Wanneer andere ruiter op een jonge pony ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Wanneer andere ruiter op een jonge pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:43

We zijn nu bezig met inrijden wat hij goed oppakt. Hebben er nu 8 x mee gereden door dezelfde ruiter. Nu willen we met de tijd ook af en toe 1 van de andere meisjes erop gaan laten. Vanaf wanneer zouden jullie dit doen ?
De meisjes hebben naar mijn weten geen ervaring met inrijden etc.

De pony is zelf wat onzeker.Maar het gaat steeds beter.
Van 1 kant dachten wij misschien zou het goed zijn als hij ook aan andere went. Maar aan de andere kant misschien dat het dan te verwarrend is voor hem.

Op dit moment zit het stuur en rem er al redelijk op maar moet nog verder bevestigd worden.
stappen hebben we pas 2 x los gedaan en gaat super. Draf snapt hij nog niet helemaal.

Gallop vind hij nog eng.Maar daar zijn we nu nog niet aan toe.
Hij moet dus nog veel leren

Nathalie

Re: Wanneer andere ruiter op een jonge pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:56

Als ik jou was zou ik hem iig gewoon goed doorrijden. Zeker omdat de andere meisjes geen ervaring hebben met inrijden.

Dus minimaal stuur er correct op, en stap, draf en galop!
En ik denk dat het ook erg belangrijk is dat hij goed op zijn eigen benen loopt. Maar ik weet niet hoe ervaren die andere meisjes verder wel zijn. Knipoog

Ik heb ook een jonkie en ik wil er niemand anders op hebben totdat de basis er iig echt in zit. Dus netjes stappen, draven en galoperen, en wie weet dan eens een keer...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:00

Dacht dat van 1 kant ook, Omdat als hij bv wegschiet hun misschien sneller aan de teugels trekken ofzo omdat ze dat gewend zijn misschien. Wij blijven nu van zn mond af als hij schrikt.Hij stopt dan beter op je stem.

We krijgen nu ook wat probleempjes met doorlopen , Hij wordt redelijk sloom ineens. vooral de draf Clown

Whitney_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:26

Ik zou wachten totdat de basis er goed in zit en bevestigd is, de pony moet nu leren en meerdere ruiters met een andere rijstijl kan dan erg verwarrend voor haar zijn..