Ja een beetje een rare titel, maar ik kan het gewoon niet anders omschrijven..
Ik ben heel langzaam weer aan t opbouwen met mijn paardje, na een flinke tijd van blessures zijn we nu weer op volle toeren bezig met opbouwen naar wedstrijd.. We zijn begonnen bij een nieuwe instructie, springen weer zo af en toe, rijden lekker buiten, en we proberen vooral de dressuur weer op te pakken zodat we van de zomer weer af en toe op concours kunnen..
Nu is mijn probleem, mijn paard is heel lief en kan heel fijn lopen, alleen dit is voor haar best nog moeilijk.. Als mijn paard die dag ergens moeite mee heeft vind ik dat helemaal niet erg en geef haar de rust die ze nodig heeft!!
Alleen, loopt ze die dag heel erg goed, dan ben ik na een uur rijden echt helemaal blij
, en verheug me vanaf dat moment al enorm op de volgende keer rijden.. Vaak de volgende dag.. Ik zit me er dan zo druk om te maken dat zodra ik er dan de volgende keer op stap al denk, "Nou vorige keer kon je het, dan kan het nu ook." Hierdoor zet ik er ongemerkt teveel druk achter waardoor mijn paardje bijv. de fijne verbinding verbreekt en nog meer van dat soort dingen..
Iemand tips om te zorgen dat ik zelf is normaal blijf doen en mijn paardje gewoon lekker zijn gang kan laten gaan, OOK de dag nadat ze heerlijk heeft gelopen?
Groetjes Pauline
Als je bedoeld dat ik maar een ander paard moet kopen, dat doe ik NIET, want dit paard is een moeilijke maar wel mijn schatje..