Twink@work met de Ghost

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feminsky

Twink@work met de Ghost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:40

Ben sinds een tijdje eigenaar van Twink en ben allerlei zadels(boomloos) aan het testen. Haha!
hier de ghost:
zat trouwens heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Re: Twink@work met de Ghost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:41

van 3 foto's kan je niet ecdht lekker beoordelen. Wel een grappige tink

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:43

Tja, idd..maarja als de batterijen op zijn Boos! , houdt het fotograveren ook op..helaas.. Haha! .misschien in de toekomst meer foto's...(als ik een boomloos heb gekocht!).

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:45

Leuke tink! Hyper!
Mooi zadel ook!
Veel plezier samen!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 14:12

Dankje Haha!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:50

Wat heb je al allemaal geprobeert? Vind het erg leuk uitzien zo'n ghost! Alleen vraag ik me een ding af: mis je geen kniewrong? Zonder zadel mis ik die dingen nooit (en dit lijkt haast zonder) maar voor langere ritten?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:29

zo'n zadel lijkt me echt onwijs lekker zitten!

alleen ik heb 1 puntje, je sporen, prikken die nu niet continu in haar buik? omdat ze zo hoog zitten?

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:14

ik heb tot nu toe een ghost getest...dus dat is niet veel Clown ..
@ safiera: ik dacht ook dat ik veel zou missen aan het zadel(zoals een kniewrong) maar je hebt bij je bovenbeen een wrong(etje) en ik miste dus de kniewrong helemaal niet, zat echt heerlijk! Haha! . je hebt veel meer steun dan je denkt, dus ik verwacht ook met langere ritten geen probleem(dat weet je natuurlijk pas als je een lange rit hebt gedaan,maar het zadel zit gewoon lekker)

@pluche pluus: ik heb gewoon korte pootjes...op elk paard zit ik hoog met mijn beentjes dus ik ben gewend om mijn hakken goed uit te draaien en tenen naar binnen te zetten. als ik dat niet doe laat mevrouw echt wel weten dat ik niet goed zit. en ik heb botte spoortjes, gebruik ze alleen als ze net dat kleine duwtje(in haarbuik Knipoog ) nodig heeft. Op de foto's lijkt het idd net of ik giga zit te porren Ach gut ..maar dat doe ik echt niet(wordt ik wel door de stalgenoten van mijn paard afgetrokken hoor!!!)
begrijp wel dat je het vraagt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:46

Leuke Tink!

Ja, beviel hij je? Het lijkt mij niks, zulke korte 'zweetbladen' en dan geen fenders Nagelbijten / Gniffelen Ik ben zelf erg weg van de Barefoot, die kan ik je ook zeker aanraden Ja

Je zit er ook netjes uit, alleen voor het nette je tenen nog iets meer naar binnen gedraaid houden Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:53

Ik heb zelf ook een ghost. Wie weet zit je nu wel op het zadel dat ik ook getest heb Tong uitsteken
Als ik op de eerste en de tweede foto kijk, heb je de beugels te kort. Hierdoor steek je je benen af en krijg je een luie stoelzit, terwijl de ghost zelf juist zo'n mooie dressuurzit heeft.
Misschien kun je de beugels een oogje naar achteren zetten en wie weet zelfs de zitting (kussen achter je kont) nét wat meer naar voren zetten. Dan moet jij je benen wel onder je lichaam leggen en gaat je kont niet zo ver naar achteren als je op de eerste foto doet.

Ik merk trouwens wel dat ik geen wrongen heb, vooral in een vliegende draf of galop, dan is het moeilijk te blijven zitten. Maar ik heb ook langere benen en mijn knien zitten eigenlijk helemaal los tegen het paard aan.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:02

@ Annetje:ja ik had ook moeite met de beugels,om een goede lengte te houden, als ik niet zeker zit trek ik mijn benen op(en ze zijn al zo kort!! Ach gut ) en de dagen na deze foto's heb ik ze weer een gat langer gedaan en ook weer iets naar achter idd! Knipoog . maar ik zit ook altijd korter dan moet hoor(ach ieder gek zijn gebrek!). het geeft denk ik als ik optimaal kan zitten idd een mooie dressuurzit.ik zit niet met mijn knieen tegen mijn paard, zijn mijn benen te kort voor ROFL dat leek me idd ook een minpunt als je lange benen hebt bij het zadel..heb ik dus geen last van Haha!

@ Berdien:binnekort ga ik ook de barefoot testen..maar dat "gedoe" Haha! met inlages lijkt me niks,maar ik oordeel niet voordat ik ermee heb gereden!.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:06

Gedoe? Welk gedoe? Kwestie van inlages erin doen en er niet meer uithalen tot ze 'af' zijn (duurt wel een tijdje hoor Knipoog ) of je pad in de was moet. Verder niks.
Kniewrongen mis ik zelf helemaal niet, sterker nog, als ik nou wel met kniewrongen rijd ga ik heel raar zitten ROFL Ook krijg je er een machtig onafhankelijke, stabiele zit van, ik kom niet meer los van m'n paard nou. Goed voor je evenwicht ook Ja

Ben heel benieuwd hoe hij je bevalt Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:57

Feminsky schreef:
@ Berdien:binnekort ga ik ook de barefoot testen..maar dat "gedoe" Haha! met inlages lijkt me niks,maar ik oordeel niet voordat ik ermee heb gereden!.
De ghost is veel meer gedoe Knipoog Daar kun je werkelijk alles bij aanpassen en dat moet je ook zeker doen. Pas na heel wat proberen, kussens verstellen, singelophanging veranderen en beugels ergens anders ophangen, weet je hoe het allemaal het beste kan zitten voor jou en je paard.
Ik denk dat ik elke testdag wel iets een beetje veranderd heb aan de ghost. Ik heb ook een barefoot gehad en daar valt gewoon helemaal niets aan te veranderen. Even pielen met die grote inlages in dat kleine pad, maar dan is het ook meteen klaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:17

Leuke tink en wat apart zeg dat zadel!
Is wel onwijs wennen denk ik zo, maar het lijkt me ook wel
weer lekker zitten.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 23:04

Berdien schreef:
Gedoe? Welk gedoe? Kwestie van inlages erin doen en er niet meer uithalen tot ze 'af' zijn (duurt wel een tijdje hoor Knipoog ) of je pad in de was moet. Verder niks.
Kniewrongen mis ik zelf helemaal niet, sterker nog, als ik nou wel met kniewrongen rijd ga ik heel raar zitten ROFL Ook krijg je er een machtig onafhankelijke, stabiele zit van, ik kom niet meer los van m'n paard nou. Goed voor je evenwicht ook Ja

Ben heel benieuwd hoe hij je bevalt Ja

Haha! ja weetje ik ben gewend: zadel op en rijden, nu met boomloos merk ik dat je pads en inlages hebt en ben daar helemaal niet in thuis, dus dan lijkt t gedoe voor me...misschien klinkt gedoe niet zo lief Bloos ..maar bedoel het niet slecht...
@ annetje: ja bij de ghost kan je idd alles verstellen, maar het "voelt"wel alsof je een zadel opgooit en wegrijdt..naja ik ben net nieuw en vers ROFL in de wereld van het boomloze dus wie weet kijk ik er straks wel heel anders tegen aan. Haha! Knipoog

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:05

Leuk paardje om te zien!

Oh en grappig zadel.. Alleen vind ik persoonlijk die kleur iets te fel!

[edit] ook even een reactie toegevoegd die bij topic hoort:P

twink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:06

mooi paard Pling

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:30

Wat leuk dat je boomloos wilt gaan.
Ik ben ook absoluut verkocht aan boomloze zadels ik rijd met niks anders meer.
Ik heb wel de Barefoot en een Randolls.
Met de inlages heb ik geen probleem gewoon een goede Grandeurpad eronder en je hebt geen problemen dan is het net zo makkelijk als bij een gewoon zadel.
Ik vind de Ghost heel mooi maar niet passen op een Tinker daar zijn de zadeltjes te klein voor naar mijn smaak.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:58

pfff nou heb de barefoot getest..zitten was erg wennen. Knipoog
maar wat veel erger was:doordat mijn paardje ietwat rugproblemen heeft:liep ze zooo kort...zelfs de leken langs de kant en de niet leken Haha! vroegen of ik zsm van me paardje af wilde gaan. Ach gut ..heb ik ook gedaan..ik denk dat ik met de BF net te veel nog op de rug zit, toch te weinig zachte vulling ertussen...dus zadel is weer door naar de andere tester na mij...dus ik ga een ghost aanschaffen!! jeee...(rib it me lijf maarja alles voor mijn paardje!!)
Nu nog beslissen welk model/engels of dressuur en welk materiaal, lorica of leer...en dan weer fijn rijden!