onzeker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 23:11

Hoi,
Ik weet niet of het hier goed staat maar toch :
Ik ben heel snel onzeker op het paard.
Als er even iets aan de hand is voel ik me onzeker.
Maar als het allemaal goed loopt, en lieve pony dan gaat het heel goed.
Hebben jullie tips, heeft iemad hier ook last van? Bloos
Alvast bedankt.

Anoniem

Re: onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:13

De enige tip die ik voor je heb, is om dan lekker op een lieve en betrouwbare pony te blijven lessen bij een instructeur die jou op een fijne manier steeds meer zelfvertrouwen kan geven.
Ik heb er zelf geen last van, maar heb wel een aantal wat angstige lesklanten die ik begeleid. Erg leuk en dankbaar werk.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 23:15

Dankjewel, ja ik vraag ook voor mijn 'lievelings'pony het is wel een eigen pony, van een meisje dat ik ken maar de tinker mag meelopen in de les. Haha! Alleen was ik dan weer wat onzeker over de galop vandaag, wat toch goed ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:17

O maar daar moet je je niet té druk om maken hoor. Soms heb je zo'n dag dat je zelf niet lekker in je velletje zit oid, en dan moet je 't jezelf soms ook even gunnen om dan gewoon een keertje niet te galopperen. OF je laat je overtuigen door je instructeur, zodat je daarna de bevestiging hebt dat je 't tóch kon. Da's een kwestie van een instructeur die in kan schatten wat het beste bij jou past.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 23:20

Ja dat is ook zo, ik had 2 x gegalopeerd en moest daarna nog het proefje doen en ik zei van jeh ik doe liever niet de galop erbij.
zegt ie; jewel doe dat maar dat gaat goed, en hij kent me wel dat ik wat onzeker ben.. Knipoog

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 08:34

Doe wat je leuk en vertrouwd vind, laat je niet door een ander overhalen als je het niet wil, het komt een keer vanzelf, rij vaak met een ander, ga spelletjes doen, word je vanzelf brutaal van, en de pony word steeds sneller aan je hulpen. Veel plezier en geniet van het spelen, rijden.

ruitertje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:20

ik ken want je bedoelt, ik heb een half jeer geleden van mijn eigen pony afgevallen toen ik op buitenrit was.. daardoor heb ik toen 4 weken niet meer door kunnen rijden.. en 6 niet meer kunnen sporten. maat toen ik daarna weer begon op demanege vond ik springen niet meer zo leuk(eigenlijk gewoon eng) en dat soort dingen.. het gaat pas echt beter sinds 2 weken, maar dat komt gewoon omdat ik heb gewacht.. en na een tijdje gaat het enge en het onzekere er weer vanaf.. en dan kun je gewoon weer leker rijden! Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:24

ik snap je gevoel wel,zelf heb ik het ook.
nu ik een lieve betrouwbare pony heb gekocht,is dit echt een stuk minder geworden.

lekker gaan lessen op de pony die je vertrouwd,dan ga je zelf ook meer vertrouwen krijgen.

xhoneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:49

inderdaad zoals de rest ook zegt,
ga lessen op een betrouwbare pony en bouw dat uit.
heel veel succes en hopelijk lukt het! Lachen

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:31

Ik ga daar ook in mee.
Lekker gaan lessen op een paard wat je vertrouwd. en dat goed uitbouwen.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:24

dankjewel. Vork

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:11

daar heb ik tegenwoordig ook last van ja. Ik heb de laatste 8 (!) jaar niet gereden en ben verleden jaar weer eens op een ijslander gestapt en later op een groot paard en vooral dat laatste beviel me niet zo goed. Kreeg terstond last van hoogtevrees. Eerder wilde ik overal wel op en was ik nooit bang maar tegenwoordig krijg ik al snel de bibbers. Dus ik heb er ook nog wel spijt van dat ik 8 jaar niet gereden heb! Ik zit voor mijn gevoel ook niet stevig meer, voel me erg gammel op een paardenrug.

ruitertje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:37

@avossy
waarom begin je niet gewoon weer?
op een rustige niet te grote moet je er vest wel weer goed in kunnen komen Haha! na een tijdje gaat het vast wel beter met je zit Knipoog suc6 ermee!

Bloem_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:37

vaak doen en een band met je paard opbouwen Lachen zo heb ik het ook gedaan