Taran (Haf) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Taran (Haf) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:15

vandaag weer eventjes gereden nadat het de hele week super ging Lachen
we zijn samen nu langzaam galop aan het oppakken en me houding daarin nii helemaal super nog.
had wel verwacht dat het iets minder ging maar ach, je hebt mindere en betere dagen.

mijn aandachtpunten:
- voor me uit kijken
- af en toe piano handen
- iets meer achterover zitten
- me voeten en benen ( hakken uitdrukken tegen de singel aan enz. )

hier de foto's opbouwende kritiek en feedback is goed, geen commentaar over hoe ik er soms vreselijk op de fotows eruit zie.

Afbeelding
charmant sta moment.

Afbeelding
mooi rond drafje ( achterbeen er alleen iets meer onder) zelf iets meer achterover zitten.

Afbeelding
mooie been actie taran

Afbeelding
galoppje beetje bergopwaards, jmmr dat ik naar beneden kijk en me benen

Afbeelding
galopje, vreselijke houding
wou hem iets terug nemen

Afbeelding
weet niet precies welke gang dit is.

Afbeelding
voor mij een mooi beeld van hoe het nu gaat, alleen dat achterbeen er iets meer onder krijgen.

Afbeelding
crea galop beentjes, je ziet wel dat ik uit 1 beugel ben geschoten, hij schrok ergens van en ik lag er bijna vanaf :p

Afbeelding
lieve taran

Afbeelding
en uitstappen

Groetjes mij en Taran Lachen

Nano05

Re: Taran (Haf) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:52

Je hebt echt een verschrikkelijke houding. Ik bedoel dit niet rot, maar je geeft zelf al punten aan, maar het is niet een beetje. Daarbij lijkt het of je jezelf uit het zadel trekt en je komt daarnaast ook heel ver het zadel uit, dit hoeft helemaal niet.

Probeer je lang te maken, schouders naar achteren, niet naar beneden kijken, je handen netjes naast elkaar, met je pianohanden druk je als het ware de teugels naar beneden...

Maar gelukkig weet je het zelf, ga eraan werken, dan komt het vast goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:59

Ik twijfel nog een beetje of ik het grappig of irritant vind dat je smijt met wat theoretische termen waarvan je duidelijk geen idee hebt wat er mee bedoeld wordt...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:28

Hmm je hebt duidelijk nog een boel te verbeteren.. Allereerst zal ik maar eens aan je houding gaan werken want die is echt allesbehalve goed... Let vooral op je beenhouding, ik zie je benen overal heenzwabberen. Hakken laag, tenen naar binnen Lachen

Verder snap ik niet echt waarom je bij foto 2 van een 'mooi rond drafje' spreekt want het ronde zie ik er niet echt aan af?

Veel succes nog met je haflinger. Na veel oefenen komen jullie dr wel Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:52

Ik vroeg me al af of ik een rond drafje gemist had en of ik niet helemaal begreep wat de term betekende. Gelukkig blijkt dat wel enigszins mee te vallen Clown Je houding vind ik niet zo denderend, de tips van mijn voorgangster vind ik heel aardig. Daar kom je vast al een stuk verder mee. Heb je ook les?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:01

Het viel me ook al op dat je bij het lichtrijden wel een behoorlijk eind uit het zadel komt...
Misschien je beugels een gaatje langer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:05

De dingen als mooi rond, let op het achterbeen... laat die nog maar even weg.
Klinkt misschien stoer als je er mensen over hoort praten en dat dan ook te doen...maar ik neem aan dat die dan wel weten waar ze het over hebben ipv zo maar wat roepen.

Maak je verder ook nog niet druk over rond lopen of dat achterbeen.
Maar ga heel goed op jezelf letten.

Heb je les?
Dan is dat toch een stuk makkelijker om het je eigen te maken.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:13

Ik sluit me aan bij het commentaar van runningkawa, dat rond en bergopwaarts, naar mijn mening ben je er nog niet aantoe. Misschien is het ook wel een goede tip om zit oefeningen te doen aan de longe, dan hoef je niet op je paard te letten en kun je je goed concenteren op je houding.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 11:00

ik heb les, gewoon in de groep en daar wordt constant gezegt van me voeten en benen.
maar eomdat ik mezelf praktisch heb leren paardrijden heef tnooit iemand iets over me houding gezegt.

en over me beugels langer dat kan zowat niet want dan zijn me beenhulpen amper te geven en ga ik ze alleen maar vrdr naar achteren leggen.

en voor mij zelf voelt hij wel als rond vergeleken met hoe stijf hij draafde van het zomer

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:39

Hey annelie, ik vind dat jullie al heel hard vooruit gaan.. En ik vind het al helemaal top dat je je niet uit het veld laat slaan, want er zijn er zat die allang gestopt waren met paardrijden, met zo'n pony als taran...

Lieve mensen, ik snap jullie commentaar prima hoor, het plaatje verdiend inderdaad nog niet de schoonheidsprijs..

Echter, annelie rijdt deze pony nog niet zo lang, het is een pony waar eigenlijk niemand echt iets mee kan, hij is eigenlijk niet voorwaarts te krijgen, hing eerder constant in je handen.. Alleen het meisje wat hem hiervoor reed kon er wat mee, helaas heeft die moeten stoppen wegens omstandigheden, maar gelukkig heeft taran een nieuw vriendinnetje gevonden...

Annelie haar zit, was niet goed toen ze bij ons op stal kwam, nu nog steeds zit ze niet recht op haar paard, maar ze blijft zitten, er wordt heel veel geoefend, en ze gaat echt heel goed vooruit..

Taran schrikt ongeveer ieder rondje, en eerder lag ze er dus ook iedere keer af.. Nu kan ze heel voorzichtig een galopje gaan doen, en blijft zitten * ik is trots op haar*...

Annelie heeft in een hele korte tijd heel veel geleerd, en is nog lang niet klaar met leren, en daar proberen wij op stal haar allemaal bij te helpen, en 1 x in de week heeft ze ook les... Natuurlijk is het beter om elke dag les te hebben, helaas zijn daar niet de financiën voor.. Om taran niet te zwaar te belasten, wordt hij regelmatig gelongeerd, en heeft ook vaak een knuffeldagje tussendoor.. hij gaat vaak naar buiten en wordt dan bijv. alleen gepoetst..

Maarja zonder te rijden leer je het ook niet, dus moet er toch af en toe geoefend worden.. heel vaak gebeurd dit aan de longeerlijn...

Tevens heeft annelie ook nog een astma, en is hierdoor eigenlijk nooit echt helemaal fit, maar samen met taran beleefd ze veel leuke uurtjes.. En dat vind ik als vriendin van haar toch wel heel belangrijk..

Annelie, lekker blijven oefenen, en dan kun je over een jaartje keurig netjes rechtop zitten en keurig rijden.. Laat die termen inderdaad nu nog maar een tijdje links liggen, en rijdt lekker samen lekker voorwaarts en goed op je zit letten, dan komt het helemaal goed meid!!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:47

@PSM: ik heb respect voor iedereen op zijn eigen niveau, dat allereerst! Wanneer iemand lol heeft en zijn/haar paard ook, dat is het allerbelangrijkste toch?

Maar de foto's zien er alles behalve uit zoals de TS het omschrijft. En wat ook gezegd is, het commentaar wat zij erbij zet, dat gaat helemaal nergens over.

Het zal best zijn dat ze al heel veel vooruit zijn gegaan, maar daar kan ik niet over oordelen.

En inderdaad jouw advies naar haar toe, voorwaarts rijden, van voren loslaten, op haar eigen houding gaan letten (HEEL BELANGRIJK) dan gaat het dalijk nog beter!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:10

maykie schreef:
@PSM: ik heb respect voor iedereen op zijn eigen niveau, dat allereerst! Wanneer iemand lol heeft en zijn/haar paard ook, dat is het allerbelangrijkste toch?

Maar de foto's zien er alles behalve uit zoals de TS het omschrijft. En wat ook gezegd is, het commentaar wat zij erbij zet, dat gaat helemaal nergens over.

Het zal best zijn dat ze al heel veel vooruit zijn gegaan, maar daar kan ik niet over oordelen.

En inderdaad jouw advies naar haar toe, voorwaarts rijden, van voren loslaten, op haar eigen houding gaan letten (HEEL BELANGRIJK) dan gaat het dalijk nog beter!

Hahah dat weet ze ook wel.. Ik bedoelde ook niet dat jullie respectloos reageerde hoor, want jullie reageren alleen maar op wat jullie zien, en tja daar schort gewoon nog veel aan. Het was meer om haar te vertellen hoe trots ik op haar ben dat ze zo hard haar best doet.. Vandaar ook mijn advies om daar nog meer op te gaan letten Tong uitsteken

Gelukkig ben je het wel met me eens!!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:15

Misschien wat zitlessen nemen, dat hoeft niet percee "op les" maar een vriendin die de longe vasthoud en herhaalt wat jij voor aandachtspunten hebt gegeven helpt ook al !!!

Beugels eraf en veel doorzitten aan de longe, maak jezelf lang in het zadel, kijk naar voren, handen op een punt houden en rechtop.

Doet dat wekelijks een keer en je zult zien dat je snel verbeterd!!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:38

dankej voor de tip pebbels kan ik wel eens gaan doen Lachen

@ _PSM_ Dankje Dat Je Trosts bent Lachen
mar ik weet zelf dondergoed dat het nog wel 10 x beter kan Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:29

Dat weet ik wel, dat je dat weet, maar daarom mag je wel trots zijn op wat je al hebt bereikt!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:13

Ik heb even de meeste berichten doorgelezen,
en ik vind het redelijk goed wat je doet.
Als je alleen groepsles hebt en je hebt jezelf leren paardrijden,
gaat het redelijk..
Maar als je beter wilt leren paardrijden, denk ik dat het belangrijk is, dat je een aantal privélessen neemt.. Dan krijg je zelf alle aandacht en dan wordt er ook echt gelet op hoe je rijdt en wat je kan verbeteren.

Waar je op moet letten is volgens mij echt de houding van je benen en je handen. Probeer je benen stiller te houden en ze "recht naar beneden" te houden. Ook moet je letten op hoe je je handen houdt. Wat ik vaak zie, is dat je er echt een vuist van maakt en de teugels omhoog trekt. Volgens zmij is Taran een paard, waarbij je de teugels een beetje moet ontspannen, want anders loopt hij er tegenin. Probeer 'm ook eens te longeren met een pessoatuig. Daardoor gaat hij zijn nek ontspannen en leert hij hoe hij goed kan lopen..

Volgens mij kan je er komen, maar wel met een beetje hulp en veel oefening! Veel succes!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:01

Ik vind dat je voor iemand die jezelf hebt leren paardrijden en groepslessen volgd helemaal nog niet zo belabberd rijden, de foto's zijn wel momentopnames he en wat ik ook begreep van PSM dat Taran een nogal moeilijk type is qua rijden, en tja als Annelie nog niet zo gek lang met Taran druk in de weer is komt het allemaal van zelf ''het heeft allemaal z'n tijd nodig''!

Ik was vroeger echt zo'n iemand die vaak lag zand te happen Haha!
En Annelie, wees gerust maar toen ik je foto's zag leek het voor mijn doen precies zo hoe ik voorheen heb gereden. Mijn houding en zit was ongv net zo als wat ik op jou foto's zie, ik heb er inderdaad ook hard voor gewerkt en had ik ervoor gekozen om zitlessen te gaan nemen (helaas kon dat niet op m'n eigen paard, en dus moest ik op ander paard dus moest ik daar ook weer aan wennen).
Ik begon met zitlessen 2x in de week en 3x in de week privé-lessen op mijn eigen paard. Mijn instructeur zag op gegeven moment dat ik in stappen vooruit ging (mede ook dankzij de zitlessen).

Inmiddels wat zo'n ongv 6jr terug ging ik werken op een handel/springstal, echter op deze stal ben ik nog veel meer te weten te komen over alles en ben ik ook nog beterder gaan rijden. Mocht zelfs diverse paarden van de stal rijden (wel dressuurmatig en af en toe onder toezicht springen).
Met mij gaat het nu echt goed mijn zit en houding zijn zo goed als goed Knipoog
Kijk niemand qua paardrijden kan zich de perfectionist noemen zelfs de topruiters/amazones nemen hooguit nog les.

Het echt goed paardrijden komt allemaal van zelf zolang je er zelf voor de volle 100% achter staat en ook privé-lessen / eventuele zitlessen volgd.

Succes Annelie met het rijden van Taran Knipoog