Ik & Mickey springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_enter

Ik & Mickey springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 21:51

Hééj iedereen!

Hier een toppic van mij en Mickey Haha!
Voor alle duidelijkheid:
Mickey is al 21 jaar, en toont nog wat mager.
Hier zijn we volop aan het werken!
CAP = EIGEN KEUS !
Ik en Mickey rijden trouwens gewoon recreatief, we werken trouwens aan het nageeflijk lopen! Knipoog
Er was érg veel wind vandaag, dus Mickey was nogal wat gespannen, dat is ook wel te zien aan de foto's.

Ik wil graag opbouwende commentaar waarmee ik iets kan.
Niet van die onbenullige commentaar.
Eigen commentaar:
- Handen meer naar boven
- Wat rechter zitten mag wel
- Niet te veel meegeven
- Niet te naar voren gooien
- Kapstokvoetjes
- Naar voren kijken!

Afbeelding
^^ Vind het wel ontspannen beeld geven,handen mogen hoger Lachen
Afbeelding
^^ Enorme kapstokvoeten, naar voren kijken.
Afbeelding
^^ Vind deze foto wel een fijn beeld geven,handen mogen hoger.
Afbeelding
^^ En we beginnen met springen, niet te veel naar voren gooien. Vingers aflikken
Afbeelding
^^ Iéts te vroeg geklikt Cool
Afbeelding
^^ Maar deze foto is wel goéd!, Ook minder meegeven Lachen
Afbeelding
^^ Naar voren kijken Lachen Maar wel een mooi plaatje
Afbeelding
^^ Stukje galop
Afbeelding
^^ Wat opgekropt
Afbeelding
^^ Ik had even zwaar de slappe lach ROFL
Afbeelding
^^ En wat ik hier doe? Clown
Afbeelding
^^ En nog een laatste springfoto om het af te leren
Afbeelding
^^ En het vermoeide koppie na het rijden Bloos

Bedankt voor het kijken, en laat gerust een reactie achter! Lachen

Anoniem

Re: Ik & Mickey springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:55

Sorry maar ik vind het er niet zo goed uit zien eerlijk gezegd.
Je handen moeten hoger en gedragen worden, handen rechtop duimen op het hoogste punt.
De pony lijkt het springen ook niet erg leuk te vinden.
Je handen niet teveel mee geven, tijdens de sprong naar voren kijken en niet leunen op de hals.
De hindernissen vind ik ook zeer onveilig, en ik zou toch een cap op doen.

Verder vind ik het een leuke pony Lachen Heb je les? Als je geen les hebt zou ik het aanraden.

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:56

Leuke pony, probeer wel echt recht voor uit te kijken, tussen de oren door.
En misschien als je laarzen aandoet kun je makkelijker je tenen naar binnenhouden(i.i.g. minder ver naar buiten doen), scheelt bij mij altijd wel. En probeer ook je handen zelf te dragen.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:00

Flying_Angel schreef:
Sorry maar ik vind het er niet zo goed uit zien eerlijk gezegd.
Je handen moeten hoger en gedragen worden, handen rechtop duimen op het hoogste punt.
De pony lijkt het springen ook niet erg leuk te vinden.
Je handen niet teveel mee geven, tijdens de sprong naar voren kijken en niet leunen op de hals.
De hindernissen vind ik ook zeer onveilig, en ik zou toch een cap op doen.

Verder vind ik het een leuke pony Lachen Heb je les? Als je geen les hebt zou ik het aanraden.

Ik heb geen les, het is trouwens ook niet mijn pony.
Ik ga zeker aan mijn handen werken, en aan de commentaar die je hebt gegeven!
Mickey vind het springen net heel erg leuk, maar dat is niet te zien op enkel foto's..
Allesinds toch bedankt Knipoog

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:01

Je moet niet leunen op de hals van het paard.
De handen gewoon rustig meegeven, niet leunen.
En zoals hierboven al werd gezegd, niet zo scheef kijken om te kijken of de hindernis nog staat.
Gewoon vooruit blijven kijken, je hoort vanzelf als hij eraf ligt of als hij blijft liggen.
Verder een leuke pony!

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:03

jillie1994 schreef:
Je moet niet leunen op de hals van het paard.
De handen gewoon rustig meegeven, niet leunen.
En zoals hierboven al werd gezegd, niet zo scheef kijken om te kijken of de hindernis nog staat.
Gewoon vooruit blijven kijken, je hoort vanzelf als hij eraf ligt of als hij blijft liggen.
Verder een leuke pony!

Bedankt, ik zal er zeker aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:05

Ik weet niet welke houding ik het ergst vind, die van jou of die van het paardje. Vooral het totaal met de rug weggedrukte springen doet me al plaatsvervangend pijn als ik er naar kijk.
Sorry, is niet het commentaar dat je wilt horen, maar ik vind dit geen aangename foto's voor een doordeweekse zaterdagavond Knipoog

Je zet je handen vast bij de schoft terwijl je zelf je gewicht op de schouderpartij legt omdat je niet recht zit. Hierdoor belemmer je het paardje echt in zijn beweging en wordt het praktisch onmogelijk om met een goed ruggebruik te lopen. waardoor jij nóg minder lekker zit, waardoor het paardje nóg slechter gaat lopen etc. Neerwaartse spiraal dus.
Ik zou je echt heel graag willen adviseren om les te nemen met 't beestje. Je zal zien dat je binnen de kortste keren heel veel resultaat kan boeken, waardoor het rijden voor jullie allebei heeeeeel veel leuker kan worden!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:08

als je scheef kijkt, breng je je paard uit balans.. Heb het zelf ook hele tijd gehad, alleen ben er af gekomen met behulp van mijn springleraar.. Knipoog

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:09

Sonja schreef:
Ik weet niet welke houding ik het ergst vind, die van jou of die van het paardje. Vooral het totaal met de rug weggedrukte springen doet me al plaatsvervangend pijn als ik er naar kijk.
Sorry, is niet het commentaar dat je wilt horen, maar ik vind dit geen aangename foto's voor een doordeweekse zaterdagavond Knipoog

Je zet je handen vast bij de schoft terwijl je zelf je gewicht op de schouderpartij legt omdat je niet recht zit. Hierdoor belemmer je het paardje echt in zijn beweging en wordt het praktisch onmogelijk om met een goed ruggebruik te lopen. waardoor jij nóg minder lekker zit, waardoor het paardje nóg slechter gaat lopen etc. Neerwaartse spiraal dus.
Ik zou je echt heel graag willen adviseren om les te nemen met 't beestje. Je zal zien dat je binnen de kortste keren heel veel resultaat kan boeken, waardoor het rijden voor jullie allebei heeeeeel veel leuker kan worden!

Bedankt, ik zal erover nadenken om les te gaan nemen.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:09

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden , Lijkt een beetje of de pony zijn rug wegdrukt . Zou eerst een beetje meer dressuur gaan oefenen maar dat is mijn mening Knipoog

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:11

Je leunt heel erg op de hals van je paard nu, probeer je handen wat meer te dragen.
Ze hoeven niet helemaal tot in z'n oren!:) Gewoon goed meekomen en een onafhankelijke zit proberen te krijgen met het springen.
Als het kan, kun je misschien eens proberen met je handen op je rug te springen?
En idd, ik denk als jullie les nemen dat het snel een stúk beter gaat! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:13

Ik ga mee met het commentaar boven mij Lachen
Ik vind ook dat je je benen erg ver naar achteren doet..
Dan lijkt het voor de pony of hij achterwaarts moet, ja dan begrijp hij er ook niks meer van Tong uitsteken Dus benen op 1 lijn. Suc-6

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:15

Ik ben het met alle mensen hier eens, het ziet er niet super ontspannen uit voor jou en voor het paard. Ook kijkt hij niet echt vrolijk bij het springen...
Verwissel ook even de strijklappen van been Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:24

Om maar met de deur in huis te vallen: Ik vind hem er niet goed uit zien, hij is echt mager en heeft heel weinig bespiering, als ik dan ook naar zijn lichaamshouding / blik / oren kijk wordt mijn gevoel bevestigd dat hij echt niet goed in zijn vel zit. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij aan kan wat je van hem vraagt.

Je bedoelt het ongetwijfeld allemaal goed maar ik denk dat je deze pony beter niet kunt berijden of gewoon relax een buitenritje stappen maar meer niet. Het is natuurlijk niet jouw pony en ik ken zijn geschiedenis niet maar ik denk dat het verstandig zou zijn hem door een dierenarts na te laten kijken... Excuses voor het negatieve commentaar, het is echt niet aanvallend bedoelt.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:32

Daan_Ordeal schreef:
Om maar met de deur in huis te vallen: Ik vind hem er niet goed uit zien, hij is echt mager en heeft heel weinig bespiering, als ik dan ook naar zijn lichaamshouding / blik / oren kijk wordt mijn gevoel bevestigd dat hij echt niet goed in zijn vel zit. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij aan kan wat je van hem vraagt.

Je bedoelt het ongetwijfeld allemaal goed maar ik denk dat je deze pony beter niet kunt berijden of gewoon relax een buitenritje stappen maar meer niet. Het is natuurlijk niet jouw pony en ik ken zijn geschiedenis niet maar ik denk dat het verstandig zou zijn hem door een dierenarts na te laten kijken... Excuses voor het negatieve commentaar, het is echt niet aanvallend bedoelt.

Ik begrijp dat het niet aanvallend bedoeld is.
Mickey is al 21, en is enkele maanden geleden hiernaartoe gekomen.
Hij was mager, nog magerder dan nu.
Sinds hij hier is is hij al verdikt, hij staat dag en nacht op weide met inloopstal.
's morgens krijgt hij brood en wortels en 's avonds nog biet.
Toen hij bij ons kwam was hij een halfjaar niet meer bereden, dus was hij stijf,...

Ik heb intussen mijn vroegere instructeur al gecontacteerd, en waarschijlijk krijg ik van haar in het weekend les.
Ik wil jullie toch bedanken voor jullie commentaar, hierdoor zie ik in dat het fout is.
Ik bedoel het echt allemaal goed, de eigenaren doen niet veel met hem, dus geef ik hem de nodige aandacht.
het doet me toch wel pijn om dit allemaal te horen...
Maar ik hoop dat het met een lesgever beter gaat gaan.

* hij krijgt overdag ook nog 2 bakken met hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:34

Vraag je lesgever ook of die de eigenaar misschien wat voeradvies kan geven. Brood met wortel en biet is niet het meest geschikte voer voor een ouder paard Knipoog Of een keertje een tandarts erbij, dan kan ook nogal schelen in de opname van voer.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:39

Ziet er wel eluk uit,

tips :
- kijk voor je
- niet op je pony hangen tijdens de sprong
- handen meer naar voren
- meer meegeven
- tenen naar binnen en hakken naar beneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:44

Sonja scheelt me een hoop type werk. Lachen

Ook zonder je af te willen kraken vind ik het beeld er niet fijn uitzien.
Het paard loopt alsof hij pijn heeft.

Springen zou ik zeker nog even achterwege laten.

Voor de rest sluit ik me helemaal bij Sonja aan..ik ga dat maar niet in andere woorden herhalen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:44

Wat ik wel even wil zeggen, fijn dat je het commentaar zo goed opneemt, want het is natuurlijk niet afzeiken maar we willen alleen helpen, en echt fijn dat je het zo goed oppakt, hopen dat je er ook echt wat mee gaat doen Lachen

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:47

Flying_Angel schreef:
Wat ik wel even wil zeggen, fijn dat je het commentaar zo goed opneemt, want het is natuurlijk niet afzeiken maar we willen alleen helpen, en echt fijn dat je het zo goed oppakt, hopen dat je er ook echt wat mee gaat doen Lachen

Ik heb intussentijd al een lesgeefster gecontacteerd en die wil me lesgeven.
En natuurlijk neem ik jullie comentaar goed op, daarom zette ik dit ook op, om te kijken wat jullie er van vinden.
Ik heb geen lesgever en had dus ook niemand die zei wat ik foutdeed.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:49

Les is inderdaad geen overbodige luxe, zowel voor jou als voor jouw paard. Goed dat je les gaat nemen. Veel mensen vinden het meegeven wat moeilijk, jij hebt het duidelijk andersom Clown Niet op de hals van het paard leunen, benen niet te ver naar achter en ehm.. wellicht die cap ook wel? Zo te zien ben je geen ervaren springruiter, dus dan is bescherming nog belangrijker Knipoog

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:13

Ik vind Mickey wel een lieverd hoor en als hij wat bijgekomen is en niet meer zo stijf, kun je misschien best af en toe nog met hem springen.
En dan proberen de benen ontspannen te laten hangen (als de pilaren waar je lichaam op steunt) en niet naar de hindernis kijken (dat is de taak van Mickey). En verlichte zit is niet staan hoor, gewoon je bips in de buurt van het zadel houden Haha! . Een beetje zoals een ouderwetse trekharmonika, in- en uitveren. Ik hoop dat je hier een beetje 'beeld' bij hebt? Tong uitsteken

liekeltj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:18

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als je springt zou ik naar voren kijken. (ik heb ook de neiging om naar de springbalk te kijken of het wel goed gaat Tong uitsteken

ojah, en je handen meer ''dragen''. het is wel handig om een instructeur erbij te halen Knipoog en misschien moet je een keer met mickey gaan longeren, want je zei dat hij nogal stijf was en met longeren maak je je paard ''losser'' Ik heb namelijk een cursus longeren gevolgd bij Lammert Haanstra en weet nu ook wat het nut is van longeren. Zelf gebruik ik het voor het rijden, als mijn paard 2 dagen niks heeft gedaan.
dat was wel mijn commentaar Tong uitsteken

longeren helpt tevens ook voor nageeflijkheid (ik zie dat je pony dat niet zo onder de knie heeft), als je best vaak hebt gelongeerd zou ik zeggen dat je het eens met bijzettouwtjes moet gaan proberen, want daar krijgt hij een minder stijve nek van en gaat nageeflijk worden, waardoor jij dat weer verder kan bevorderen. erg handig en ook nog eens leuk dus! Lachen
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-03-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 posts samengevoegd

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:15

Heel goed dat je het commentaar zo positief oppakt! OK dan! Als het mogelijk is zou ik ook met de eigenaren overleggen over het voer, ik begrijp dat hij helemaal geen biks krijgt? Zou hem waarschijnlijk wel goed doen, bijvoorbeeld samen met maismeel of zemelen. Het is heerlijk dat hij lekker op het land kan staan maar in het gras zit nu niet veel voedingswaarde.

Beweging is goed voor hem als hij zo stijf is maar springen en intensief rijden zou ik nog even achterwege laten tot hij nog wat meer is aangekomen. Succes!!

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:36

Leuke combinatie Knipoog Een paar tips: Probeer niet met je handen op de hals van je pony te hangen & probeer niet naar beneden/opzij te kijken naar de hindernis gewoon tussen de oren van je pony kijken. Succes! Haha!