Hij loopt steeds naar de begin van de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Hij loopt steeds naar de begin van de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 10:58

hoi ik heb een klein probleempje,
Als ik een volte wil gaan maken bij de c op de rechter hand als ik dan ongeveer op de ac lijn ben dan vliegt ze vaak naar de a toe. Op de linker hand doet ze dit niet want dan kan ik er makkelijker stelling in krijgen , Vaak gaat ze dan als ik der tegen wil houden ook nog hard galloperen het is een fjord en aangezien ik een klein hummeltje ben Vork gaat het soms wat lastig , dan terug nemen lukt dan nog wel maar ik krijg het echt niet voor mekaar om die volte af te rijden, Het is ook alleen de volte bij de c de rest doet ze wel gewoon

Groetjess

_Isaa_

Re: Hij loopt steeds naar de begin van de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:21

dat heb ik ook een tijd gehad met mijn paard (A)
maar hij deed op de rechterhand nog veel vervelender Boos!
hij rende bij elke volte snel de andere kant op.
bij mij hielp het goed om met echt veel stelling dus goed met je binnenteugel en binnenbeen! anders vooral je buitenbeen al aandrukken, van tevoren !

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:51

Bedankt Lachen!

ruitertje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:29

inderdaad gewoon goed druk houden met je buiten been.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:37

Zit toevallig de uitgang daar? ik ken diverse paarden die daaraltijd stil worden gezet om even te kletsen etc..en dus daar altijd naar toe blijven trekken.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 14:25

Ja hij rent naar de uitgang van de bak

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:55

ik ken het ook , heb ook een fjord hij valt heel makkelijk naar binnen als het richting de uitgang is en als-ie er vandoor spring crosst die altijd naar de uitgang. Ik sta er bijna nooit stil ofzo maar hij weet dat hij er daar uitkan. Het is zeg maar zijn "veilige" hoekje. Hoewel het bij mij niet zo erg is volg ik dit toch ook ff Lachen

Wat ik altijd doe is goed je been erbij houden en wat meer van hem vragen zodat hij goed op mij blijft letten en geen tijd heeft om dat soort dingen uit te proberen Knipoog

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:40

same hier, renne naar de uitgang, wat helpt is , je paard stil zetten, daarna gewoon in stap de oefening voortdoen. telkens als ze dan in draf wilt draaien stappen en je figuur afmaken. na een tijd raken ze dat beu vertrouw me met die van mij gaat het ook al stukke beter Clown

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:47

nieky1993 schreef:
same hier, renne naar de uitgang, wat helpt is , je paard stil zetten, daarna gewoon in stap de oefening voortdoen. telkens als ze dan in draf wilt draaien stappen en je figuur afmaken. na een tijd raken ze dat beu vertrouw me met die van mij gaat het ook al stukke beter Clown

Ja alleen is stap doet die het wel , in draf vliegt die er alleen heen. laatst had ik een keer me zweepje aan de buiten kant gedaan en een beetje voor zijn oog gehouden zodat die zag van als ik dat flik. maar dat is natuurlijk niet echt de goeiemanier Tong uitsteken!

ArAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:25

Ik heb ook zo iets met mijn verzorgpony. Het is dan ook aan de overkant van de bak bij C niet bij de uitgang. Als ik dan langs C rijd is alles eng. Ik krijg hem er in stap wel redelijk voorbij maar zodra ik ga draven wil die eigenlijk niet normaal rustig op de hoefslag daar lopen. Ik probeer hem altijd veel af te leiden zodat hij veel op mij let. Dat zal ik ook met jouw pony doen en belonen als hij het goed doet!

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:47

Ik heb het ook een hele tijd gehad, ik weet neit of je daar opstapt of wel is stil staat. dat niet meer doen dan.
Als je dan de volte opgaat, neit gaan trekken met je binnehand, maar de buitenteugel er goed aan houden desnoods even over de manenkam. Zie het als een soort hek waar je pony dan niet doorheen kan Lachen en als dat niet lukt, en ze gaat toch, rectsom blijven gaan, niet linksom en dan terug, want je pony wilt naar links en dan heeft ze alsnog gewonnen. Ik hoop dat je het een beetje snapt Tong uitsteken

Louike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:33

Veel belonen als ze het goed doet, en ik ben toen begonnen in stap, als ze dat kan dan steeds weer een stapje verder!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:49

Gitt schreef:
Ik heb het ook een hele tijd gehad, ik weet neit of je daar opstapt of wel is stil staat. dat niet meer doen dan.
Als je dan de volte opgaat, neit gaan trekken met je binnehand, maar de buitenteugel er goed aan houden desnoods even over de manenkam. Zie het als een soort hek waar je pony dan niet doorheen kan Lachen en als dat niet lukt, en ze gaat toch, rectsom blijven gaan, niet linksom en dan terug, want je pony wilt naar links en dan heeft ze alsnog gewonnen. Ik hoop dat je het een beetje snapt Tong uitsteken

ik snap het ! , ik stap idd op he begin op dat ga ik dan zowizo helemaal achteraan doen,

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:09

De mijne viel erg naar buiten op de cirkel ,
K weet niet of het te vergelijken valt , maar goed ,
Bij mij deed ze het dus omdat ze aan de beutenteugel helemaal niet los was en haar bit vastnam ,
Zorgen dat ze los is dus !

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:16

xEline schreef:
hoi ik heb een klein probleempje,
Als ik een volte wil gaan maken bij de c op de rechter hand als ik dan ongeveer op de ac lijn ben dan vliegt ze vaak naar de a toe. Op de linker hand doet ze dit niet want dan kan ik er makkelijker stelling in krijgen , Vaak gaat ze dan als ik der tegen wil houden ook nog hard galloperen het is een fjord en aangezien ik een klein hummeltje ben Vork gaat het soms wat lastig , dan terug nemen lukt dan nog wel maar ik krijg het echt niet voor mekaar om die volte af te rijden, Het is ook alleen de volte bij de c de rest doet ze wel gewoon

Groetjess

Handig zon paardje. Nou voordat je de AC lijn berijkt maak je een kleine volte, en gaat weer verder telkens als je voelt dat ze uit wil breken linksom maak je de kleine volte rechtsom maakt neit uit of die rond is of wat dan ook als je maar niet naar links gaat. Rent fjod toch naar links laten gaan niet gaan trekken hoe moeilijk ook, laat galloperen en spoor nog meer aan dus harder dan fjord wil gaan. vervolgens gewoon hoefslag volgen en weer bij c op die volte. Probeer ook schouder voor te blijven op de volte overdreven stelling.