uit het zadel getrokken worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien

uit het zadel getrokken worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:15

Met rijden zit ik met hetvolgende probleem: het paard trekt mij soms uit het zadel! Dan valt hij op de voorhand of dan duikt hij met zijn hoofd naar beneden, met het gevolg dat ik naar voren getrokken wordt. Nu rijdt ik veel overgangen om dit (proberen) te verbeteren, maar juist in de overgangen terug doet hij dit. Wie heeft ideeën hoe ik dit op kan lossen?

Sisco4life

Re: uit het zadel getrokken worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:16

achterover blijven zitten(voor jouw idee) en lichte kneepjes maken Lachen

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:19

Dankje Lachen ik weet het, probeer ik ook en dan mijn handen zo stil mogelijk op mijn plek houden en als hij trekt dan vooral mijn handen stil houden... maar dat is juist het probleem... en hij blijft het doen!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:20

Zeker niet met je lichaam achter de teugels aan, probeer het op te vangen in je hand/armhouding. Als je naar voren kiept verstoor je de balans van je paard waardoor het moeilijker wordt een nettere overgang te rijden.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:24

Als hij trekt, geef je been en een licht kneepje. Dan vang je hem als het ware op als hij naar beneden duikt , doe je handen iets hoger om hem ''op te richten'' en een kneepje...Dahm, moeilijk uitleggen zo Tong uitsteken Zeker niet gaan trekken Knipoog

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:43

als ie naar benedenduikt (en je weet het, dus je kan hem voor zijn) dan geef je been en een licht kneepje.