Arabier @ lange teugelwerk (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indiana79

Arabier @ lange teugelwerk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:36

Hier een paar korte filmpjes van het lange teugelwerk wat ik met mijn Arabische Volbloedmerrie doe. De filmpjes zijn van afgelopen zomer, dus alweer een tijdje geleden.
Inmiddels ben ik al weer wat verder met haar, dus daar zal ik binnenkort ook een stukje van (laten) filmen. (En let niet op het geklets en geproest van paarden tussendoor)

http://s229.photobucket.com/albums/ee215/Peizel/?action=view&current=Afbeelding040.flv

http://s229.photobucket.com/albums/ee215/Peizel/?action=view&current=Afbeelding037.flv

http://s229.photobucket.com/albums/ee215/Peizel/?action=view&current=Afbeelding039.flv

_Irene11_

Re: Arabier @ lange teugelwerk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:14

Waauuww wat een mooi paard zeg!!! Kwijl
Commentaar laat ik aan andere mensen over.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:20

Je hebt een mooi paardje, alleen kan ze wat voorwaartser, laat haar of mooi stappen of lekker draven. Niet iets wat ertussenin zit. Ik heb ook een rij-filmpje gezien, was ze iets voorwaartser.
Overigens krijg ik bij de filmpjes het idee dat je heel erg zit met het sb, het is leuk dat ze dat kan, alleen laat ook haar mooie gangen zien, want die 'verslonsen' er een beetje in lijkt het.

Als ik het fout heb, verbeter me aub. Ik bedoel het goed Knipoog

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:20

Leuk lange teugelen!! Ik vind het van de filmpjes af moeilijk te zien, maar ik heb het idee dat ze iets meer mag dragen. Ben benieuwd hoe ze het nu doet!

Toevallig PB??

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:46

Wat betreft het tempo, bij lange teugelen is het de bedoeling dat ze zo langzaam draven (en later galoperen) dat je het in looppas bij kunt houden, dus heel langzaam en verzameld.
Het klopt overigens wel dat ze wat aktiever mag zijn in de draf, maar dan dus zonder het tempo al teveel te versnellen en dat heeft dan ook weer te maken met de draagkracht, hoe meer aktie vanuit de achterhand, hoe meer ze zal gaan dragen. Bij lange teugelwerk oefen je ook veel zijgangen, en dit is weer om de achterhand sterker te maken, waardoor ze ook weer beter gaan dragen.
Dit gaat overigens nu al beter, dus als ik weer in de gelegenheid ben om een filmpje te maken, zal ik 'm erop zetten.
Vanwege het langzame tempo waarin je werkt met het lange teugelen is het ook goed om dit af te wisselen met dressuurmatige training onder het zadel, waarbij ze dus weer in een vlotter tempo gaan.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:54

somokkele schreef:
Leuk lange teugelen!! Ik vind het van de filmpjes af moeilijk te zien, maar ik heb het idee dat ze iets meer mag dragen. Ben benieuwd hoe ze het nu doet!

Toevallig PB??

Wat bedoelde je precies met je laatste zin, over de PB?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:57

Piet Bakker Knipoog

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:26

Oh zo. Ja, daar heb ik inderdaad les van.
Jij kent hem ook?

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:35

Leuk hoor om te zien. Wel vind ik het altijd belangrijk dat je je paard ook goed recht laat lopen. Op deze filmpjes zie ik heel veel SB...ik begrijp dat het een goede oefening is om de achterhand sterker te krijgen,maar het rechtstellen is wel degelijk belangrijk tussen door.
Ik ben ook benieuwd naar recentere filmpjes.
Maar..ik moet zeggen..het is leuk om weer eens een filmpje van het lange teugelwerk te zien...

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:38

Ja, misschien dat ik dat inderdaad wel te weinig doen, het rechtstellen. Bedankt voor de tip, ik zal d'r op gaan letten dat ik daar ook aan denk.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:52

Ja ik ken hem, heb 2x een clinic van hem gehad en in mei pik ik weer een lesje mee. Mijn paard vind het ook superleuk om te doen (zie ook profiel).

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:53

Ja, die van mij vindt het ook heel leuk. Ik heb je foto gezien in je profiel, leuk paardje trouwens!