Mijn paardje (Jazz x LT Generaal) voor het eerst op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Daniels

Mijn paardje (Jazz x LT Generaal) voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:20

Ik stel jullie voor aan mijn paardje; PAIGE
Haar afstamming is Jazz x LT Generaal en dat is ook merkbaar. Ze heeft het schrikkerige en het stressen van Jazz en natuurlijk ook de streken.
Het is zeker geen makelijk te rijden paardje. Ik heb haar dan ook 5 jaar alleen recreatief gereden en ben haar het laatste jaar Dressuur matig en Wedstrijd gericht aan het trainen.
Ik wil heel graag met haar starten maar ik twijfel of we er al aan toe zijn *help*
Ik denk zelf dat we een B proefje wel aan moeten kunnen maar als ik dan andere zie rijden dan ga ik echt twijfelen ligt natuurlijk ook aan mijn eigen onzekerheid.
Ondanks haar "Karakter" is Paige een heel fijn paard in de omgang en zou ik haar geen moment willen missen.
Hieronder wat foto's van ons als combinatie. Alle commentaar is welkom. Daar leren we alleen maar van!
Afbeelding
Ja, Ik moet voor me uitkijken en niet naar mijn paard Cool
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even Lachen voor de foto Clown
Afbeelding
Niet zo ver uit het zadel komen tijdens het licht rijden maar het is zo moeilijk *tips*
Afbeelding
LIME Setje
Afbeelding
Last but not Least
Laatst bijgewerkt door Lady_Daniels op 27-02-08 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Mijn paardje (Jazz x LT Generaal) voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:23

1 foto maar Boos!

Ze is wel cuuute! En als jij wilt starten moet je dat lekker doen, en niet teveel naar anderen kijken, dat doe je op zo'n manier toch niet objectief Tong uitsteken. Ga starten en plaats je verslag!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:24

mooi dier! Zit een leuk hoofdje op.
Jullie komen met training vast nog wel een heel eind.

Tips:

- achterover blijven zitten met lichtrijden, misschien gaat het makkelijker met beugels gaatje korter?
- handen iets hoger houden, een knik in je armen
Laatst bijgewerkt door eline_di op 27-02-08 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:27

Rustig Rustig...
De eerste x dat ik foto's plaatste op BOKT dus moest nog even oefenen!
THNX voor de complimenten
Vraag is alleen; Moet ik het doen omdat ik niet teveel naar andere moet kijken of omdat we het wel aankunnen Bloos

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:30

Ze loopt best netjes. Alleen je houding is niet zo goed. Je lijkt op sommige foto's naar voren te zitten, je kijkt erg naar beneden en je teugels hangen soms in boogjes. Ik weet niet of je les hebt, maar anders zou ik dat zeker nemen. Als je houding beter is kun je zeker gaan starten. Jullie kunnen het wel aan hoor en wat maakt het uit als je niet in 5 wedstrijden je punten bij elkaar hebt.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:32

Ik heb wekelijks les inderdaad...
Morgen ochtend weer dan ga ik meteen zeggen of ze me een beetje kan helpen met me houding

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:33

leuk paardje én leuke foto's..
B proefje moet toch makkelijk kunnen?!

en vooral niet naar andere kyken.. by hen ging het ook vast niet gelijk allemaal zoals het 'zou moeten horen' de 1é keer.
Knipoog

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:35

Ik neem haar 8 Maar mee naar Laurens van Lieren...
Niet om geselecteerd te worden (gebeurd toch niet)
Maar meer om haar wedstrijd ervaring op te laten doen het is en blijft een stress kippie...
Als ze zich daar een beetje weet te gedragen denk ik erover om startkaarten aan te vragen.
En het inderdaad waar dat ik al mijn punten niet in 5x starten hoef te hebben gaat ook om de lol Clown

P.S Als je fan bent *haha* en op de hoogte wilt blijven van onze belevenisssen of je hebt zelf een paard op hyves; mijnpaardpaige.hyves.nl
Laatst bijgewerkt door Lady_Daniels op 27-02-08 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:37

Lady_Daniels schreef:
Ik neem haar 8 Maar mee naar Laurens van Lieren...
Niet om geselecteerd te worden (gebeurd toch niet)
Maar meer om haar wedstrijd ervaring op te laten doen het is en blijft een stress kippie...
Als ze zich daar een beetje weet te gedragen denk ik erover om startkaarten aan te vragen.
En het inderdaad waar dat ik al mijn punten niet in 5x starten hoef te hebben gaat ook om de lol Clown

Maar door dat hete krijgt ze wel meer uitstraling, niemand zit te wachten op duf beest:P

Maar ik vind echt dat je moet starten, het ziet er allemaal netjes uit en je hebt er het paard voor! En er zijn altijd mensen die beter rijden, maar er zijn ook mensen die minder goed rijden!

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:39

Citaat:
En er zijn altijd mensen die beter rijden, maar er zijn ook mensen die minder goed rijden!

Dat noem ik nou eens mooie quotes Haha!
Thnx voor het support

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:44

Lady_Daniels schreef:
Citaat:
En er zijn altijd mensen die beter rijden, maar er zijn ook mensen die minder goed rijden!

Dat noem ik nou eens mooie quotes Haha!
Thnx voor het support

Hij komt van moeders Haha!

Ik ben ook behoorlijk onzeker zo nu en dan Knipoog

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:49

Onzeker en Fanatiek...
Een dodelijke combinatie...
*Kijkt heel zorgelijk naar zichzelf*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:53

Ja maar weet je, je komt ervan zelf overheen, je moet gewoon even de knop omzetten. Wat ik al eerder zei, in je onzekerheid kijk je niet objectief en zie je wat er fout is aan jezelf, en goed aan anderen.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:22

Daar heb je gelijk in! Ook een goed punt om aan te werken voor mij

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:29

Nou meid, ik zou niet weten waarom je niet zou moeten starten, het ziet er goed uit hoor!
Natuurlijk zijn er altijd mensen die beter dan je zullen rijden, maar er zijn er ook, zoals Lieveli al zegt, die nooit zo zullen rijden als jij. Lachen Heb vertrouwen in jezelf.
Je merrie loopt erg mooi, als jij nou zorgt dat je samen met je instructie die houding aanpakt, dan gaan jullie er helemaal komen! KnipoogWat het te ver uit het zadel komen betreft, maak je beugels eens een keer extreem kort.. Voor je gevoel zo kort dat je zo een behoorlijke hindernis zou kunnen springen. Deze beenhouding dwingt je om niet hoog uit het zadel te komen. Lachen Mij heeft het zeker geholpen, ik hoop jou ook!
Ik heb je trouwens toegevoegd op hyves, wil je wel blijven volgen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:38

Start gewoon! Wedstrijden zijn om ervaring op te doen en om te leren wat je verbeterpunten zijn!
Je houding, daar zijn inderdaad nog een paar verbeterpuntjes, maar dat verteld je instructrice je vast wel en dan komt het helemaal goed. OK dan!
Succes!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:46

Gewoon starten, het ziet er bijzonder ontspannen uit, en dat is mijn eerste vereiste voor de B.. Starten en op naar t Z zou ik zeggen!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:35

ik vind dat je nog even door moet oefenen met hulp van iemand erbij Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:38

Je kunt rustig starten, dan weet je gelijk waar je aan moet werken.
Overigens kan ik me niet veel voorstellen bij een lastig karakter en 5 jaar recreatief rijden, een paard met een lastig karakter kun je niet 5 jaar lang vrolijk mee in de bossen rondrijden. Ik denk dat ze in verhouding tot het gemiddelde paard best braaf is, alleen voor jou is dat misschien lastig. Met wat meer ervaring ga je dat in een ander perspectief plaatsen.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:01

Met recreatief rijden bedoelde ik niet alleen buiten ook dressuur en springen in de bak maar niet echt serieus trainen.
Een heel verschil met wat ik nu aan het doen ben.
Het lastige karakter zit hem meer in dat als je haar een truukje afleert ze 10 nieuwe voor je klaar heeft.
En daar moet je mee om kunnen gaan.
Je zou kunnen zeggen dat het gewoon een heel slim paard is.
Lastig is ook dat ze BV niet schrikt van keiharde muziek en een feesttent maar wel van iemand die daar staat en zijn jas uit doet. Oog voor detail.
Ik heb dit ook een x bij Jazz zelf gezien alleen ging het toen niet om een jas maar om een paraplu.
Ik denk dat het een beetje de aard van het beestje is.
Als voorbeeld kan ik ook een ervaring bij de dierenarts noemen. Hij wilde de buig proef doen en ze wilde trapen (eerste x ooit) waarop hij haar een beheerste schop gaf.
Daarna heeft ze niks meer tegen hem gedaan. Ze probeert mensen uit waar ze kan en als ze de lengte krijgt om een loopje met je kan nemen zal ze het niet nalaten!
Ik moet er ook bij zeggen ik zou geen rustig paard willen hebben hoor dan val ik in slaap Bloos
En misschien is lastig niet het juiste woord maar moeilijk, karaktervol of eigen gereid!
Citaat:
Nog een vraag... Wat vinden jullie van ons als combinatie?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:01

Ik vind jullie een leuke combi, maar jullie zijn nog geen echte eenheid. Maar dat gaat vast komen wanneer alles wat makkelijker gaat etc. Lachen
Het oogt nu nog een klein beetje als een paard met een ruiter, in plaats van één geheel. Ik leg het weer lekker duidelijk uit Vork.
Laat ik het zo zeggen, de 'klik' komt nog niet helemaal bij me binnen, maar dat gaat echt wel goedkomen hoor.
Ik zie wel dat jullie er allebei van genieten, dus dat is zeker een goede basis om straks een perfecte eenheid te gaan vormen! Knipoog

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:06

Dat klinkt positief!
En ja we hebben er beide plezier in...
Dat is natuurlijk prioriteit nummer 1

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:59

Het was ook héél positief bedoeld! Haha!
Was alleen bang dat ik het weer verkeerd geformuleerd zou hebben, zodat je het verkeerd op zou vatten.
Gelukkig niet dus! Haha!

Hoe ging je privéles gister trouwens? Heeft je instructie je nog kunnen helpen? Vast wel, denk ik. Lachen

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 14:22

Ja, ging wel goed...
Wat mijn houding betreft moet ik onthouden dat ik me bekken moet kantelen en daardoor ga ik automatisch beter zitten...
Verder wil ze met middendraf en galop nog graag haar kop in de lucht steken en ik vind het heel moeilijk om haar daarin te corrigeren.
Haar advies was de middendraf eerst op de volte te oefenen ipv op de lange zijde...
Andere mensen nog ideeen?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:28

Ik oefen de middendraf juist altijd op de lange zijdes, omdat ze bij mij dan minder hun hoofd de lucht in steken.. komisch Tong uitsteken
In jouw geval zou ik inderdaad veel voltes rijden, rijd desnoods slangenvoltes, of een grote acht.. misschien helpt dat ook iets. Lachen
Ik heb je trouwens ook gepb't.