Voor je het filmpje kijkt en comentaar geeft lees eerst even het verhaal over Diesel.
Diesel is een jonge heer van bijna 5 jaar oud. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Februari 2007 was ik genoodzaakt te stoppen met rijden ivm mijn zwangerschap. Ik heb hem toen zelf bijna 7 maanden niet meer gereden. In die tijd hebben er andere meiden op gereden waarvan ik dacht dat het wel goed zou gaan. Ik zag hem wel een paar keer rijden dat hij voor het oog heel dwars en vervelend was maar dat was het dus niet.
Nu rijd ik zelf alweer ruim 3,5 maand vollop en kwam er ineens achter toen ik er voor het eerst opstapte dat hij totaal niet meer aan het been was, tegen de hand was, rug uitdrukte, totaal niet meer ontspannen en niet meer mijn Diesel was die ik gekent heb.
Ik baalde enorm natuurlijk en na vele rondvragen en observeren van diesel, en paardentandarts is de conclusie duidelijk. Hij is zijn vertrouwen kwijt in het bit. Tja dat krijg je als er iemand op rijd die zn kop het liefst op zn borst wil laten lopen, gaat zagen en het paard door de bak heen slaat (tenminste dit is wat ik gehoord heb van andere meiden)! Jammer dat ik er zelf toen niet bij was ik zat thuis met een dikke buik en beschikte niet over een auto!
Nou zijn we ook verhuisd naar een andere provincie dus we kunnen weer lekker opnieuw beginnen. Ik krijg nu ook les dus dat is echt heel fijn. ik merk namelijk wel dat mijn houding ook veranderd is na mijn zwangerschap pffff. Ach het komt allemaal wel weer goed we zijn al weer verder dan we waren!
Even over het filmpje:
Natuurlijk maak ik ook fouten in het filmpje met rijden mijn eigen comentaar:
- iets te strenge linkerhand-> In mijn lessen zijn we daar hard mee aan het werk.
- te veel drijven-> omdat diesel eerst niet vooruit te krijgen was.
- hakken moet ik uitdrukken en me benen langer maken.
- teugels op maat houden
oh en een hele slordige fout hahahha ik zit op het verkeerde been aan het eind!!
Vooral het eind is gaaf want daar loopt hij helemaal ontspannen en in slomotion is dat goed te zien vind ik
Hier de link naar het filmpje want ik weet niet hoe je fotos ed op bokt moet zetten
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8937&hl=nl
Commentaar is welkom maar onderbouw het en houd het wel vriendelijk
groetjes tamara en Diesel

, en ik vind dat je hem wel behoorlijk diep rijdt hoor! Vooral omdat je zei dat die meiden hem met z'n kin op zijn borst reden, ik moet zeggen dat het lijkt alsof jij die neiging ook hebt! Kan ik natuurlijk niet helemaal over oordelen dus vat het niet verkeerd op, maar op redelijk veel momenten loopt hij nét te diep.