Levensgevaarlijk, dat bitloos rijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Levensgevaarlijk, dat bitloos rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 11:49

Tsja nav al die postieve verhalen over bitloos, dacht ik laat ik eens kijken hoe Roos daarop reageert. Ik mocht Annemieke (Maroush) dr hoofdstel wel lenen.

Het is natuurlijk wel beetje gevaarlijk en ga daar zelf m'n nek niet aan wagen, dus Annemieke mocht eerst even laten zien dat het niet gevaarlijk was, nou...
Afbeelding
1. Roos schoot er gelijk in volle galop vandoor, reageerde nergens meer op, helemaal wild geworden. Levensgevaarlijk, dat bitloos rijden Haha! .

Nee hoor Haha! , eigenlijk ging ik er eerst gewoon zelf op en ging het ook iets anders Tong uitsteken . Roos doet nogal kopschudden in de zomer en het is nu geen zomer dus schudt ze niet, maar echt stil houdt ze dr hoofd ook niet (teugels uit m'n handen trekken, briesen, etc) en naja ik wilde weleens kijken hoe ze op bitloos reageerde Lachen .

Afbeelding
2. Eerst even instappen

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. Naar rechts kijken is heeeul moeilijk Ja

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

En toen mocht Annemieke ook even Haha! kon ik mooi foto's maken:

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

Afbeelding
15.

En dat was het weer Doei! ow en jullie mogen best commentaar geven, maar foto's geven niet echt een goed beeld van het rijden echt gaat en ik kan zelf ook zien dat m'n houding niet zo goed is Haha!

Jschaffer

Re: Levensgevaarlijk, dat bitloos rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:51

ik vindt het er leuk en ontspannen uit zien.

leuk paard ook

jessica

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:58

hoe was de eindconclusie nu?
en is ze drachtig of niet Tong uitsteken

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 12:01

alja schreef:

Hamer je kan toch wel zien hoe mooi slank ze is, past geen veulen in hoor Schijnheilig

En de eindconclusie is eeuh dat ze volgens mij wel wat fijner liep dan normaal maar dat weet ik nog niet zeker want da's elke dag weer anders en we waren nu beetje laat, dus er was minder licht en misschien was ze daardoor wat rustiger met dr hoofd.
Dus jat Annemieke dr hoofdstel nog wat langer en even een keer mee in m'n les rijden en met m'n instructrice overleggen, en dan kijk ik nog wel wat ik doe.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:13

ziet er leuk uit Irene!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:20

Ziet er goed uit!
Wat voor hoofdstel heb je nu om? En hoe is je aanleuning daarmee? Kan je van voor wat vragen of moet je echt alles met je benen en zit doen?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:20

ziet er lekker ondspannen uit hoor,
Lachen leuk paardje Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:43

Leuk hoor Renza, ziet er heel ontspannen uit *LOL*

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 14:42

Lauss schreef:
Ziet er goed uit!
Wat voor hoofdstel heb je nu om? En hoe is je aanleuning daarmee? Kan je van voor wat vragen of moet je echt alles met je benen en zit doen?

Van de ruitersportshop (http://www.ruitersportshop.com/). Hoofdstel is van Maroush dus die weet beter hoe het werkt Tong uitsteken .

Aanleuning is eehm nogal lastig met Roos, omdat ze dr hoofd niet zo lang achter elkaar stil houdt en de teugels beetje vaak uit m'n handen trekt, zodat ik meestal met waslijnteugels rijd Bloos . Dat was ook deels de reden om een keer bitloos te proberen, kijken of ze dat fijner vindt en ik dan wel een constantere aanleuning voor elkaar kan krijgen. Volgens mij de aanleuning gister wel beter dan normaal, maar om dat echt goed te kunnen beoordelen rijd ik dr nu nog een paar keer met dit hoofdstel en wil ik het even met m'n instructrice overleggen Lachen .

En in principe kan je voor evenveel vragen als met bit, Roos en ik konden er zo mee weg rijden en ze snapte gelijk wat de bedoeling was. Weet niet of dat komt omdat Roos gewoon heel braaf is (kan dr ook gewoon met een touwtje om de hals rondsturen en daar hoefde ik ook niet voor te oefenen oid), maar geloof dat de meeste paarden niet echt moeite hebben met begrijpen wat je bedoelt oid en kan je gewoon hetzelfde blijven rijden als je met bit rijdt (? maar heb verder geen verstand van bitloos dus als ik nu allemaal rare verkeerde dingen zeg hoor ik het wel van iemand die er wel verstand van heeft Haha! )

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:49

Ik vind het er wel netjes uitzien hoor!
Je vermeld in je berichtje dat ze in de zomer kopschud en in de winter niet.
Dit kan misschien te maken hebben met dat ze last heeft van hele kleine vliegjes die tegen haar neusharen aan vliegen en dat irriteert.
Je hebt daar speciale 'kapjes' voor.
Zie hieronder
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/listImages/w_wit197/w_80430.jpg

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:35

Zoals je op de foto's kan zien, rijd ik al met zo'n kapje Knipoog

Vandaag trouwens weer bitloos gereden, geen foto's maar het ging echt goed Haha! dacht eigenlijk de nieuwigheid is er vanaf en het zonnetje schijnt (dan is ze onrustiger met dr hoofd), dus zal wel niks worden, maar ze liep echt heel fijn, hield dr hoofd gewoon bijna de hele tijd stil Haha! Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:38

Lijkt me idd best eng Haha! .
Ik moet het ook eens gaan uit proberen...

Leuk dat het zo goed ging; voor herhaling vatbaar?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:45

Eng is het niet hoor Haha! zeker niet met Roos, da's toch het braafste paard van de wereld Cool

En het is wel voor herhaling vatbaar, denk dat ik zelf ook maar zo'n hoofdstel ga kopen als ze het zo goed blijft doen Haha!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:47

alja schreef:

Haha Vork Ze is wel te dik idd

Maar ik vind het er best goed uitzien! Ik weet niet hoe ze normaal loopt, maar het ziet er wel ontspannen uit

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:04

Ze is niet te dik, maar heeft 3 veulens gehad en daardoor gaat die buik er niet meer af. Ze is ook weleens dunner geweest, maar dan blijft de buik hetzelfde en valt ze in bij de flanken.
Dus imo is ze zo gewoon goed op gewicht Lachen .

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:11

Ik zie dat nu pas, sorry!
Helemaal verkeerd gekeken Bloos

Fijn dat het vandaag zo lekker ging, ik zou ermeer doorgaan als het je erg positief bevalt.

Succes! Lachen

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:33

Als ik een eigen pony zou krijgen zou ik zooo graag bitloos rijden!
Mensen vragen wel 'ns; Waarom bitloos? nou, Waarom MET bit?!
Zodat ie netter loopt? Misschien als ie bitloos niet gewend is, wat beter reageert tijdens het afwenden, of dat je hem dan beter kan houden?!
Als ie het eenmaal gewend is;; Waarom zou ie ervandoor gaan als hij dan weer wel een bit in moet, omdat z'n baasje hem anders niet kan houden Knipoog
Ik vind dat het er heel goed uitziet bij jou! Tong uitsteken
Leuk paard zeg! Haha!
Kan je trots op zijn! en khoop dat je doorgaat met het bitloos rijden Pling

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:42

Dat ziet er lekker uit, en ontspannen.. En wat kan ze nog lekker sjouwen zo bitloos! Succes ermee!

irisszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:52

is da nie moeilijker rijden als anders zo bitloos, en moet je dan ook meer met je zit rijden? ziet er trouwens wel mooi uit en ontspannen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:00

Renza schreef:
Zoals je op de foto's kan zien, rijd ik al met zo'n kapje Knipoog

En ik maar denken wat heeft dat paard nou een rare neus ROFL
Maar idd, er zit wat op Clown

Verder vind ik het er netjes uitzien, zeker vaker doen!

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:03

Heeey Irene! Wat ziet het er netjes uit! Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze er zo goed op zou reageren! Hoop echt dat ze het leuk blijft vinden! Het rijden ziet er veel meer ontspannen uit dan met bit.

Roos wordt dit jaar 18 en heeft alweer 4 veulens gehad (1 bij de vorige eigenaar 15 jaar geleden Clown) Haar buikje raakt ze niet meer kwijt hoor! Wanneer ze afvalt ziet ze eruit als een gratenpakhuis met hangbuik! Hyper! Groetjes Evelien

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:25

jij haalt altijd van die gevaarlijke dingen uit Knipoog
wilde paarden!

goed hoor van je !

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:30

Wat zijn jullie toch gevaarlijk bezig zeg!!! Lips are sealed

Leuke foto's hoor. Leuk om te zien dat een paard het toch snel zo goed oppakt. Een paard stop en bestuur je meestal ook niet met een bit.. Meer met je hulpen van benen en gewicht.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:33

irisszz schreef:
is da nie moeilijker rijden als anders zo bitloos, en moet je dan ook meer met je zit rijden? ziet er trouwens wel mooi uit en ontspannen

Ik vind van niet Lachen bij Roos niet iig. Met zo'n hoofdstel kan je net zo hard aan de teugels trekken om te remmen en je paard aan de binnenteugel opzij trekken als je af wil wenden. Da's natuurlijk niet de bedoeling en is bij Roos gelukkig ook niet nodig, maar dat geldt voor bitloos eigenlijk hetzelfde als met bit. Misschien dat het bij een paard dat door je hulpen heendendert en waarbij je af en toe wat strenger in moet komen wel moeilijker is, maar dat weet ik niet want daar doet Roos niet aan Schijnheilig .

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:26

Super dat ze er vandaag nóg beter op reageerde! Was echt leuk om te zien (en te voelen) hoe snel en goed ze het oppakt Ja Ze liep er echt lekker ontspannen mee!

Alleen die eerste foto had dan weer niet gehoeven Clown Poe wat was dat lastig uit te zitten zeg, als je van die heerlijke ponysprongetjes gewend bent Nagelbijten / Gniffelen