Pauly@ Onderlinge Springwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Fleurtjuhh_

Pauly@ Onderlinge Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 09:10

Hallo

Op zondag 10 februari (ja is alweer een tijdje terug maar toen had ik de foto's nog niet) hadden Pauly en ik een onderlinge springwedstrijd.
Wel 40 cm hoog!!! Maar dat maakt niet uit want ze vind het nog spannend. We hadden een snelle tijd van 45 sec. Maar helaas een balkje waardoor we 5de werden.
Zie hier de Foto's

1. Even aansingelen. We hebben er zin in!
Afbeelding

2. Los stappen.
Afbeelding

3. Draven beetje spanning.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Geen idee waar ik naar kijk.
Afbeelding

6. Aanrijden-beetje scheef.
Afbeelding

7. Hoge sprong (paardje kijkt een beetje boos)
Afbeelding

8. Galopje.
Afbeelding

9. Los rijden binnen.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Het pacours-Hindernis 1 (ik hang een beetje scheef)
Afbeelding

12. Landing.
Afbeelding

13. Hindernis 4B
Afbeelding

14. Hindernis 7 deze tikte ze er af
Afbeelding

15. Klaar!
Afbeelding

Mijn houding is echt slecht en hier word hard aan gewerkt.

Tips en commentaar zijn welkom

PS. wat vinden jullie van ons geweldige setje?

mooney

Re: Pauly@ Onderlinge Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:17

Hoi Fleur, zag opeens je topic voorbij komen. Je setje ken ik natuurlijk al, je weet niet mijn smaak maar wel leuk voor jou! Tong uitsteken
Haha, Heckey kijkt erg leuk op die foto. Je mag wat meer achterover zitten soms, maar dat weet je al Clown

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:37

leuke foto's!
probeer met de sprong alleen wel meet te geven met je handen en probeer aan je houding te werken, als je dat doet komt het helemaal goed,
setje is btw niet helemaal mijn smaak!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:18

leuke foto's hoor!
Wat roze zeg! haha!
Wel leuk! Lachen

wibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:20

cool setje leuk dat roze Go jij! Go jij!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:38

Leuk setje!!!
inderdaad wat meer meegeven met je handen, en iets rechterop gaan zitten. komt wel goed meid Haha! Vork

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:43

idd, leuk setje!! grapppig hoofdstel Tong uitsteken

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:49

Haha ,
Hoe roos !
Zou niets voor mij zijn , maar ik vind het wel schattig !

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:46

Hey Fleur!

leuke foto's, eerst kreeg ik een mooi verslag en dan nu eindelijk de foto's Haha! idd soms wat meer naar achter zitten, maar verder ziet het er goed uit hoor! Haha! Word je nu net als mij een springruiter? hahaha

En je setje waar je helemaal vol van bent, niet helemaal mijn smaak, maar ik ben blij voor je dat je hem hebt, want je wilde hem heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag Haha!

Groetjes Mandy

p.s. ik ga een keer mee naar Pauly!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:51

Ik vind het er leuk uitzien. Dit moet mijn vriendin niet zien want die is helemaa fan van roze, altijd alles in het roze.

Je zegt zelf al, je houding...daar moet wel aan gewerkt worden. Ook het paard maar wat achtiver worden, want het ziet er wat sloompjes uit. Maar wel ontspannen! En meer je handen naar voren doen in de sprong Knipoog

Ik vind het wel een erg leuke combi.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:29

Dorientjee schreef:
Ik vind het er leuk uitzien. Dit moet mijn vriendin niet zien want die is helemaa fan van roze, altijd alles in het roze.

Je zegt zelf al, je houding...daar moet wel aan gewerkt worden. Ook het paard maar wat achtiver worden, want het ziet er wat sloompjes uit. Maar wel ontspannen! En meer je handen naar voren doen in de sprong Knipoog

Ik heb ze nog nooit zien rijden, maar ken de TS wel en dit paard (schijnt) is dus alles behalve sloom haha Tong uitsteken het zal wel zo lijken, ze had de snelste tijd van de dag geloof ik? dus zal wel meevallen Tong uitsteken Knipoog Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:05

mandy13 schreef:
Dorientjee schreef:

Ik heb ze nog nooit zien rijden, maar ken de TS wel en dit paard (schijnt) is dus alles behalve sloom haha Tong uitsteken het zal wel zo lijken, ze had de snelste tijd van de dag geloof ik? dus zal wel meevallen Tong uitsteken Knipoog Haha!

Bloos
Ik heb de fotos nog is goed bekeken en nu zie ik dat ie erover heen loopt! Vork Vandaar mijn gedachten ben ik bang! Knipoog Oja en je mag wat meer contact houden. Leuk hoofdstel trouwens! Haha!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:09

wat een onwijs gaaf setje !! ik moest meteen lachen toen ik de foto's zag , ziet er heel leuk uit !! lol op je knol Tong uitsteken

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:42

@Dorientjee

Ik rij regelmatig samen met de TS en haar paard. Het is echt een heethoofd, met springen nog erger dan met dressuur. Ik denk dat Fleur haar expres wat langzamer laat lopen (als ze dat al heeft gedaan, heb haar ronde niet gezien) en als het laag is neemt Pauly niet altijd de moeite om te springen. Knipoog Ik snap echter wel dat de foto's een verdraaid beeld geven

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:47

Ik denk dat je beter aan je houding kan gaan werken i.p.v setjes sparen.. Bloos

Je moet meer meegeven, je handen recht op houden, je beenligging is ook niet helemaal juist en je duikt een beetje naar voren.

Wel een supermooie pony! Lachen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:53

L_ola schreef:
Ik denk dat je beter aan je houding kan gaan werken i.p.v setjes sparen.. Bloos

Je moet meer meegeven, je handen recht op houden, je beenligging is ook niet helemaal juist en je duikt een beetje naar voren.

Wel een supermooie pony! Lachen

Sorry dat ik het zeg, maar wat heeft rijden en setjes kopen met elkaar te maken? De TS heeft 1 keer per week les, dus ik snap de link niet. Bloos

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:57

Even heel oppervlakkig. Vele mensen die supermooie setjes hebben, maar niet aan hun houding/rijden denken.
Dat de TS les heeft wist ik niet. Lachen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:58

L_ola schreef:
Even heel oppervlakkig. Vele mensen die supermooie setjes hebben, maar niet aan hun houding/rijden denken.
Dat de TS les heeft wist ik niet. Lachen

Oké dan weet je nu dat er uitzonderingen zijn Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:46

Leuk setje zeg! Lachen
Ziet er ook wel netjes uit, commentaar is al gegeven.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:35

Bedankt iedereen voor het commentaar.

Het lijkt dat ik geen contact heb met de mond maar dit komt door de martingaal die de teugel naar beneden trekt.
Mijn houding is echt slecht maar ik had er die dag ook totaal niet op gelet, ze was zo heet dat ik haar gewoon ontspannen wou krijgen.
Ik moet idd ook meer mee geven boven de sprong maar ze ging zo snel dat ik haar ook erg aan het tegen houden was. Gelukkig is het niet zo hoog en heeft het dan niet zo'n grote invloed.

Groetjes Fleur

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:13

als de martingaal de teugel naar beneden trekt, zit je martingaal te strak. Knipoog Op je houding moet je áltijd letten. Je houding heeft ook op lage sprongen zeker invloed, je beperkt het paard in zijn beweging waardoor hij niet correct kan springen. Ook op lage hindernissen kan dat effect hebben Knipoog

Ook moet je je handen hoger en meer bij elkaar houden. Als je touwtrekken gaat spelen (of teugeltrekken...) verlies je het toch van 500kg spieren...In dit geval misschien zelfs 600. Rijd je paard naar onder vanuit ontspanning, niet vanuit armkracht. Het is niet meer dan logisch dat hij op deze manier tegen je hand gaat vechten en er vandoor knalt in het parcourse. Een heet paard naar beneden trekken en tegenhouden, is overigens ook niet de meest handige manier om dit paard ontspannen te krijgen. Je bouwt enkel meer spanning op omdat je hem verplicht in een opgekropte houding te lopen waarvan zelfs een lui paard knetter gek zou worden én je geeft hem geen kans om zijn energie kwijt te kunnen.

Verder vind ik het roze absoluut niet mooi bij dit paard Bloos zeker niet in combinatie met een blauwe rijbroek Nagelbijten / Gniffelen maar das slechts smaak...Leuk dier wel.