Katinka @ work in dit prachtige weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Katinka @ work in dit prachtige weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 16:46

Nog eens fototjes genomen, het was prachtig weer alleen is het wel spijtig dat Katinka daardoor gaat gaan knikken, ze heeft namelijk zonne-allergie.. Maarja, het valt wel mee als we eventjes bezig zijn, ze wordt het gewoon.
Ook kreeg ik vorige keer commentaar dat het zadel meer naar achter moest, dit gebeurd nu ook, nogtans vind ik het op de foto's niet zo opvallen maar als je ze stil ziet staan dan zie je dat het zadel meer naar achter ligt, alleen durft het wel terug naar voor te schuiven..
En ook ja, ze komt stilletjes naar beneden met dat hoofdje maar tis lang nog niet correct maarja, ze hangt niet in mijn handen (wat ze vroeger wel deed) dus dan is het al iets.
Mijn kapstokken moet ik ook eens verhelpen..
Commentaar is welkom! (foto's staan niet op volgorde)

Afbeelding
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.

LovesGitana

Re: Katinka @ work in dit prachtige weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:52

Leuke pony!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 16:55

LovesGitana schreef:
Leuke pony!

Dankje!!

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:55

Leuke pony !, loop wel een beetje op de voorhand, of zie ik dit verkeerd ?;)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 16:57

RvS schreef:
Leuke pony !, loop wel een beetje op de voorhand, of zie ik dit verkeerd ?;)

Loopt idd af en toe op de voorhand, maar als je ze ziet stappen dan zie je dat ze altijd hele kleine pasjes neemt, ook zonder ruiter dus ze is van nature beetje zo. En ja mager is ze ook niet (is wel al véééél verbeterd!) maarja, ik werk er zoveel mogelijk aan. Maar je ziet het dus idd juist Knipoog

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:59

mooie foto's en leuke pony!
als het zadel te ver naar voren schuift, dat gebeurt nog wel eens met dat ras, zou ik als ik jou was een staartriem kopen. als hij erg hangt in de teugels kan je er hulpteugels bij gebruiken... ik had ook een pony die dat deed en het werkt echt heel goed! er werd toen tegen mij gezegd, toen ik de hulpteugel nog niet had, de pony moet het werk doen, niet jij. dat wil ik nu ook graag tegen jou zeggen, het zou een heel probleem verhelpen!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:01

100phyllis schreef:
als het zadel te ver naar voren schuift, dat gebeurt nog wel eens met dat ras, zou ik als ik jou was een staartriem kopen. als hij erg hangt in de teugels kan je er hulpteugels bij gebruiken... ik had ook een pony die dat deed en het werkt echt heel goed! er werd toen tegen mij gezegd, toen ik de hulpteugel nog niet had, de pony moet het werk doen, niet jij. dat wil ik nu ook graag tegen jou zeggen, het zou een heel probleem verhelpen!

Waar de kunde eindigt, beginnen de hulpteugels...
Waar is de manier dat jij als ruiter ook nog hard moest werken? Ben het echt niet eens met dit commentaar!

Leuke pony hoor, ik zou hem juist nog ietwat actiever laten worden.
Denk dat als die buik eraf is, het ook wel heel wat prettiger zal zijn voor beiden Lachen

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:02

Dankjewel!
Ja maar haar tandjes zijn bijgevijld dit weekend en daardoor ging ze super in de teugels hangen. Dit probleem is dus opgelost, ze hangt dus totaal niet meer, was ik echt al enorm blij mee. Ze loopt gewoon laag met haar hoofd, maar niet in de correcte houding spijtig genoeg.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:04

Je hebt haar niet gezien in de nog dikkere versie hé Knipoog die buik van nu valt best mee hoor, dit is gewoon het ras, en rekening mee houden dat ze al de hele dag op de weide loopt en dus wel dik gegeten is (grasbuikje). En ja actiever mag ze inderdaad, maarja we doen ons best, ze komt van heel ver, je moest het over een jaar terug gezien hebben...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:05

Heb je les?
Met goede begeleiding kun je je paard trainen op minder op de voorhand te lopen. En werken aan de nagefelijkheid, ruggebruik... Zo zul je meer en langer plezier beleven aan je leuke haf!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:06

snuffelhues schreef:
Heb je les?
Met goede begeleiding kun je je paard trainen op minder op de voorhand te lopen. En werken aan de nagefelijkheid, ruggebruik... Zo zul je meer en langer plezier beleven aan je leuke haf!

Hadden les, maar ik rijd dus thuis zoals je ziet en vind momenteel geen lesgever in de buurt..

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:45

leuk paard inderdaad! als je haar beter op de achterhand wil krijgen en wat ronder in de hals kan je ook aan longeren met dubbele lijnen gaan denken, dat werkte bij mijn dikkie ook heel goed! Bloos

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:38

Ja inderdaad, zou ik eens moeten proberen, heb het namelijk nog niet gedaan, maar zou er wel hulp bij nodig hebben.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:47

Misschien zou je kunnen beginnen met haar soepel te maken door meer voltes/figuren te gaan rijden, misschien dat het net toevallig zo uitkomt maar behalve foto 1 en 3 rij je zel allemaal op de hoefslag. Veel figuren en overgangen, daardoor wordt ze soepeler, beter aan het been en dus ook lichter aan de voorkant.

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:52

whisperramse schreef:
100phyllis schreef:

Waar de kunde eindigt, beginnen de hulpteugels...
Waar is de manier dat jij als ruiter ook nog hard moest werken? Ben het echt niet eens met dit commentaar!

Leuke pony hoor, ik zou hem juist nog ietwat actiever laten worden.
Denk dat als die buik eraf is, het ook wel heel wat prettiger zal zijn voor beiden Lachen

ben het hier ook niet mee eens,
de pony moet inderdaar werken, maar de ruiter net zo hard!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:56

Voor de foto's zorg ik dat ik op de hoefslag rijdt Knipoog mijn moeder heeft maar eventjes foto's genomen, ondertussen heb ik oefeningen gedaan zoals cirkels verkleinen en vergroten, uit de hoeken keren, elke keer op de middenlijn bij een volte halthouden en weer wegrijden en dergelijke dingen. Maar foto's zijn dus in het begin getrokken, en de galop kwam ze dan ook even fotograferen Knipoog