Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ladygiroc schreef:Ik heb een 10 jarige merrie die errug heet is met rijden.
het enige wat ze wil is hard hard hard.
ze wil niet ontspannen en bergopwaarts lopen
hoe kan ik dit het beste oplossen volgens jullie
medisch mankeerd er 100% niks en zadel en tanden zijn ook in orde
Succes! Naomi_unique schreef:Mijn pony blijft maar over haar linkerschouder vallen.. Ik probeer nu veel voltes de verschillende kanten op te rijden zodat ze veel verschillende stellingen aanneemt maar ze blijft het maar doen... Ze heeft zelfs moeite met een rechte lijn lopen op de hoefslag! Iemand de gouden tip?
Succes! Ladygiroc schreef:[edit] zelfde probleem als wiseguy
. Ik geef nog steeds de oorzaak aan, dat hij slap is in zijn achterbeen.. maar ik weet niet of dit juist is!
Naomi_unique schreef:Ik denk dat ze nog gewoon moeite met de balans heeft. Veel op de binnenhoefslag rijden, en vooruit als ze gaat slingeren. En idd voltes maken om haar links en rechts soepel te maken. Succes!Mijn pony blijft maar over haar linkerschouder vallen.. Ik probeer nu veel voltes de verschillende kanten op te rijden zodat ze veel verschillende stellingen aanneemt maar ze blijft het maar doen... Ze heeft zelfs moeite met een rechte lijn lopen op de hoefslag! Iemand de gouden tip?
edit: Ik ben er met mijn instructrice mee bezig, die zei ook dat ze gewend was alle druk op haar linkervoorbeen te zetten, en dat we er echt aan moeten werken om haar recht te richten. Als ze stilstaat probeer ik er ook steeds voor te zorgen dat ze met haar voorbenen recht staat, en niet de kans krijgt om meer druk op haar linkerbeen te zetten.

wiseguy15 schreef:Ik vind het moeilijk om bij mijn paard controle te houden over het tempo, hij loopt graag onder mij weg.. hoeveel overgangen ik ook rijd en wat ik ook probeer, hij blíjft onder mij weg lopen.
Iemand tips??
Naomi_unique schreef:Mijn pony blijft maar over haar linkerschouder vallen.. Ik probeer nu veel voltes de verschillende kanten op te rijden zodat ze veel verschillende stellingen aanneemt maar ze blijft het maar doen... Ze heeft zelfs moeite met een rechte lijn lopen op de hoefslag! Iemand de gouden tip?
edit: Ik ben er met mijn instructrice mee bezig, die zei ook dat ze gewend was alle druk op haar linkervoorbeen te zetten, en dat we er echt aan moeten werken om haar recht te richten. Als ze stilstaat probeer ik er ook steeds voor te zorgen dat ze met haar voorbenen recht staat, en niet de kans krijgt om meer druk op haar linkerbeen te zetten.
. Ik verplaats het even naar RT-P.
Dus ik hoef iedere keer een kwartier (grof genomen, soms een half uur, soms niets anders en soms helemaal niet) aan het rechtrichten en op de achterhand zetten te werken. 
Somebitch schreef:Mijn pony blijft over zijn schouder weglopen op de volte.. Hij wilt zijn binnen achterbeen er niet onderzetten..
Hoeveel ik druk met mijn buitenbeen en mijn buitenhand er goed aan hou.. In galop is dit helemaal 'onbegonnen' werk.
Of gaat dat niet lukken?