Zhara(v. Special D) @ work aan de longe by Priscilla Buijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Fieke

Zhara(v. Special D) @ work aan de longe by Priscilla Buijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 09:17

o0o_Jade_o0o

Re: Zhara(v. Special D) @ work aan de longe by Priscilla Buijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:21

Erg leuk paard. Ik vind alleen dat de touwen ietwat losser mogen. Nu word zijn hoofd een beetje in een onnatuurlijke houding gedwongen. Tenzij je hier een reden voor hebt natuurlijk. Knipoog

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:24

Erg mooi paard! Maar ik ga mee met hierboven, de touwtjes zitten aan de strakken kant waardoor het lijkt alsof ze in deze houding wordt gedwongen. maar zoals hier boven ook staat misschien heb jij er een reden voor?

Iig mag je trots zijn op z'n knappe prinses!

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:24

o0o_Jade_o0o schreef:
Erg leuk paard. Ik vind alleen dat de touwen ietwat losser mogen. Nu word zijn hoofd een beetje in een onnatuurlijke houding gedwongen. Tenzij je hier een reden voor hebt natuurlijk. Knipoog

Ik sluit mij hier bij aan.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 09:25

o0o_Jade_o0o schreef:

Ik doe dit zelf niet maar weet wel de reden. Zodra je ze losser doet neemt Zhara het er van en steekt ze dr kop de lucht in.
Drukt ze de rug weg en dat is niet de bedoeling. Zo doet ze het prima en laat ze ook lekker los. Lachen

Ik zou ze ook liever iets losser zien hangen en evt nog een ring naar boven toe bij de singel maar het is niet mijn paard Lachen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:29

Wauw Bloos Wat een onwijs gaaf paard zeg, mooi draf heeft ze!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:33

Mooi paard! En over die touwtjes; ik vind dat ze goed zitten hoor. Meerdere mensen zeiden hier dat het hoofd van het paard in een onnatuurlijk houdng wordt gedrukt, dat het er te stijf uitziet.
Dat vind ik niet, want wanneer je ze losser doet, steekt ie (net als mijn paard) gewoon dr hoofd in de lucht omdat ze te los zitten. Dan heeft zon touwtje helemaal geen effect. Wanneer het paard zich los laat ziet het er niet meer strak uit. Dat doet deze nog niet voldoende maar dat ligt niet aan de touwtjes. Op deze manier wordt het paard juist gemotiveerd de rug los te laten.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:36

Wat een onwijs gaaf paard Haha!
Mooie foto's..

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:37

Je hebt een beetje gelijk JessicaD88, op een begeven moment zullen de touwtjes wat losser hangen gaan, maar dat is met touwtjes die even 10 of 5 cm langer zitten ook het geval.
Het is dat het een paard is die waarschijnlijk best makkelijk is, maar niet alle paarden zullen zo braaf zijn zonder tegenstrubbelen zo kort te lopen! Het heeft immers ook geen extra werking dan wanneer je het neusje er iets meer uit laat gaan, de rug ontspant ie net zo.
Dit soort werk wordt voornamelijk alleen gebruikt voor paarden die moeilijk zijn en die weer onder appel moeten komen te staan.. Ik vind dit gewoon puur afdwingen van een houding wat op een begeven moment alleen maar averechts werken gaat.

Daarnaast neemt dit niet af dat t wel een heel leuk paard is Haha!!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 09:41

Ik zeg je 1 ding, dit is geen makkelijk paard. Ohz loopt ze de afgelopen week alleen maar met de kop in de lucht, ze is verschrikkelijk aan het puberen. Haha!

Ze is echt een goed paard maar het is echt een merrie. Tong uitsteken

Bedankt voor de reacties!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:45

_Fieke schreef:
o0o_Jade_o0o schreef:

Ik doe dit zelf niet maar weet wel de reden. Zodra je ze losser doet neemt Zhara het er van en steekt ze dr kop de lucht in.
Drukt ze de rug weg en dat is niet de bedoeling. Zo doet ze het prima en laat ze ook lekker los. Lachen

Ik zou ze ook liever iets losser zien hangen en evt nog een ring naar boven toe bij de singel maar het is niet mijn paard Lachen

Nee dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Als je het zo uitlegt kan ik het begrijpen.

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:55

zeker een mooi paard ja Haha! wat een onzin opmerkingen waarom longeer je je paard met bijzet als ze toch zo los zitte heeft het geen enkele inwerking Gestoord ik vind dat ze op een nette manier word gelongeerd Cool(heb je wel is met dubbele longe geprobeerd??

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:04

Daar dacht ik inderdaad ook aan!
Denk dat het 'fijner' is voor Zhara maar ook voor je Zus en Nancy, kunnen ze er toch meer zelf aan doen zegmaar.

Maar ze is mooi en heeft inderdaad een mooie draf!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:06

_Fieke schreef:
Ik zeg je 1 ding, dit is geen makkelijk paard. Ohz loopt ze de afgelopen week alleen maar met de kop in de lucht, ze is verschrikkelijk aan het puberen. Haha!

Dat ligt meestal aan de ruiter....

Vind het een erg leuk paard!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:11

Charaz schreef:
_Fieke schreef:

Dat ligt meestal aan de ruiter....

Vind het een erg leuk paard!

Deels misschien wel. Maar ook voor een deel bij het paard Knipoog

Bedankt voor de reacties! dubbele longe is misschien wel een keer te proberen!

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:05

Ik begrijp wat je bedoeld. Maar op deze manier gaat hij nooit leren dat het 'leuker' is om daar beneden te lopen en zich loslaten. Hij kan gewoon niet anders en hierdoor zal hij zich nooit helemaal kunnen ontspannen. Als je de touwtjes wat losser doet, kan hij zijn hoofd inderdaad nog wel in de lucht gooien, maar dan krijgt hij druk in zijn mond. En hij moet leren dat hij van deze druk af geraakt door zijn hoofd naar beneden te doen. Dat gaat inderdaad niet op 123. Knipoog Nu leer je hem achter de loodlijn kruipen om aan de druk te ontwijken of hij loopt zoals op de meeste foto's wat tegen de touwtjes aan. Het lijkt of hij ontspant, maar hij kan gewoon niet anders. Ontspanning kan je niet afdwingen. Dit is mijn manier hoe ik het zie, maar ik kan het verkeerd hebben hoor. Is helemaal geen verwijt, gewoon hoe ik het zie. Ben zelf lang geen professional. Clown

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:27

Joehoe daar is mijn favoriete 'Jasper' paard weer!! (Op Romina na dan Clown )

Zhaartje is idd verschrikkelijk aan het puberen maar het gaat steeds beter Ja

Combinatie is een belofte voor de toekomst... let maar op mijn woorden Ja Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:34

_Fieke schreef:
o0o_Jade_o0o schreef:

sorry maar ik vind dit gewoonweg onzin paard steekt anders hoofd in de lucht dus laten we dan maar lekker laag vastzetten Gestoord bijzet ; oke Knipoog ! maar zorg er dan wel voor dat paard alsnog zelf de goede houding aanneemt .

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:37

Oke, nou jullie punt is gemaakt! Het is duidelijk! Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:05

Heel leuk paard!

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:10

mooi paardje

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:24

Wat een super paard Haha!..Echt heel leuk

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:34

Ik vind de touwtjes erg strak zitten. Ik zie ze liever wat losser. Ongeacht de reden die je noemde, ze moet zelf die nageeflijkheid gaan opzoeken en niet jij met de touwtjes.