Popcorn @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

popcornlover

Popcorn @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 08:52

Eindelijk dan weer eens foto's van Popcorn onder het zadel. Het zijn er helaas niet veel en sommige zijn wat wazig, maar ik hoop dat ze een beetje een beeld kunnen geven van hoe hij loopt op het moment. Hij is nu twee keer door een ostheopaat behandeld en daar is hij flink van opgeknapt. Ik houd mijn eigen commentaar nog even voor me, dan kunnen jullie me alles vertellen.
Ik ben benieuwd!

1. draf
Afbeelding

2. draf
Afbeelding

3. draf
Afbeelding

4. slecht moment galop
Afbeelding

5. stap langer instellen
Afbeelding

ikenindi

Re: Popcorn @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:55

hihi leuke naam heeft je paard. ik moet gelijk denken dat ie vaak onploft of bokt ofzo;)
ik zie dat je iets vaak niet netjes rechtop zit. verder te weinig foto`s om echt advies te kunnen geven denk ik...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:13

Dat niet rechtop zitten valt mij ook op inderdaad. Verder kan ik ook niet echt commentaar/advies geven.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 09:16

Bedankt voor jullie reactie, ik moet idd op mijn houding letten. Ik heb de neiging naar beneden te kijken en daardoor zakken mijn schouders ook naar voren.
Vanaf morgen krijg ik les, dus dan wil ik daar zeker aan gaan werken.

Iemand anders nog puntjes?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:24

veel plezier hebben! das t belangrijkste, verder vind ik het moeilijk om zo van 5 fotootjes te zien hoe je rijdt. succes met lessen, en ben benieuwd naar foto`s van over een paar maanden;) succes!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:26

oei wij hebben dezelfde smaak Tong uitsteken Fijn dekje he Nagelbijten / Gniffelen

Lekker paardje, je hebt m lekker aan het lopen. Houding ga ik niets over zeggen, ik zit zelf als een hork Clown Houding is heel moeilijk maar als je er begeleiding bij krijgt lukt het vast wel!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 09:29

@ ikenindi: Plezier heb ik zeker met hem. Hij is nog maar sinds een paar maanden van mij, en toen ik hem kocht had ik nooit gedacht ooit zo ver met hem te komen. Maar juist vanwege de lol die ik altijd met hem heb, heb ik hem gekocht.
Voor de afwisseling gaan we regelmatig de weg op, iets wat hij helemaal geweldig vindt. En ook werk ik af en toe met de dubbele lange lijnen, om hem lekker over zijn rug te laten lopen.

@Patriciavt: dank je wel. is idd een heerlijk dekje!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:33

wat een geweldig leuk paard, wat me opvalt is dat hij op voorhand loopt, probeer hem van achteren aan het lopen te krijgen, maar dat gaat vast goedkomen want ik lees dat je gaat lessen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:35

Lijkt het nou zo of is het echt een groot paard met korte pootjes? Tong uitsteken (vooral op foto 2 lijkt het zo)
En wat UpDate zegt, hij lijkt op de voorhand te lopen. Maar ik heb ook een klein beetje het idee dat hij wat overbouwt is?

Maar vind het wel een mooi paard en hij loopt leuk!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 09:39

@UpDate_: hij loopt inderdaad nog wat op de voorhand, al doet hij dat gelukkig niet meer constant. Hij vind het nog erg moeilijk om meer op de achterhand te komen, dat is zijn grootste probleem.

@ThaGirl: hij is wel groot (+/_ 1.75) maar korte pootjes heeft hij niet. Ik denk dat dat beeld een beetje anders is door de foto's. Ook ben ik nog hard bezig om zijn buikje eraf te trainen, dat kan ook een beetje een vertekend beeld geven. Voor zover ik weet is hij niet overbouwd, maar komt het probleem echt uit zijn achterhand, dat hij nog op zijn voorhand loopt.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 12:44

Iemand anders nog opmerkingen en/of tips? Met name punten om hem meer op de achterhand te krijgen, en er voor te zorgen dat ik rechtop ga zitten.

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:30

Om hem meer op de achterhand te krijgen zou ik veel overgangen rijden.
Om meer achterover te zitten kan je in je hoofd blijven denken dat je als het ware op de kont van je paard moet gaan zitten.
Dit helpt meestal wel. Je kan ook je kruis/buikspieren aanspannen, maar dan moet je wel opletten dat je je onderrug niet vast zet.

Ik vind het een onwijs leuk paard trouwens, heel groot en leuk koppie erop.
Wat voor ras is hij?

Veel succes met lessen Lachen

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:10

@Nienke1990: Dank je wel voor de tips, ik zal het eens uitproberen.
Popcorn is een KWPN, zijn vader is Jumbo Jet.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:19

Zo madelon! Verdikkie wat is Poppie vooruit gegaan!!! Bloos!
Hij ziet er super uit zeg!
Veel mensen die in het topic hebben gereageerd, weten zijn verleden denk ik niet, en aangezien ik het wel weet, en hem al die jaren zo rot heb zien lopen, en heb gevoeld onder mij, is dit echt een onwijs goede verbetering!
Ik ben erg blij dat je toch de keuze heb gemaakt hem over te kopen van de manege, anders was hij er nu niet meer, en je ziet, soms moet je moeilijke keuzes maken, en twijfel je of het wat wordt, maar jij hebt hem wel die kans gegeven, en ik vind dat heel erg knap!
Ik kom snel een keer goede foto's maken, want die Daan van jou bakt er niks van Haha!