rijd mijn 4 jarige ook met 2 gaatjes kortere beugels. Puur omdat ze nog in evenwicht moeten komen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:38

Leuke foto's hoor, Noble ziet er goed uit, maar je moet echt om je handen denken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:38

De zijkant van je neusriem (de riem die achter het oor doorgaat) zou iets voorbij het jukbeen van je paard moeten zitten en niet ervoor. Dus het is te klein...

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:41

Noble Lovers Leuk paard is het Ja

Probeer je handen te ontspannen, lekker los laten, gaat goed komen!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:43

Karoliefje_ schreef:
Rosmoov schreef:

Beugels kort bij jonge paarden is echt niet slecht, daardoor stoor je ze minder in hun evenwicht Ja ik rijd mijn 4 jarige ook met 2 gaatjes kortere beugels. Puur omdat ze nog in evenwicht moeten komen

Hmm weer wat geleerd wist ik niet thnx voor de uitleg Knipoog

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:45

Vooruit kijken,
Schouders naar achteren,
armen ontspannen langs je lichaam,
Teugels korter,
Niet vasthouden met je handen,
Je paard zelf laten lopen,
Meer vanuit de achterhand rijden,
Benen laten hangen en iets naar achteren leggen.

Dit waren wel ongeveer de puntjes die ik bij jou zag. In ieder geval je grootste fouten,
probeer je paard voorwaarts te rijden, hem van voren wat los te laten. Naar mate hij merkt dat jij hem niet vast zal houden, moet hij eerst zijn eigen balans gaan zoeken. Vervolgens gaat hij wel ontspannen en zijn hoofd laten zakken. Let wel op dat hij niet in je handen gaat hangen, dit kun je oplossen door hem voorwaarts te rijden. Hij zal dan vanzelf zijn hoofd weer omhoog brengen om in balans te blijven. Verder is het heel belangrijk om aan je eigen houding te gaan werken. Jij rijdt hem aan de teugel door middel van trekken. Klopt het ook dat je soms een gespannen gevoel krijgt in je schouders (soort van spierpijn?) Dat komt doordat je rijdt met je armen in plaats van dat je rijdt met je zit en je benen.

Probeer hem ook tijdens het rijden van een bocht naar buiten te duwen met je binnenbeen. Op deze manier krijg je hem goed voor je been en zorg je dat hij lekker om je heen gaat buigen. Hier wordt hij losser van en zal hij sneller gaan nageven.

Over het aan de teugel rijden. Hou je buitenteugel goed vast. Je moet met je binnenteugel stelling gaan vragen, zodra hij loslaat zul je gaan merken dat hij ook gaat zakken. Op dat moment maak je het af door te gaan spelen met je buitenteugel. Let wel dat je de teugels niet continue strak vast hebt. Dan heeft het paard op een gegeven moment geen bloed meer in de mondhoeken en zal hij jou druk niet meer voelen. En daarbuiten zal hij hard worden in de mond en de kaken vast gaan houden!

Verder vind ik het een heel leuk paardje! Haha!

Succes ermee!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:15

dankje voor de reaties
@ Karoliefje_ :
idd dat is ook de rede dat ik mijn beugels wat korter houd. verder over het teugels los. ik rijd altijd 20 met lange teugel zodat hij opzijn eigen benen leerd lopen. daarna pak ik hem wat op.

@Silence : het kan zijn dat het een beetje gespannen oogt maar het zijn moment opnames . verder weet ik dat mijn handen erg slecht zijn. ik let er al steeds meer op.

@Yvet_90 : dankje voor de uitleg Lachen verder heb ik nooit ergens last van tijdens het rijden (in de zin van spierpijn) over het aan de teugel trekken. dat is niet het geval dat ik mijn handen vast zet is idd zo maar de teugels zijn zo lang dat ik hem never nooit er mee aan de teugel zou kunnen trekken.

verder erg bedankt voor de complimentjes Lachen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:40

Drijven met de kuiten, niet met je hakken! (laatste foto trek je je hak op)

Je rijd met langere teugels de 1e 20 min? maar dan moet je niet je handen naar je toe halen om toch nog een beetje houvast te houden ! dan heeft het lange geen nut Haha!
Gewoon je handen op de plek, teugels verkorten en iets verlengen als je hem meer ruimte wil geven (zover hij met joun hand mee gaat... niet langer!) Beugels mogen wel meer dan 2 gaten langer als je wat meer vertrouwen hebt...
Leuk paard! Succes! Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:42

Nadia_Mocca heeft helemaal gelijk !

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:25

Anoniem schreef:
dankje voor de reaties
@ Karoliefje_ :
idd dat is ook de rede dat ik mijn beugels wat korter houd. verder over het teugels los. ik rijd altijd 20 met lange teugel zodat hij opzijn eigen benen leerd lopen. daarna pak ik hem wat op.

@Silence : het kan zijn dat het een beetje gespannen oogt maar het zijn moment opnames . verder weet ik dat mijn handen erg slecht zijn. ik let er al steeds meer op.

@Yvet_90 : dankje voor de uitleg Lachen verder heb ik nooit ergens last van tijdens het rijden (in de zin van spierpijn) over het aan de teugel trekken. dat is niet het geval dat ik mijn handen vast zet is idd zo maar de teugels zijn zo lang dat ik hem never nooit er mee aan de teugel zou kunnen trekken.

verder erg bedankt voor de complimentjes Lachen

Nu je het zegt, keb even gkeken, maar je handen staan inderdaad vast, maar je hebt je teugels niet heel strak! Sorry, khad even niet goed gekeken. Maar verder succes met je beestje!! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:27

is niet erg hoor, iedereen kan fouten maken Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:29

Nou alles is al gezegd! Ik vind het wel een leuk paardje om te zien! Ik ben nog wel even benieuwd waarom je hem met borsttuig en martingaal rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 07:15

borstuig, deels voor de mooi en deels voor in het bos waar we rijden zitten super veel huevels en zonder borstuig schuift het zadel dan naa achter. martingaal omdat hij soms zijn hooft heeel erg hoog gooit en dan zijn tug helemaal weg drukt. maar de martigaal zit er nu zo los aan dat hij eigenlijk niet werkt. en hij doet het nu ook bijna niet meer, maar zijn aan het afbouwen.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:21

Leuk paard Ja

Alleen dat je je handen zo vastzet, is niet echt fijn voor je paard vandaar dat hij ook niet voor het been is Clown Nagelbijten / Gniffelen Hij is nog jong, geef hem lekker de ruimte en de tijd.

Zou je verder niet naar een ander zadel zoeken als je zadel schuift in het bos? Dan past hij naar mijn idee niet goed genoeg. Verder is die martingaal niet verkeerd hoor, maar voor de mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:48

Norway_girl schreef:
Leuk paard Ja

Alleen dat je je handen zo vastzet, is niet echt fijn voor je paard vandaar dat hij ook niet voor het been is Clown Nagelbijten / Gniffelen Hij is nog jong, geef hem lekker de ruimte en de tijd.

Zou je verder niet naar een ander zadel zoeken als je zadel schuift in het bos? Dan past hij naar mijn idee niet goed genoeg. Verder is die martingaal niet verkeerd hoor, maar voor de mooi

martingaal is niet voor de mooi, we zijn aan het afbouwen want asl ik nu zonder martingaal ga rijden dan gooit hij zijn hooft weer omhoog dus idereen 3 a 4 dagen maak ik hem 1 gaatje langer. en dan af en toe zonder proberen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 06:48

Okè borsttuig dan, maar je hindert hem er niet mee natuurlijk Knipoog Verder kan een martingaal heel fijn werken bij een wat jonger dier Ja Suc6 verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 07:13

dankje Lachen