wietske @ work ( fries )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

wietske @ work ( fries )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 09:51

begin vorige week wietske weer eens gereden.
wietske is een 9 jarige friese merrie met nogal een eigenzinnig karakter.

de x voor deze x dat ik gereden had waren niet rijden te noemen.
als wiets geen zin heeft goet ze het ook echt niet wat jij ook wil en doet. ( en ik ben heeel bang aangelegt door een ongeluk dus doe dan niet veel )

vandaag dus een nieuwe poging. en geen lekker buiten ritje maar in de wei werken Haha!

Afbeelding
iemand in het midden die dan oon nog praat kan wiets niet hebben ze draait haar kond er gewoon heen en loopt goed gespannen als het haar niet lukt.

Afbeelding
oren na achteren neus in de ucht goed je rug aanspannen want er staat iemand in het midden is dus der motto wel

Afbeelding

na een tijdje ( 15 min ) om de mensen in de bak heen geslingert te hebben in stap en draf kwam de rust in mevrouw terug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
toeschouwende zoon en dochter van wiets laten ook zien wat ze kunnen

Afbeelding

en wat ik nooit had verwacht dat had gekunnen Haha!
wiets uitstappen zonder zadel!!!!
Afbeelding

we zijn nog lang geen dressuur duo maar we gaan super voor uit en ben mega trot op hoe ze het hier heeft gedaan.

mijn eigen commentaar is
meer recht blijven zitten ( val teveel voor over )
geen geld zoeken
en let op mijn handen

nu jullie maar ben wel een beetje lief voor ons

en ten slotte alle foto's van die dag :
http://www.mijnalbum.nl/Album=QPOFW8SS

Maikee

Re: wietske @ work ( fries )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:59

Wietske Lovers

leuke foto's
en over dat dresuurduo dat komt allemaal wel geloof mij maar Knipoog
zolang je er maar plezier in blijf houden Haha!

en leuk dekje heb je trouwens Lovers

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:03

Leuke fries hoor. En de toeschouwers zijn ook leuk Haha!

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:10

zonder zadel lijkt het of ze dat ontspannender vind. Het lijkt in iedergeval of ik in haar lichaam meer rust zie.
Het lijkt mij ook wel een moeilijk paard en ik las dat ze ook gespannen was, omdat er iemand in het midden stond.
Uiteindelijk zie je haar toch wel ontspannen.
Ik zou zeggen: ga zo door met oefenen.. je komt er vast wel Knipoog

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:15

Idd wat Nienke1990 zegt dat is mij ook opgevallen. LEkker blijven genieten en lekker rustig oeefenen. Dan komt het wel.
Leuk paardje ook

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 10:19

dankje voor de super reacties!

en wat nienke zegt over het zadel was mij ook al opgevallen. maar met boomloos zadel loopt ze helemaal niet lekker en zonder wel... maar zonder zadel is wietske niet te rijden. en dit zadel licht er wel lekker op en zit voor mij ook ls een huis wiets is vrij onvoorspelbaar in haar doen en reageren.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:16

hey,

Ik vind het erg goed dat je je teugels gewoon loshoudt als ze zo hoog en weggedrukt loopt, ze krijgt dus wel de ruimte om te ontspannen, maar laat dr dan ook nog steeds in die ruimte als ze daar zakt, (op foto 5 en 6)!

Succes met dr!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:25

mooie foto's.. meer heb ik eiik niet echt te zeggen.. ben zelf ook niet zo'n held Knipoog..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:27

Mies_Apollo schreef:
hey,

Ik vind het erg goed dat je je teugels gewoon loshoudt als ze zo hoog en weggedrukt loopt, ze krijgt dus wel de ruimte om te ontspannen, maar laat dr dan ook nog steeds in die ruimte als ze daar zakt, (op foto 5 en 6)!

Succes met dr!

dankje voor deze tip hier ga ik wel op verder.

normaal heb ik wel mijn teugels altijd lang maar ze ging ook steeds verder en meer mijn hand op zoeken

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:25

Wietske is leuk Eef! Lovers
Gaat helemaal goed komen met jullie! Ziet er al veel meer ontspannen uit dan eerst! Haha!
Lekker he, zo zonder zadel voor het eerst..? *LOL*

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:01

dankjullie wel voor de leuke reaties. met de dingen die gezegt zijn ga ik zeker wat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:29

ja daar is wietske.
komt zeker goed en ze gaat met de keer beter lopen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:25

Leuke foto's Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:02

wat een gaaaaf dekje!!
Hij ziet er goed uit komt allemaal wel goed!! Al sje maar plezier hebt

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:53

dank jullie wel... leuk om zo van een ander te horen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:03

Ik vind het altijd moeilijk om te reageren op een foto...

Hoe is ze voor je been? Ik zou dat hoofd lekker even laten voor wat het is..en haar eerst eens vooruit rijden en dan kijken of ze daar uiteindelijk iets wil zakken..nou bedoel ik niet dat je als een gek moet gaan jakkeren natuurlijk Knipoog maar kleine stukjes vooruit..het lijkt namelijk alsof ze heel veel terug komt en niet vooruit wil..(kan natuurlijk zijn dat dat helemaal niet zo is hoor! Maar dat lijkt op de foto dan zo)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:26

Jeanine84 schreef:

Hoe is ze voor je been? Ik zou dat hoofd lekker even laten voor wat het is..en haar eerst eens vooruit rijden en dan kijken of ze daar uiteindelijk iets wil zakken..nou bedoel ik niet dat je als een gek moet gaan jakkeren natuurlijk Knipoog maar kleine stukjes vooruit..het lijkt namelijk alsof ze heel veel terug komt en niet vooruit wil..(kan natuurlijk zijn dat dat helemaal niet zo is hoor! Maar dat lijkt op de foto dan zo)

ik moet je heeel veel gelijk geven. ze is heel fel op het been bij been bokt ze mega na het been en dus vooruit houden en krijgen gaat voornamelijk met je stem....

het is niet de makkelijkste om te rijden en ik ben geen held daarom was ik al heel blij met deze vooruitgan. ben ook nog niet bezig haar nagevenlijk te rijden. meestal heb ik hele losse teugel en laat ik haar ontspannen lopen ( wat al heeel moeilijk is ) maar op het laatst gaat ze heel erg je hand op zoeken van daar de teugels goed op maat als ze lekker aan het lopen is.

maar bedankt voor je reactie en super inzicht Haha! Haha! Haha! vooruit rijden ga ik zeker proeren ( galop durven we alleen nog niet )

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:30

o0eefje0o schreef:
Jeanine84 schreef:

ik moet je heeel veel gelijk geven. ze is heel fel op het been bij been bokt ze mega na het been en dus vooruit houden en krijgen gaat voornamelijk met je stem....

het is niet de makkelijkste om te rijden en ik ben geen held daarom was ik al heel blij met deze vooruitgan. ben ook nog niet bezig haar nagevenlijk te rijden. meestal heb ik hele losse teugel en laat ik haar ontspannen lopen ( wat al heeel moeilijk is ) maar op het laatst gaat ze heel erg je hand op zoeken van daar de teugels goed op maat als ze lekker aan het lopen is.

maar bedankt voor je reactie en super inzicht Haha! Haha! Haha! vooruit rijden ga ik zeker proeren ( galop durven we alleen nog niet )

Ik zou het gewoon rustig op proberen te pakken, niet dingen gaan forceren, als jij bang wordt van je paard ben je nog verder van huis! Neem les van iemand waar jij je lekker bij voelt en probeer het zo samen op de bouwen Lachen Dan komt het vast goed!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:31

Wat een prachtig dier! De punten waar je op moet werken heb je zelf al aangehaald. Maar verder ziet het er goed uit, hoor!
Jammer dat ze wel vaak met haar hoofd in de lucht loopt, of zijn dit enkel momentopnames?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:33

ben nu druk bezig idd met lessen van de basis... maar jha soms is streng zijn nodig maar dan reageert madam zo fell dat ik het niet goed meer durf. hou er verder veel afwisseling in... dus buiten rijden in de wei/bak en dan een klein sprongetje en andere rare dingen als ze het leuk vind loot ze wel maar het is er 1 met elle lange gebruiksaanweizing

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:34

1Flashke1 schreef:
Wat een prachtig dier! De punten waar je op moet werken heb je zelf al aangehaald. Maar verder ziet het er goed uit, hoor!
Jammer dat ze wel vaak met haar hoofd in de lucht loopt, of zijn dit enkel momentopnames?

dit zijn helaas geen moment opnamens Bloos
ze vindt werken niet zo leuk en mijn een niet en de omgeving niet. en als het niet na haar zin is is het neus om hoog rug gespannen en oren in de nek... zet ik door of geef ik been is het bok bok.

in de link zie je eventueel meer foto's van die dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:02

eef het gaat iedere keer beter.
in het begin loopt ze erg gespannen.
maar ze gaat steeds beter ontspannen lopen zonder dat je iets forceer!
en de ontspanning komt steeds sneller.
het komt zeker goed maar verwacht geen wonderen het is zeker niet opgelost in 1 maand Bloos
maar de vooruit gang is voor mij erg duidelijk

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:03

hahaha Haha! die 1 maand denk ik ook zeker niet Haha! Haha! ben hier al heeeeel erg tevreden over Haha!
en zeker de reacties die ik hier in het topic krijg zijn heel mtiverend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:55

o0eefje0o schreef:
hahaha Haha! die 1 maand denk ik ook zeker niet Haha! Haha! ben hier al heeeeel erg tevreden over Haha!
en zeker de reacties die ik hier in het topic krijg zijn heel mtiverend Haha!

ja dat zeker ook.
je bent al op een goede manier bezig Bloos
en we blijven oefenen.
voor een toekomstige dressuur proef