Hallo,
Ik ben toennet bij een paard wezen kijken die ik als ik wil mag verzorgen, echt een super lief beest, echte knuffel en braaf. Ik ging haar eerst poetsen enzo om haar beter te leren kennen en toen mocht ik ook even rijden; opzadelen, de wei uit en erop opweg naar een weiland waar ik kan rijden, (2min lopen)
Dat ging allemaal wel goed; iets onwennig maar het is een braaf paard. In de wei werd ze vervelend, ze gooide d'r hoofd steeds in de lucht en werd super heet, alles wat ze zag was eng en ze is me een paar keer flink ervandoor gesprongen. Er was echt geen moment rust en of ontspannenheid.. Ze snoof veel en stapte echt ontzettend snel en met draven wou ze onder me uit rennen.
Ze was zo'n 2 weken niet gereden en als ze wordt gereden is dit heel kort en 1x in de twee weken ongeveer, de eigenaar zei dus dat het gewoon onwennigheid is en ze mij uit probeert.
Heeft iemand ervaring hiermee? Morgen ga ik weer; gewoon weer uitgebreid poetsen en longeren, kijken of het gewoon energie te veel is.. Als ze rustig is met longeren klim ik erop om te kijken of ze dan weer zo doet.
Iemand nog tips?