Ik @ work met zen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Ik @ work met zen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:25

hallo,
ik had vorige week een topic geplaatst over zen en zijn eigenaar... Maar vandaag moest ik er aan geloven (FOTO'S).
Nu ik de foto's terug zit te kijken schaam ik me echt over mijn houding Clown . Het is echt zo erg.... Huilen
Zen is nu 3,5 jaar en is nu een half jaartje onder het zadel. Maar hij is nog maar 4 maanden echt aan het werk.
Nu de foto's :

Afbeelding
1. natuurlijk eerst even longeren.

Afbeelding
2. en de andere kant op (ik zie net dat de longeer lijn bijna op de grond ligt. Dit is niet de bedoeling Clown )

Afbeelding
3. En nu ik er op Lachen

Afbeelding
4. Drafje

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. een beetje vooruit rijden Lachen

Afbeelding
8. Van hand veranderen.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10. Galop Haha! (ik ben helemaal trots is alleen niet te zien Clown )

Afbeelding
11. Een drafje even tussendoor.

Afbeelding
12. Galop.

Afbeelding
13. Zie ik daar een glimlach??

mijn commetaar...:
* Niet zo naar voren zitten Hamer
* Geen holle rug trekken Hamer

brand maar los Haha!

12sterre34

Re: Ik @ work met zen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:33

Ik vind dat je netjes erop zit. Probeer wel te blijven zitten op je kont in de galop Knipoog . Rij je haar nog niet voorwaarts neerwaarts? Soms heb je haar mooi met ronde rug, maar ook soms met holle rug, veel succes Haha! .

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:36

Hij is een jaar geleden geopereert aan z'n slokdarm (dacht ik). We zijn nu bezig om het stuur en het gas er op te zetten Tong uitsteken Clown
Ja ik heb van nature al een hele holle rug. Ik probeer mijn bekken wel naar voren te kantelen maar dan zit ik niet echt lekker Clown
als ik nu bijvoorbeeld zit kantel ik mijn bekken wel naar voren (doe ik bewust) tijdens het lopen ook...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:18

Leuk paard , in de galop idd meer op je kont gaan zitten en probeer je rug recht te houden. Zen hou wel een iets lagere hoofd hals houding mogen hebben foto 4 & 8 zien er wel erg 'kameel'achtig uit Knipoog maar daar kan je aan gaan werken! In de galop vind ik z`n hoofdhouding wel al beter!
Succes!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:22

Bedankt voor je reachtie Haha!
Ja we zijn nu voornamelijk bezig om te sturen en te drijven! Over een tijdje komt dat aanbod Knipoog
Hij is nog jong. En we zijn er nog maar net mee begonnen (nou ja net...)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:24

Idd zo`n jong beestje moet je lekker voorwaarts rijden, maar neit constant drijven been=been.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:29

Nee natuurlijk niet Knipoog Maar ik bedoel te zeggen dat hij dat eerst goed moet leren (en we hebben nu ook af en toe geprobeert om te schakelen een beetje voorwaarts en weer terug.)

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:38

Probeer je paardje iets nagevelijk te rijden Knipoog. Probeer in galop ook echt te gaan zitten! Nu kom je uit je zadel,..,

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:15

Helemaal niet slecht voor een paard dat maar pas aan het werk onder het zadel is.
Eerst moet het paard GAAN en vandaar uit komt het vanzelf wel goed met de houding (van het paard). Daarvoor moet je zelf wel wat aan je eigen houding doen.
Foto 10 is de galop hoe het wel moet met een jong paard (dan mag je best wat naar voren komen) en foto 12 hoe het absoluut niet moet (je trekt je benen op).

Die holle rug heb ik ook, maar, dat hoeft niet meteen samen te gaan met stijf.
Ik denk dat je te netjes wilt zitten en daardoor trek je jezelf als het ware helemaal strak en vergeet je gewoon te rijden.
Dit werkt door je hele lijf, je benen klemmen en je armen zijn stijf.
Je armen moeten gewoon los afhangen vanuit de schouder en de onderarmen moeten op een lijn met de teugels, van bit tot elleboog gezien. Handen dus wat hoger
Je rijdt met open handen. Dit is niet verstandig. Het paard neemt daardoor teugels uit je handen, terwijl het op een gegeven moment wel weerstand moet voelen.
Hij nu gewoon de neus uitsteken zover hij wil. Heb je de handen gesloten, dan kan hij je hand wat meenemen, maar niet eindeloos. Je kunt dan beter aangeven "verder mag je mijn handen niet meenemen".
Binnen de ruimte die je wel toestaat, kan hij best wat lager, hoger, minder of meer naar voren, het hoeft heus geen gefixeerde hoofdhouding te zijn.
Je moet er voor zorgen dat er altijd een elastische verbinding is. Met andere woorden, je armen mogen niet stijf zijn. Voor het aandraven altijd de teugels wat korter nemen. De teugellengte voor stap en draf is nl niet hetzelfde. Je ziet dat nu je teugel dus meteen wat te lang is.

zampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:22

Leuk paard hoor, maar wat er bij mee ontbreekt is de ontspanning!
Ik denk dat als jij jezelf op je paard ontspant, dus niet te gespannen zitten,
dat je paard ook een stuk fijner gaat lopen Knipoog .

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:19

DenisSjje @ ik rij hem helemaal niet nagefelijk omdat hij (een paar reactie's van mij geleden : Hij is een jaar geleden geopereert aan z'n slokdarm (dacht ik). )
hierdoor mag hij niet in zijn hals korter worden. maar moet hij dat doen in z'n kaak (mij lukt dat nog niet... ) daarom zijn we daar eigenlijk nog helemaal niet mee bezig. maar alsnog bedankt voor je reactie Haha!

Lusitana @ heel erg bedankt voor de tips over een paar weken zal ik weer foto's plaatsen en hoop dat het allemaal verbeterd is (het zal nog niet perfect zijn maar als er maar verbetering in zit Knipoog ) mijn handen zijn al heel wat verbeterd maar er moet nog veel aan gebeuren Tong uitsteken (je zal het misschien niet geloven... ik hield ze een tijdje geleden nog lager Clown ) Ik rij altijd met open handen ik probeer daar wel op te letten.... maar dat lukt niet altijd Clown
ja mijn teugel lengte klopt inderdaat niet! als ik aandraaf moet ik ze altijd korter maken (mijn eigenschuld Clown )
super bedankt voor de tips en je reactie Haha!. Ik ga er zeker aan werken!

zampie @ bedankt voor je reactie. De ontspanning komt later wel. Daar zijn we nu totaal niet mee bezig. We zijn nu bezig met overgangen,voor het been zijn, sturen. We kunnen niet alles tegelijk in 1 doen Knipoog