Ograndiosa weer aan het dressuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Ograndiosa weer aan het dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 17:27

Gisteren had mijn zus weer foto's gemaakt van het rijden.

Het gaat met sommige punten weer een stuk beter maar Dioos moet altijd iets hebben waar ze vervelend mee is en nu sinds een aantal weken is het staken.

Gelukkig had ze daar met de foto's geen last van, toen kwam de angst voor het kastje weer naar boven en zat het gaspedaal er weer flink op

Afbeelding

Wegrijden van fotograaf, dan zit het gas er flink op en moet ik haar wat tegenhouden vandaar dat ze wat te rond loopt en achter de loodlijn

Afbeelding

Maakt ze zich weer sterk om weg te gaan rennen of kop in de lucht, ik houd haar hier net tegen en been eraan

Afbeelding

Ik zit wel erg scheef ...

Afbeelding

Iets te rond maar wel mooi beenwerk

Afbeelding

Netjes opgericht, neusje zou er meer uit mogen

Afbeelding

En lekker uitdraven

Ik zit zelf vaak wat voorover zie ik, dat voel ik ook met rijden. Dat komt en omdat ze met rijden nu uit zichzelf heel veel schakelt en als ze dan opeens langzamer gaat draven val ik voorover en ik zit heel vast in mijn onderrug dat als ik soms recht zit ik de beweging niet goed kan volgen en als ik dan neer kom in het zadel ik een hele pijnlijke klap in mijn rug krijg.

Charlottje

Re: Ograndiosa weer aan het dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 11:01

Snik ... Niemand??

Zijn we dan zo hopeloos ??

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:10

Erg leuk paardje. Ook netjes slofgebruik, hij hangt netjes los Lachen .
Probeer wel wat meer lengte in haar hals te maken door wat meer ruimte van voor te geven en haar dan op te vangen met je zit (als het geen pijn doet dan)

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:11

ik vindt het een kei mooi paard!! en ziet er netjes uit:)
sucses ermee in de toekomst nog.. maar gaat vast goed komen;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:15

waarom hangt er eigenlijk een slof aan? Ik vind het er goed uit zien en ik zou het gewoon vaker zonder gaan rijden. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je met slof rijd maargoed...

Verder vind ik het er redelijk netjes uit zien. Je paard mag wat meer bergopwaarts en je moet in het midden van je paard blijven zitten

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:16

Allereerst even zeggen dat ik die naam briljant vind, Ograndiosa. Wie heeft dat bedacht? Haha!

Verder ziet het er best goed uit, maar wel een beetje rennerig en ongecontroleerd beeld. Je slof hangt goed losjes. Misschien doe je dat allang, maar veel overgangen rijden geeft je misschien controle over haar tempo (of gaat ze niet zo hard? Die indruk krijg ik).

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:20

Ik moet zeggen dat ik echt super blij ben om te zien dat er eindelijk iemand weet waarom een slof uitgevonden is en hoe je deze moet gebruiken OK dan! vind het er prettig uitzien het enige waar je misschien wel even aan moet werken is je even wicht, laat iemand dr anders een keertje longeren (zit les! Haha! ) dan kan jij je lekker op je zelf concentreren zet dr lekker bij zodat ze optimaal gebruik maakt van dr rug dan zit je het best!

GOOD LUCK

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 12:01

Dankjewel allemaal Haha!

Het is alleen geen slof, maar een bijzet Tong uitsteken
zo rijd ik met slof
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FRVLEX68.jpg

Dioos is een paardje met een al korte nek waardoor het vaak lijkt dat ze heel opgekropt loopt en te kort in de hals (is nu ook inderdaad op de foto's te zien). Met normaal rijden zonder camera en in de les gaat dit al een stuk beter maar als de camera in de buurt is dan zit het gas er flink op en als ik haar dan tegen houd (wat ook moet anders gaan we lekker crossen) dan wordt ze te rond/te opgekropt en achter de loodlijn.

@ Yinari

Vind je het echt een briljante naam ?? Ik vind hem echt zoo achterlijk Tong uitsteken
Haar moeder heet Grandiosa en ze moest met de O beginnen dus werd ze Ograndiosa genoemd (oops heet Grannus)
Maar ze wordt Dioos en Doos genoemd Knipoog

@ Rana

Ja ik heb de laatste tijd vaak last van mijn evenwicht. Zowel op het paard als gewoon met lopen. Ben een tijd geleden van haar afgevallen en met mijn hoofd op de stenen (wel met cap) gevallen en daar heb ik een hersenschudding aan over gehouden. Volgens de dokter was het eerst niks dus heb ik hem verwaarloosd (omdat het niks was en ik me eroverheen moest zetten) en daardoor heb ik nu heel veel hoofdpijn en last van mijn evenwicht. Ik zou graag een keertje zitles willen alleen is dioos niet zo'n makkelijk met longeren en de overige paarden op stal hebben een peesblessure waardoor ze geen voltes mogen lopen. Maar ik ga proberen ergens zitles te nemen Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:05

Nou ja, ik moest best wel lachen om haar naam Haha!. Verder wens ik je beterschap met je hersenschudding Ja

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:09

hey riekster als ze moeite heeft met longeren kan dat ook zijn omdat ze zelf ook moeite heeft met haar evenwicht Pling dat word samen oefenen! Haha!

Ik vond trouwens de andere foto toppie! maakt mijn dag weer goed! Word soms zo moedeloos als ik die fotos zie met strakke sloffen en ongelukkige dieren

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:13

Mooi paard Lovers Je houding is verder wel redelijk netjes hoor! Haha!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:01

@ Rana

Zelf heeft ze totaal geen moeite met haar evenwicht, dat zit wel goed

Het is gewoon geen lekker longeerpaardje omdat ze en heel hard gaat (ze leeft dan een soort van in haar eigen wereldje met longeren) en ze houd heel erg vast. Ik heb elke bijzetteugel geprobeerd maar waarschijnlijk een slechte ervaring mee gehad ...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:53

oh das minder...nou ja dan gewoon heel veel rijden Knipoog Tong uitsteken

Het is ook niet storend hoor, zat alleen even te brainstormen hoe je dat zo goed mogelijk zou kunnen trainen
veeel plezier in iedergeval met je paardje ! Je doet het goed!