Mijn dochter voor t eerst op patty @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Mijn dochter voor t eerst op patty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:14

Na een jaar vliegles en vallen en opstaan met haar eigen shetlander Ach gut heeft ze nu een 13 jarige welsh tot dr beschikking om te rijden .
Beestje heeft al 2 jaar niet echt meer gelopen ( dat is helaas wel te zien aan dr mega dikke buik rug en billen Bloos ) en we zijn dr al een week aan het longeren en vandaag was de dag dat ze erop kon .
Voorheen is dit ook altijd een brave kinderpony geweest maar even het zekere voor het onzekere genomen voordat ze erop ging even gelongeerd .
Omdat de pony echt te dik is en ook een tijd stil gestaan heeft bouwen we het langzaam op.

Eerst maar wat werken aan de longeerlijn .

hier 2 draf fotos van aan de longeerlijn .

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog even los wat figuurtjes stappen

Afbeelding

netjes haltouden alleen moet mijn dochter niet als zak aardappelen gaan zitten Vork

Afbeelding

Afbeelding

na 20 minuutjes is het genoeg geweest voor de pony en gaat ze hem nog even afborstelen en nog ff aantuttelen.
Afbeelding

en natuurlijk nog even saampjes op de foto .

Afbeelding

Binnenkort gaat ze bij een instructrice lessen want moeder dochter lesgeven werkt helaas niet Schijnheilig

En wat vinden jullie ervan .

Tips mogen gegeven worden maar houd het wel vriendelijk de ruiter is pas 7 jaar en dit is hun eerste keer samen .

oOoKellyoOo

Re: Mijn dochter voor t eerst op patty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:17

Wat leuk dat ze er een pony bij heefd om te rijden. Leuk stel samen. Zal beslist goed komen dalijk met wat rijlesjes
evt de beugels 1 gaatje langer, nu heefd ze meer een stoel zit

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:40

Jep, en door de korte beugels zit ze inderdaad ook een beetje als een aardappelzak zoals je zegt Knipoog Geeft niet hoor. Als je de pony wat meer vertrouwt, zou ik haar lekker eens zonder beugels laten rijden (wel met zadeltje) aan de longeerlijn. Daardoor krijgt ze een eigen stabiele zit en zit ze niet zo geforceerd met haar beentjes.

Verder moet ik zeggen dat ik het een super combinatie vind! De pony is perfect qua grootte en het is toch heerlijk als ze het nu rustig kan leren op zo'n kinderpony? Daar zijn ze voor! Veel succes samen en inderdaad leuke instructie zoeken!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:46

Nou met de shet is ze na een jaar worstelen gestopt met rijden die gaan we binnenkort een keer inspannen .
Die vind het te leuk om haar continu tegen de grond te werken en daar heeft ze voortaan wel genoeg van .
Ze heeft er veel van geleerd dat wel ze weet iig hoe ze moet blijven zitten Bloos .
Vanaf vandaag gaat ze met deze pony rijden .
En tja dat van die beugels zei ik ookal maar dat wilde ze grag omdat het de eerste keer was dat ze erop zat en ze zo beter kom blijven zitten mocht ie toch gek gaan doen .evenals voeten niet te ver in de beugels Vork en heb nog wel meer dingen geroepen .
Dat is ook mijn reden dat ik haar zelf geen les ga geven is veel te eigen .
Ze rijd nu ook al iets meer als een jaar in manege les en dat gaat dus binnenkort als pony iets meer in conditie is veranderen naar priveles .

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 11:51

weet iemand toevallig een leuke en goede instructrice in de omgeving den bosch .
Ken er zelf wel een paar maar daar moet ik met de trailer naartoe en die heb ik niet .
dus ze moet wel aan huis komen.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:44

ziet er heel lekker uit, wat een beentjes zeg op de eerste foto.
ik zou ook de beugels een gaatje langer doen, en dat zonder beugels rijden werkt echt! ik heb het ook moeten doen en ik heb nu een veel stabielere zit. veel sucses nog met die 2 verder, gaat volgensmij helemaal goedkomen!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:52

Wat een leuke pony! Ze passen ook prima bij elkaar Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:56

Wat een leuk stel!

Hopelijk vind ik ook zo'n leuke ruitertjes voor onze Welshkes!

Heel veel plezier voor je dochter met deze pony!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:59

Nou, complimenten voor je dochter: van het vele vallen is ze in ieder geval niet bang geworden! Cool
En ach, die korte beugels... Als ze wat meer vertrouwen heeft, komt dat vanzelf wel goed.

Hoe herkenbaar trouwens, moeder vs dochter lesgeven... Knipoog

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:23

Wat een leuk stel. Ik vind het al super dat je dochter nog wil rijden na 'n jaar strubbelen en vallen!

Mijn dochtertjes (5, 7 en 8jr) rijden ook hun shetje en welshjes en ik weet dat 't niet altijd fijn is om als mama les te geven. Bij ons krijgen ze daarom -naast de ponyclubles- ook privéles. De instructeur is een goede ruiter die ook leerkracht is, hij kan het super overbrengen.
Veel lesgevers kennen geen 'kindertaal' en ook geen bijbehorende grapjes.
Ze zeggen bv. doodleuk op een volte: 'iets meer stelling en buiging graag' .. terwijl dat hele moeilijke begrippen zijn voor die kleintjes. Dat soort dingen moet eindeloos uitgelegd en herhaald worden voordat ze het doorhebben.

Als mama probeer ik 't gewoon af te wisselen: dan weer ineens wat liedjes zingen onder 't rijden, dan leg ik weer wat balkjes op de grond, lees proefjes voor of zet emmers op een rij waarom ze moeten slalommen.
Van de instructeur krijgen ze altijd zog. huiswerk mee (bv. oefenen op doorzitten, voltes mooi rondrijden, op 't goede been lichtrijden etc.) en dat is dan de leidraad bij de 'lessen' die ik geef.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:54

bedankt voor jullie leuke reacties allemaal .

Ze vind het rijden echt leuk en ze pakt ook alles heel makkelijk aan ze geeft ook niet gauw op vandaar dat we een jaar lang bezig zijn geweest met onze bink .
Buiten gaat alles perfect met die 2 maar in bak is het drama .
En het mooie is deze welsh is para buiten en in de bak rustig .
Dus als we dan keer buiten willen wandelen nemen we onze shet .
Was ook wel mooi om mn kind weer zo te zien glunderen met deze pony na het rijden met onze bink was ze boos wat ik me goed voor kan stellen hoor .

@ baal . Ik geef zelf ook les op een manege en heb veel beginners .
Ik leg ook alles spelenderwijs uit al die moeilijke paardenbegrippen snappen ze gewoon echt niet .
Ik zoek nu dus een instructrice die op dezelfde manier te werk gaat .