Oxbow (Haf) B dressuur proefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miradim

Oxbow (Haf) B dressuur proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:12

Afgelopen zaterdag weer eens op concours geweest met Oxbow. Ik heb hem nu een paar maanden en rijd sinds een tijdje ook wedstrijden met hem. Het rijden zelf gaat vrij goed. Hij is alleen snel bang en afgeleid in een nieuwe bak. Dus daar moet nog aan gewerkt worden Haha!. Ik was tevreden over het proefje. Het was de eerste keer in een bak waar we nog nooit geweest waren. Vandaar ook het staak moment Knipoog. Als hij het even niet meer ziet zitten zet hij de rem erop. Dat is ook de reden dat de middendraf niet helemaal goed ging. Hij kan dat super maar het komt er op wedstrijd nog niet uit. Zelf moet ik rustiger lichtrijden en meer meerijden. Hieronder een filmpje. Tips zijn welkom! O ja, ik had 173 punten.

http://www.youtube.com/watch?v=2LruIK0mGN0

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:50

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

eline_di

Re: Oxbow (Haf) B dressuur proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:02

ziet er netjes uit. Jammer van die 2 momentjes.

Tips:
-probeer je benen stiller te houden
-handen iets hoger houden, dragen

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:10

Ziet er heel netjes uit! Probeer wel op het goede been licht te rijden Lachen

Miradim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 14:19

Hoi, hoi bedankt voor de tips! Benen stil houden is idd een goed punt. Ik ben hier normaal heel consequent in maar op wedstrijd lukt me dat niet altijd. Terwijl het geen enkel nut heeft en zelfs negatief werkt om constant aan te sporen. Ik denk dat het door dat beetje extra spanning komt. Maar ik zal eraan denken Knipoog .
Morgen weer wedstrijd dus dat is gelijk een goed moment om dit te oefenen. En ik zal ook eens proberen om mijn handen hoger te houden! Ziet er gelijk een stuk beter uit denk ik.

Goed dat je zag dat ik op het verkeerde been zat. Gelukkig dat de jury het niet had gezien Knipoog