Na een periode van ruim 2 maanden rust wegens artrose
heb ik vandaag weer een een privelesje van een half uurtje gereden met Shay. Het half uurtje was even weer lang genoeg , we hebben gewoon heel simpel allemaal lange lijnen gereden om haar toch nog te ontzien en rustig op te bouwen.Het ging voor m'n gevoel echt super !
In het begin liep ze nog wat stijfjes (wat ik niet gek vind na 2 maanden niets doen
) , maar later liep ze gewoon goed !Vandaag kwam ik er ook weer achter wat voor gouden paardje ik heb
Ze heeft 2 maanden lang lekker in het weiland of op het gelopen , niets hoeven doen.
Ik haal haar vandaag uit het weiland , laad haar in de trailer om naar de manege te gaan , stap daar op en rijd zo weg met haar

Heerlijk toch !?
Opbouwend commentaar mag altijd , maar houd het vriendelijk. Ik rijd voornamelijk recreatief met haar

Alvast naar aanleiding van iets wat mensen zich vast gaan afvragen
Waarom rijd ik met een liverpool ?
Dit heeft de volgende reden :
Shayla heeft een erg gevoelig verhemelte , gebroken bitten accepteerd ze simpelweg niet vanwege pijn in haar mond.
Ik heb een poosje met een ongebroken trens gereden , maar ook met deze begon zij last te krijgen van haar mond / verhemelte.
Met als gevolg (zowel bij de gebroken als ongebroken trenzen) een bebloede mond.
Doordat de liverpool helemaal recht is (en Shay is deze ook gewend door het mennen) heeft zij met de liverpool nergens last van.
Het rijden met de liverpool is dus om "medische" redenen
Commentaar van / op mezelf :
Hakken uitdrukken
Benen lang / benen niet naar achteren liggen
Linkerhand niet van de hals brengen tijdens het rijden op de rechterhand
Wat vrolijker kijken

Helaas geen foto's van het instappen (alleen 1 vanaf de achterkant maar daar valt zo weinig te zien
) Dus beginnen we maar gelijk met draven : (zo te zien heb ik alleen maar draf foto's
)

Shay heeft er ook zin in :

Heerlijk om haar zo te zien lopen na de afgelopen periode ! 

En belonen na de les :

Nu thuis de conditie nog wat meer opbouwen en dan kunnen we misschien over een paar weken de groepsles weer in