Wellaporte en Michigan, a day@de Boshoeve

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Wellaporte en Michigan, a day@de Boshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:18

Hallo!

Vakantie, lekker weer en alle batterijen vol dus....foto's!

Welles is na een tijdje staak, een tijdje rust en een tijdje niet heel veel tijd weer lekker aan de gang, van de zomer moeten we wedstrijden starten, dus vandaag even een proefje geoefend en dat ging al best heel aardig!

Welles is vijf jaar oud en haar afstamming is Obelisk x Flemmingh x Pretendent.

Eerst een foto van eergisteren..
1.Afbeelding

En vandaag...

losrijden, te losse teugels
2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

Ook Michigan van de Boshoeve, Michipitzi mocht even lopen, hij is bijna vier en een afstammeling van Brandus.

Hij wil erg graag lopen, en hij moet nog veel meer met zijn neus eruit, maar ach, hij is nog jong en moet nog veel sterker worden. Hij is in ieder geval héél braaf, echt geweldig om hem te rijden...Ook hij heeft vandaag een proefje gereden met Karine (tequila@bokt) en dat ging al heel netjes!

Meet Mich!
8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

Commentaar mag natuurlijk...als je t lief doet Clown

tequila

Re: Wellaporte en Michigan, a day@de Boshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:25

Jaaaaa! Eindelijk de foto's Cool
Wella is echt een mooi paard Trudy, nu nog even wat spieren erop, en dan kun je zo de wedstrijdring door knallen Tong uitsteken Mich is een schatje, ook hij wordt steeds mooier. Ik vind ze lief Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:28

Hee Gertruud je hebt hem lekker aan het lopen, leuk paard!!

Ik hou zelf meer van type Michigan, heeel erg leuk dier is dat Haha!

Vjuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:31

Supermooie poonie heb je onder je kont Trudy! Wella is echt een topper in spé, daar ga je nog ver mee komen Ja

Mich is natuurlijk ook een geweldig dier: hij ziet er niet alleen super uit maar is ook nog eens heel lief! Met hem ook een startkaartje aanvragen anders? Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:45

Mooie paarden heb je daar hoor!
Wat een achterhand op foto 3 Bloos. Op foto 5 mis ik die dan weer een beetje.
Fries is ook heul gaaf, mooi voorbeen! Paarden hebben genoeg potentie denk ik zo Knipoog.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:48

Hé Trudy, hier An & Eefje!!! Back in the basement.... met Puschkin!! Nou leuk die foto's... wel een beetje ehhhhhmm ja.. Heb wel een paar tips voor je:

Foto 1: Recht vooruit kijken en meer de achterhand eronder en paard loopt net iets achter de loodlijn.
Foto 2: Paard loopt teveel op de voorhand, lijkt net alsof het paard bokt! Meer contact houden met de mond.
Foto 3:Die boom op de achtergrond --> kan eigelijk niet. Paard komt niet goed tot zijn recht zo!
Foto 4: Geen commentaar.
Foto 5: Momentopname....
Foto 6: Er is geen foto 6. Wat is dit nou weer??
Foto 8: Mitch, neusriem te strak, bit te klein, oren afgehakt...
Foto 9: Je beugels zijn te kort, je handen te vast gezet, en je paard loopt te opgekropt.
Foto 10: Hehe eindelijk een goeie foto!!
Foto 11: Je bent onthoofd.. paard gaat er vandoor.. = niet goed.
Foto 12: Als afsluiter, je paard loopt goed, nu jij nog!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:55

Hee Gertruud
Wella ziet er goed uit joh, weer helemaal uit jullie dipje? Enne is dat nou die fries waar je het laatst over had? Leuk ding hoor Haha! Je beugels mogen volgens mij wel een gaatje langer, haha

Kom snel Wella irl bewonderen hoor. Nog wat gehoord van Raia verder? Wanneer ben je weer thuis? Lachen

Vjuli

geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:51

foutje

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:08

Eehh Kuss, ik wil je graag even tegen spreken. Je hebt het over een 5 jarige paard waarvan jij vind dat het iets achter de loodlijn loopt terwijl hij geen verbinding heeft van voor naar achter. Dan zeg jij: achter de loodlijn bij 1 en teveel op voorhand bij foto 2 en dat ze meer contact moet houden op de teugel. Ik ben toch echt van mening dat ze haar paard eerst actief op het achterbeen moet zetten en daarna pas de verbinding in de hand moet verbeteren. Over 5 zeg jij een moment opnamen, terwijl ze hier eigenlijk pas de verbinding van achter naar voren pakt en ze dus eigenlijk goed bezig is. Over foto 8 zeg jij een te klein bit! waar basseer je dit dan op? Want je ziet keuring 2 plootjes zonder opgetrokken mond hoeken en geen open mond. De neusriem is het model voor een laag hangende sluiting. En over foto 10 zeg jij weer dat dat eindelijk een goede foto is, terwijl ze hier geen verbinding heeft en het paard er in wil zakken maar geen ondersteuning krijgt vanuit het achterbeen!
Ik zou eerder zeggen zorg dat je bij beide paarden de verbinding met het achterbeen naar de mond meer behoud en probeert hem actiever te rijden ( dus niet harder ) en zo die stabiliteit te krijgen in de mond!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:19

Celien, ik sluit me bij je tegensprekingen aan!
Deze paarden moeten eerst vanuit de achterhand gereden worden met een actief been. De verbinding voor moet dan zeker niet te sterk zijn. Misschien kan er in enkele gevallen een beetje meer verbinding zijn. Maar vooral bij die fries is het belangrijk dat de motor achter zit, als je voor dan teveel verbinding hebt en je been niet actief genoeg is, kruipt die gegarandeert met de kin op de borst en valt op de voorhand.
Het bit is absoluut niet te klein, is zo breed als de mond dus ok.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:54

Ehhhhmmm mensen dat berichtje was een grapje Clown Gertruud is ons huisgenootje en vond het wel erg grappig! Snap ook niet dat je het commentaar serieus kan nemen als er tussen staat dat een boom op de achtergrond het beeld verstoord Knipoog Het andere commentaar klopt ook van geen kanten als je dat nog niet door had... Sorry als ik jullie op het verkeerde been heb gezet!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:06

hahaha, ik vind het juist wel een grappige reactie, en toen ik hem las dacht ik uhm dit is vast een grapje.. Ik vind het algemene beeld fij!!! Succes..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:09

Helemaal op het verkeerde been.... Haha!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:16

jaja...stelletje mutsen zijn het ook Haha!

Thanks allemaal voor de leuke reacties!

Denies, ik ben er van het weekend weer! Mich is inderdaad dé fries, en het is zo'n schatje! Geef toe dat dit wél een leuke fries is Tong uitsteken

@Barb, haha, dat dacht ik al dat dat meer een type voor jou zou zijn...hoe kan dat toch Clown ?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:41

Geef je een goed advies en ben je ineens een muts: gekker kan het toch niet *grins*
Moet trouwens nog even kwijt dat ik die mich een lekker stoer ding vind!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:46

Haha, nja oke! Ik ben nog al serieus als het gaat over het africhten van paarden Lachen

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 23:45

Bloos Is ook helemaal niet erg natuurlijk!

Nou, het zijn echt mutsen hoor...maar wel hele leuke, en de volgende keer doen we een andere boom op de foto Clown