als ruiter leniger worden in rug/heup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

als ruiter leniger worden in rug/heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 14:22

Nu ik met mijn merrie weer richting schouderbinnenwaarts enz aan het gaan ben. Loop ik weer tegen mijn eeuwige probleem op...Nl dat ik op links heel erg stijf ben in heup en rug. Nu is het wel zo dat ik rugproblemen heb waaronder een kromming naar links en een vergroeiing aan de linkerkant...

Toch zou ik willen weten hoe ik mijn rug leniger zou kunnen krijgen...Zodat ik goed kan meezitten en mijn heup/schouders fijn kan meedraaien met mijn paard. Het kost me op het moment ontzettend veel kracht en concentratie om een van beide mee te draaien. Dus het is of schouders...Of heup...Maar ik wil ze gewoon allebei kunnen meedraaien zodat ik haar niet in de weg zit.

quera

Re: als ruiter leniger worden in rug/heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:23

is yogo dan niet iets voor je daar maak je spieren ook mee los. wat ik dan van anderen hoor Knipoog

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:29

Op onze sportschool hebben ze Bodybalance, dat is een soort yoga (tai chi gemengd met Pilates). Hierdoor gebruik je al je spieren, en wordt je balans op beide kanten beter. Het zorgt dat je beter in evenwicht bent en gelijk aan beide kanten.
Dus inderdaad zou ik Pilates gaan doen, of yoga.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:45

Ik heb ook een tijdje last gehad van mijn rug bij het rijden en ben toen naar de fysotherapeut geweest...
Hier kreeg ik allerlei oefeningen van om mijn rug sterkter te maken (dat was bij mij vooral het punt). Dit heeft enorm geholpen!
Misschien is dat ook wel een idee voor jou... Die mensen weten vaak waar het probleem zit en hoe je dit het best kunt aanpakken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:12

Ik ben zelf meerdere keren getipt over Pilates, dat moet erg goed zijn hiervoor.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:52

misschien zwemmen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:55

ik heb ook gelezen over pilates. lijkt mij ook wel wat...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:30

Zomenilu schreef:
Op onze sportschool hebben ze Bodybalance, dat is een soort yoga (tai chi gemengd met Pilates). Hierdoor gebruik je al je spieren, en wordt je balans op beide kanten beter. Het zorgt dat je beter in evenwicht bent en gelijk aan beide kanten.
Dus inderdaad zou ik Pilates gaan doen, of yoga.

HEEL goed idee!
Zelf wil ik dit ook gaan doen (helaas financieel nog niet mogelijk), want het schijnt super te werken.
Je in- en ontspant je lichaam, leert kracht en balans te hebben en je verbeterd je eigen houding.

Site: http://www.lesmills.com/netherlands/nl/ ... ogram.aspx

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:28

Wel opletten met yoga en pilates zou ik zeggen! Toch omdat ik lees dat je rugproblemen hebt. Zelf mag ik bijvoorbeeld nog geen yoga en pilates doen. Ik moet eerst mijn spieren verstevigen. (zowel rugspieren, als beenspieren, armspieren en buikspieren).

Vraag eerst raad aan iemand die een goede medische achtergrond heeft (fysio, rugarts, kinesist, personal trainer,...) en die dus meer zal kunnen rekening houden met de beperkingen die je hebt.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:37

Informeer is bij je sportschool in de buurt Ja

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:39

Je kan het beste naar de fysio gaan. Een goeie fysio geeft zeer specifieke oefeningen om je spieren sterker te maken daar waar nodig en mobiliteit te verkrijgen in je heup. Nooit bij een arts geweest voor de vergroeiing in je rug?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:43

jawel, maar moet nog terug foto's laten gaan maken...Moet nog bellen voor de afspraak Lachen Die gaat me waarschijnlijk doorverwijzen naar een andere fysio want mijn fysio en ik klikte niet zo goed. vandaar... Lachen

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:46

Het is inderdaad belangrijk dat je bij de juiste fysio terechtkomt. Ben zelf laatst voor het eerst bij de fysio geweest en met enkele simpele oefeningen die ik natuurlijk iedere dag thuis moet herhalen, is een klacht waar ik al vijf jaar mee loop geheel verdwenen. De fysio zelf is nogal een chaoot maar de oefeningen die hij me gegeven heeft ziijn werkelijk geweldig.
Ik hoop dat je inderdaad de juiste fysio vind.

pantarheiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:31

een sportmedisch adviescentrum kan je ook goed begeleiden om je spieren sterker te maken en je houding te verbeteren, niet alle fysiotherapeuten begrijpen waarom je het wilt doen

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:29

ik sluit me bij de rest aan. Yoga is ideaal, doe ik ook altijd en je word er snel leniger van. met de rest heb ik geen ervaring dus daar ordeel ik niet over.