egnie schreef:Je moet proberen je handen voor je te houden. De hals moet je als het ware van je af rijden en bij jij lijkt het wel het ongekeerde. Op het moment dat hij te diep gaat lopen heb jij je handen ook zowat in je kruis

. Ik heb dit probleem ook en het erg moeilijk om daar vanaf te komen. Handen bij de schoft houden en hem met je benen naar je hand toe rijden.
Wat mij ook opviel was dat jij op een paar foto's de buitenhand hoger hebt dan je binnenhand. Probeer ze gelijk te doen en druk de binnenhand dan niet vast op zijn schoft.
Klopt, ik probeer hem wel op druk te rijden omdat hij anders helemaal achter het bit kruipt en dan krijg je dus die mooie rolkur
vandaar dat ik soms mn handen te dicht bij mn lichaam heb, maar ik ga dr mee werken
Mn handen is een bekent probleem.
Liezel1 schreef:misschien moet je proberen wat minder streng in je binnenhand te zijn.. ik zie op de foto's dat je terugwerkt met je binnenhand... misschien moet je hem wat meer van de hals af houden en hem zo meer "ruimte" geven waardoor hij naar beneden zal kunnen zakken..
Als ik hem meer ruimte geef van voor zijn we een rondvliegent projectiel door de bak
Daar zijn we ook heel erg mee bezig om rust te creeeren zodat ik m van voor los kan laten zonder dat hij dan direct harder begint te lopen.
Liberance schreef:Ziet er goed uit, ik zou wel het gebied van de lendenen meer gespierd proberen te krijgen ( heel belangrijk gebied) ..hij ziet er namelijk een beetje doorgezakt uit..
Hij is gewoon doorgezakt
Maar ben voor de kar wel bezig om hem zn rugspieren goed te laten gebruiken zodat zn bovenlijn wat strakker word (als dat nog mogelijk is bij m) Maar hierdoor is hij wel super elastisch..
rindin schreef:Ik ben het niet helemaal met de enthousiaste reacties van de rest eens. Vind het er wat gespannen uitzien. Hij loopt vaak te diep, en als ie niet te diep loopt lijkt het of hij zijn rug wegdrukt. Misschien eerst even een tijdje lang en laag rijden zodat hij zijn rug leert gebruiken? En dan idd met je been naar je hand toe rijden, dan komt ie vanzelf steeds meer in de oprichting.
En je tenen zou je wat meer naar binnen mogen draaien. Succes, jullie zijn wel een leuke combi om te zien!
Mee eens, had het zelf niet mooier kunnen zeggen
Al begint hij dan wel veel harder te lopen en eerdere instructie die ik geahd heb heeft me verteld om m eerst te leren dat hij niet zo hard hoeft te gaan en van daaruit komt de ontspanning, maar kan het mis hebben hoor. Ik ben me ervan bewust dat ik mn benen afsteek vooral op de momenten als hij zichzelf opkropt, automatisch doe ik dat omdat hij anders te hard gaat, maar ik zal er mee aan de slag gaan om hem gewoon flink aan te rijden.
Lina schreef:Foto 18 vind ik een veel mooier beeld geven ook al ben je 'aan het uitrijden' hiermee kun je hem juist veel losser krijgen en en die lossigheid moet je altijd kunnen blijven houden, ook als je hem meer wil oprichten.
Wat je daar niet ziet is dat hij heeeeel hard ging
maar misschien is dat niet erg?!
tot slot nog even een foto dat we het wel kunnen
Kelly (van Taco) had er voor mij op gereden en die had m binnen no time lopen zoals die moet daarna ging ik er nog even op om het te voelen
http://www.bvandenberg.nl/Reinar_rijdendraf3.jpg