Dekhengst Reinar ohz [fjord]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Dekhengst Reinar ohz [fjord]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:49

Rein heeft onlangs een paar weken stil gestaan ivm een plek op zn schoft, dit irriteerde m zo dat er geen zadel of tuig op kon.

Deze foto's zijn van vrijdag, de 3e keer dat hij weer onder het zadel was. (maar hiervoor nog wel een paar keer meegeweest naar de menlessen)

Rein heeft nog steeds de neiging om alleen maar super hard de bak door te crossen Nagelbijten / Gniffelen Hij begon super ontspannen, maar Annabel kwam er daarna in met Anton en dan heeft Rein toch wel 10 min nodig om weer even tot rust te komen. Ik probeer m veel in mn hand te rijden, maar zodra hij dus loopt waar die moet lopen begint hij ook gelijk een tandje harder te lopen, rij ik m dan weer terug lijkt het weer meer op de bekende rolkur Schijnheilig kortom, genoeg om aan te werken. Ben er wel achter dat veel schakelen hem een stuk ontspant.

Alle commentaar is welkom, mits opbouwend.. en het is de bedoeling om weer te gaan lessen! En ja.. ik ben me bewust van mn rondvliegende benen Vork

[1] Afbeelding

[2] Afbeelding
Dit doet hij dus geregeld

[3] http://i215.photobucket.com/albums/cc53 ... 005AMP.jpg

[4] Afbeelding

[5] Afbeelding

[6] Afbeelding

[7] http://i215.photobucket.com/albums/cc53 ... 017AMP.jpg

[8] Afbeelding

[9] Afbeelding
daar is de rolkur Gestoord

[10] http://i215.photobucket.com/albums/cc53 ... 056AMP.jpg
even werkoverleg

[11] Afbeelding

[12] Afbeelding

[13] Afbeelding
het welbekende tongetje

[14] Afbeelding

[15] Afbeelding

[16] Afbeelding

[17] Afbeelding

[18] http://i215.photobucket.com/albums/cc53 ... 149AMP.jpg
lekker uitdraven, vind die nog het mooist van allemaal Knipoog

[19] http://i215.photobucket.com/albums/cc53 ... 151AMP.jpg
even zn "Ik ben helemaal nog geen 12" look

[20] Afbeelding

Hou rekening met de copyright!!!

love_u

Re: Dekhengst Reinar ohz [fjord]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:51

leuk hoor een naamgenootje ( van me verzorgpaard)
ook een fjord
maar het rijden ziet er goed uit

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:00

foto 4,6,8,11(DE MOOISTE VAN ALLEMAAL:D),13(die tong!), en eigelijk allemaal wel! Die laatste is ook echt cute Lachen

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:12

ik vind er rijtechnisch geen commentaar op is Haha! hoe vaak per week rij jij bij van der berg ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:13

Heel mooi! Prachtig paard Lovers

Het lijkt alleen alsof hij af en toe te hoog komt en dan de rug wegdrukt.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:14

hee k heb oook nog een andere foto van reinar Knipoog
dat die steigerd..
Maar veder ziet het er netjes uit en loopt die al netjes Knipoog
Alleen soms lijkt het alsof je je handen vast zet en soms ben je piano aan ht spel maar kan ook moment opname zijn Knipoog
Succes veder Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:43

Wat een leukerd! Je hebt hem leuk aan het lopen en je commentaar bij de foto's geeft me het idee dat je goed weet wat je doet en hem ook rijtechnisch netjes kunt laten lopen. Lekker weer les nemen, helpt altijd. En ik vind je er netjes op zitten!

Mag ik weten hoe groot jullie beiden zijn?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:55

Wel een knapperd hoor. En hij kan best lopen zo te zien.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 22:43

Reinar is 1.48 en ik ben 1.76, maar Reinar heeft zn rug iets lager liggen. Ik zet mn handen niet vast, maar ben er iets te onrustig mee waardoor Rein nog onrustiger in zn hoofd word, maar daar werken we aan Haha! Bedankt voor de reacties

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:33

Je moet proberen je handen voor je te houden. De hals moet je als het ware van je af rijden en bij jij lijkt het wel het ongekeerde. Op het moment dat hij te diep gaat lopen heb jij je handen ook zowat in je kruis Afbeelding. Ik heb dit probleem ook en het erg moeilijk om daar vanaf te komen. Handen bij de schoft houden en hem met je benen naar je hand toe rijden.
Wat mij ook opviel was dat jij op een paar foto's de buitenhand hoger hebt dan je binnenhand. Probeer ze gelijk te doen en druk de binnenhand dan niet vast op zijn schoft.

Verder zijn jullie een leuke combinatie om naar te kijken.Heb je foto's met plezier bekeken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:40

prachtige hengst... maar er is inderdaad nog veel spanning...

misschien moet je proberen wat minder streng in je binnenhand te zijn.. ik zie op de foto's dat je terugwerkt met je binnenhand... misschien moet je hem wat meer van de hals af houden en hem zo meer "ruimte" geven waardoor hij naar beneden zal kunnen zakken..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:16

mij viel het inderdaad op dat je streng met met je beide handen. probeer ze wat meer voor je uit te zetten en wat meer lengte in de hals te rijden, ik vind het er nu wat gedwongen uitzien, hij mag wel wat meer zakken van voor

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:27

Ziet er goed uit, ik zou wel het gebied van de lendenen meer gespierd proberen te krijgen ( heel belangrijk gebied) ..hij ziet er namelijk een beetje doorgezakt uit..Maar verder natuurlijk helemaal top..Leuk dat schabrak, staat hem goed Haha!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:31

leuk paardje. Erg leuke donkere kleur. De meeste fjorden zijn zo licht maar deze kleur vind ik erg mooi. Hij loopt netjes ontspannen en kan leuk sjouwen.
Succes verder

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:35

Ik ben het niet helemaal met de enthousiaste reacties van de rest eens. Vind het er wat gespannen uitzien. Hij loopt vaak te diep, en als ie niet te diep loopt lijkt het of hij zijn rug wegdrukt. Misschien eerst even een tijdje lang en laag rijden zodat hij zijn rug leert gebruiken? En dan idd met je been naar je hand toe rijden, dan komt ie vanzelf steeds meer in de oprichting.
En je tenen zou je wat meer naar binnen mogen draaien. Succes, jullie zijn wel een leuke combi om te zien!

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:13

wat Rindin zegt ben ik het helemaal mee eens.
het is een prachtig beest alleen ik zou iets meer geduld hebben en het rustigger opbouwen zodat er meer onstpanning in komt. Foto 18 vind ik een veel mooier beeld geven ook al ben je 'aan het uitrijden' hiermee kun je hem juist veel losser krijgen en en die lossigheid moet je altijd kunnen blijven houden, ook als je hem meer wil oprichten. Je kunt je hand ook beter opzij plaatsen (zonder druk en samen met je binnenbeen) ipv naar je toe dit is een stuk vriendelijker.
Laatst bijgewerkt door Lina op 03-03-08 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:16

foto 18 is inderdaad heeerlijk Lovers
Wat een mooi paardje zeg!
let op dat je niet te streng bent met je handen, verder komt het helemaal goed Ja
Laatst bijgewerkt door lieniminnie op 03-03-08 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:21

Wat een lekker ding zeg! Kwijl

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:46

egnie schreef:
Je moet proberen je handen voor je te houden. De hals moet je als het ware van je af rijden en bij jij lijkt het wel het ongekeerde. Op het moment dat hij te diep gaat lopen heb jij je handen ook zowat in je kruis Afbeelding. Ik heb dit probleem ook en het erg moeilijk om daar vanaf te komen. Handen bij de schoft houden en hem met je benen naar je hand toe rijden.
Wat mij ook opviel was dat jij op een paar foto's de buitenhand hoger hebt dan je binnenhand. Probeer ze gelijk te doen en druk de binnenhand dan niet vast op zijn schoft.

Klopt, ik probeer hem wel op druk te rijden omdat hij anders helemaal achter het bit kruipt en dan krijg je dus die mooie rolkur Vork vandaar dat ik soms mn handen te dicht bij mn lichaam heb, maar ik ga dr mee werken Knipoog Mn handen is een bekent probleem.

Liezel1 schreef:
misschien moet je proberen wat minder streng in je binnenhand te zijn.. ik zie op de foto's dat je terugwerkt met je binnenhand... misschien moet je hem wat meer van de hals af houden en hem zo meer "ruimte" geven waardoor hij naar beneden zal kunnen zakken..

Als ik hem meer ruimte geef van voor zijn we een rondvliegent projectiel door de bak Nagelbijten / Gniffelen Daar zijn we ook heel erg mee bezig om rust te creeeren zodat ik m van voor los kan laten zonder dat hij dan direct harder begint te lopen.

Liberance schreef:
Ziet er goed uit, ik zou wel het gebied van de lendenen meer gespierd proberen te krijgen ( heel belangrijk gebied) ..hij ziet er namelijk een beetje doorgezakt uit..

Hij is gewoon doorgezakt Vork Maar ben voor de kar wel bezig om hem zn rugspieren goed te laten gebruiken zodat zn bovenlijn wat strakker word (als dat nog mogelijk is bij m) Maar hierdoor is hij wel super elastisch..

rindin schreef:
Ik ben het niet helemaal met de enthousiaste reacties van de rest eens. Vind het er wat gespannen uitzien. Hij loopt vaak te diep, en als ie niet te diep loopt lijkt het of hij zijn rug wegdrukt. Misschien eerst even een tijdje lang en laag rijden zodat hij zijn rug leert gebruiken? En dan idd met je been naar je hand toe rijden, dan komt ie vanzelf steeds meer in de oprichting.
En je tenen zou je wat meer naar binnen mogen draaien. Succes, jullie zijn wel een leuke combi om te zien!

Mee eens, had het zelf niet mooier kunnen zeggen Knipoog Al begint hij dan wel veel harder te lopen en eerdere instructie die ik geahd heb heeft me verteld om m eerst te leren dat hij niet zo hard hoeft te gaan en van daaruit komt de ontspanning, maar kan het mis hebben hoor. Ik ben me ervan bewust dat ik mn benen afsteek vooral op de momenten als hij zichzelf opkropt, automatisch doe ik dat omdat hij anders te hard gaat, maar ik zal er mee aan de slag gaan om hem gewoon flink aan te rijden.

Lina schreef:
Foto 18 vind ik een veel mooier beeld geven ook al ben je 'aan het uitrijden' hiermee kun je hem juist veel losser krijgen en en die lossigheid moet je altijd kunnen blijven houden, ook als je hem meer wil oprichten.

Wat je daar niet ziet is dat hij heeeeel hard ging Knipoog maar misschien is dat niet erg?!

tot slot nog even een foto dat we het wel kunnen Clown
Kelly (van Taco) had er voor mij op gereden en die had m binnen no time lopen zoals die moet daarna ging ik er nog even op om het te voelen
http://www.bvandenberg.nl/Reinar_rijdendraf3.jpg

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:21

Wat een prachtig paard zeg!

Het probleem wat je hebt is gewoon de kunst van het loslaten Haha! . En dat is heel moeilijk hoor! Die van mij heeft er ook een handje van om als ik hem loslaat van voren dat ze gelijk 3 versnellingen hoger gaat lopen. Toch moet je loslaten.. en echt..het werkt, ik kan het weten!
Je moet er aan gaan werken dat je paardje op je zit terug gaat komen. Wat je nu remt met je handen moet je kunnen remmen met je zit. Dan zal er rust in komen en kan je er weer aan gaan rijden en dan pas kan je paardje van achter naar door zijn rug naar de hand toe lopen!
Dus werk aan je rem en niet vanuit je handen, maar vanuit je zit. Desnoods met zijn koppie in de lucht.. maak je niet druk om het plaatje, maar eerst de rem vanuit je zit vinden en dat blijven controleren!

Succes met je prachtige hengst!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:29

Wát een draf zeg! Vingers aflikken

Ik denk dat het meeste commentaar al is gegeven, je handen vielen mij ook het meeste op, maar ik weet hoe lastig het is dat ze altijd maar net dat beetje harder willen om het zichzelf makkelijker te maken.. Koe

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:37

Meeste commentaar is idd al gegeven Knipoog
Maar wat een leuke fjord heb je zeg! Pling

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:08

thnx voor de tips Zap

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:15

Allereerst: wat een heerlijk paard zeg! Haha!

Valt mij op dat je wat achter het dieptepunt van het zadel lijkt te zitten en dit (op het oog!) druk geeft op zijn lendenen. Misschien dat dit deels de oorzaak is voor de wat gespannen ogende rug.

Je houding zelf is erg netjes, maar let op je binnenhand, óók als hij gaat marcheren. Ik kan weten hoe moeilijk dat kan zijn, want die van mij loopt ook graag op marsmuziek Knipoog

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:25

Erg leuk paardje Haha!
Ik vins 4,13 en 20 de mooiste en leukste.
En wat kan hij strekken ! Mooi Haha!