Dit is de eerste keer dat ik een topic maak over Nicky. Nicky is een 12-jarige merrie van Landwind BII x Garant. In januari ben ik er voor de eerste keer opgestapt en sinds eind januari/begin februari 2008 rij ik haar echt door. Hiervoor heeft Nicky 2 jaar stilgestaan, iv.m. een extreem kort bekapte hoef. Dit is ondertussen al weer behoorlijk aangegroeid en ze loopt nu helemaal goed, alleen rechtsom kun je af en toe zien dat ze iets korter loopt. Nicky is met rijden niet de makkelijkste en heeft een trukendoos waar je u tegen zegt
Vandaag heb ik voor de tweede keer met haar gesprongen. Nicky heeft de techniek echt wel, alleen ik moet nog behoorlijk aan haar wennen. Ik moet er heel erg op letten dat ik boven en na de sprong wat meer terug ga zitten. Ook in galop heb ik nog wel eens de neiging om voorover te vallen. Hier word aan gewerkt! Verder ben ik tevreden over vandaag, we gaan echt met sprongen vooruit!
Een vriend was zo aardig om wat filmpjes te maken, helaas niet al te beste kwaliteit.
Commentaar is altijd welkom, mits onderbouwd en op een normale manier! Commentaar word ook onder de filmpjes al geleverd

Meet Nicky! (gemaakt na het rijden)
Inspringen, kruisje linksom
Oxertje rechtsom
Oxer van ongeveer 1 m, hier is goed te zien hoe ik voorover val na een sprong
Nog een keer oxertje rechtsom

En nog eentje van gister! (lekker bewogen)

) dan begon ze te stijgeren en gek te springen en dan was je nog niet de hindernis over zegmaar