Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) dit moet allemaal binnen 5 seconden gebeurt zijn anders weet ie al niet meer wat je eerste hulp is (word mij verteld dan he). doet ie het dan is ie tuurlijk braaf. en dat moet ie altijd doen als je aandrijft. dus niet 1 keer afwijken en hem in arbeidsdraf laten.manutjuh schreef:ik rij manege paarden. die struikelen ook heel vaak en zijn een beetje duf geworden. nu heeft mijn instructrice een trucje bedacht om te kijken of het werkt, en ja hoor, de paarden hebben er weer zin in, ze doen actief mee en struikelen nauwelijks. ze weten ook wat de bedoeling is dus doen ze eigelijk nu al gelijk wat er verwacht word. ik zal het ook even uitleggen is wel handig
als je aanspoord moet het paard in middendraf. het maakt niet uit of dat vanaf stap arbeidsdraf of stilstaan is. hij moet het doen, doet ie het niet dan por je en doet ie het dan nog niet dan por met een tikje (geen ram dus met die zweep) dit moet allemaal binnen 5 seconden gebeurt zijn anders weet ie al niet meer wat je eerste hulp is (word mij verteld dan he). doet ie het dan is ie tuurlijk braaf. en dat moet ie altijd doen als je aandrijft. dus niet 1 keer afwijken en hem in arbeidsdraf laten.
doet ie dat goed en snapt ie wat de bedoeling is kan je ook zonder middendraf in arbeidsdraf. gewoon aansporen en zachtjes ophouden.
het is ideaal en de paarden struikelen haast nooit meer. want ze zijn er met de aandacht goed bij. verder ook gewoon veel figuren rijden. lekker bezig houden dus.

Miss_Montana schreef:Ik zou eerst even gaan kijken voor een eventuele medische oorzaak. Als er medisch niets aan de hand is zou ik lekker actief met hem gaan rijden, dan tillen ze hun voeten wat beter op ook.