fjord Orlinde op indoorcross Beukers 240208

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jowien

fjord Orlinde op indoorcross Beukers 240208

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 22:50

Vandaag hebben we meegedaan aan de indoor-oefencross bij manege Beukers in Oudkarspel.
Alexandra, een vriendin, en ik startten beide met Orlinde. We hadden ons ingeschreven voor de D-pony’s (ze is 1.37m of 1.38m).
’s Ochtends was groepsles/ oefenen om de paarden aan de hindernissen te laten wennen, per rubriek een uurtje, met begeleiding. Eerst ik. Orlinde snapte de opsprong eerst niet, maar toen iemand haar aan het hoofdstel pakte en meeliep ging ze er zo op. Daarna snapte ze het en later ging ze er vol vertrouwen in galop op en af.
Alexandra reed ook een uurtje, in de volgende groep. Ook bij haar deed Orlinde het erg goed. Wel wat drammen en willen racen, maar zo doet ze al 2 weken (lente in de bol?), wel goed stuurbaar.

Daarna een paar uur wachten. Wij aan de thee en koek en naar de kleine kinderen en ABC-pony’s kijken. Orlinde stond braaf te niksen in de trailer (ze had een vol hooinet maar heeft er nauwelijks van gegeten en drinken wilde ze ook niet).
Daarna Alex en ik ieder parcours gereden. Weinig tijd om los te rijden want ze liepen in op de planning en dan hadden we niet door eerst. Dus vrij snel de binnenbak (100x30m!!!) in. De picknicktafel-hindernis was een serie van 4 picknicktafels, elke volgende wat hoger. De D-pony’s mochten kiezen voor de een van de middelste twee. Alexandra ging lekker en besloot de hogere picknicktafel te doen. Orlinde zeilde erover met een reuzensprong! Foutloos parcours in een lekker tempo.
Daarna was ik aan de beurt. Orlinde was nu in een vlot maar beheerst tempo aan het galopperen, goed te sturen en geen enkele aarzeling. Dus ook ik foutloos rond. Ik nam ook de hogere picknickbank en was (na Alex gezien te hebben) voorbereid op een grote sprong, en die ging prima.

Wat een superpaardje is ze toch, ik ben weer helemaal trots. Pling
Er waren totaal 3 fjorden (2x C-parcours, wij D), 1 haflinger (C ) en 1 tinker (E-parcours), verder allemaal sportponys’en sportpaarden. (Maar daarvan weigerden er toch regelmatig een, de koudbloedjes helemaal niet!)

De laatste 4 foto's zijn wat wazig want ze zijn uit een filmpje geknipt en ik heb ze iets vergroot. Ik zal proberen de filmpjes ook nog op internet te krijgen.

Alex en Orlinde (lief koppie…) Clown
Afbeelding

Met oefenen ’s ochtends, over het “boerderijtje”.
Afbeelding

Even wachten tot we mogen starten.
Afbeelding

Alex over het “boerderijtje”.
Afbeelding

Alex over de grote picknickbank.
Afbeelding

Ikzelf over het wijnvat.
Afbeelding

Ikke over de grote picknickbank. Haha!
Afbeelding

moeshie

Re: fjord Orlinde op indoorcross Beukers 240208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:44

wauw, ziet er best spectaculair uit voor zo'n kleine pony Lachen
Lijkt me allesinds echt een gave dag te zijn geweest.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:49

Ziet er erg leuk uit, zelf vind ik zo'n picknicktafel wel erg link om te springen.
Maargoed, ik ben dan ook een held op sokken.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:25

woow! op delaatste fotos spring ie denk best hoog?(kan het niet z goed zien):P

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:26

wow die picknick tafel!!
ziet er onwijs leuk uit Haha! leuke fjord heb je ook!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:59

Hey Jowien. Was helemaal top joh! Wat is Orlinde toch een super gave en lieve pony!!!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:44

dit bewijst nog is dat fjorden kunnen springen! echt heel cool!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:45

Super gave foto's! En super dat ie zo over de hoge picknicktafel gaat leuk hoor!

jowien

*nu met filmpjes!* fjord Orlinde op indoorcross Beukers 240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 09:51