James maar weereens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

James maar weereens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 14:55

Dit keer zonder mn instructeur, dus gewoon zelf rijden. Valt me op dat het in de les altijd beter gaat *(dan ben je toch geconcentreerder denk ik) maar ik heb an sich geen klagen. Heb inmiddels een erg fijn nieuw zadel (Ainsley vanguard) en ik zie toch weer verbetering. Het is nog lang niet perfect, en dat hoeft ook helemaal niet. Heb 3 jaar western gereden en sinds sept vorig jaar terug gestapt naar de dressuur.
Vandaag een stalgenoot bereid gevonden foto's te maken (dank dank Knipoog )
Punten die ik zelf gelijk zie (en weet Knipoog ) zijn van mn binnenhand afblijven en niet naar beneden kijken...
Opbouwende kritiek is zeer welkom!

Komen ze:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Galop is nog erg moeilijk, doen we ook nog niet veel
Afbeelding

14. Lekker uitgaloperen... braaaafff
Afbeelding

XFiemoX

Re: James maar weereens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:39

Hi, een leuk beessie heb je Haha! je geeft je eigen punten al aan waar je op moet letten. Naar mijn idee misschien een tip voor je, om met James meer overgangen moet gaan maken rij hem/haar eens lekker naar voren toe vanuit zn achterhand.

Verder vind ik wel leuk uitzien, en inderdaad zul je als je insructrice er bij is meer geconcentreerd bezig zijn, probeer dan om te voorkomen dat je altijd meer geconcertreerder wilt blijven, elke keer te bij vrij rijden te denken van oh ben niet alleen mn instructrice is ook nog. Misschien helpt dat je.

Verder nog heel veel succes! Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:10

ik snap wat je bedoelt. Probleem is echter dat ze in draf nogal onder me uit wil lopen (vaak), en in de overgang stap --> draf makkelijk aanhuppelt ipv aandraaft. Ik probeer haar dus aan te laten treden en van daaruit naar een arbeidsdraf te rijden.
Ik heb haar weleens beter aan het lopen gehad, maar heel vaak slechter, dus ben niet ontevreden Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:12

netjes hoor stef! die verbetering komt stukje bij beetje wel.

enneuhh je bent wel hip nu hoor! Haha!
met een PAD Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:15

die had ik de vorige keer ook al, alleen toen zat er een uitrijdeken overheen Knipoog
En tja, zo blijf ik toch een beetje western he, aangezien je daar ook een PAD hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:16

Hey, wat leuk.
Weer eens foto's van je knollie bollie Haha!

Ik vind het er goed uitzien Stef.
Om eerlijk te zijn beter dan de foto's in western stijl.
James lijkt minder uit elkaar te lopen. Op foto 12 heb je hem heel lekker aan de gang Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:58

bedankt voor de reacties!
Toch moet me iets van het hart...
Waarom heb ik nog maar 5 reacties? Is het omdat er geen paard met slof in de krul getrokken wordt? Is het omdat het geen proffessionele foto's van de perfecte ZZ combinatie zijn waar je niks op aan kan merken dan ooh en aah?
Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen om een beetje reacties te krijgen hier op bokt en ja, dat vind ik weleens jammer... Zeker gezien ik graag opbouwend commentaar krijg..
naja, het zal wel, dan niet

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:09

Voor je vraag heb ik geen verklaring maar ik ga lekker wel commenten.
Nou komt ie Knipoog

De foto's vind ik opzich geen verkeerd beeld geven.
Foto 3 - opletten dat je wel meegeeft. Imo houd je net iets teveel vast (iets open mond, strak in de bovenlijn). Wellicht als je net wat meer had toegestaand in je hand en had ondersteund met je been, dat ze er fijner was ingezakt.
Dat zie ik op wat meer foto's terug. Je bent eigenlijk net iets 'te druk' bezig om haar fijn te krijgen. Blijf niet constant bezig, maar laat ook eens los. Vaak zakken ze dan al uit ontspanning. Ofwel 'keep it simple'. Teveel proberen kan ook teveel zijn, zeg maar.
Voor foto 6 even een complimentje - netjes recht in het lichaam. Als je haar straks wat fijner hebt, kun je de schouder nog iets meer naar binnen zetten. Schouders zijn immers smaller dan de heupen. Maar toch al goed en recht is heel belangrijk!
Op foto 7 zakt ze meer zoals ik bedoel dat ze bij 3 moet doen, maar verkantelt ze iets. Is wel logisch gezien ze nog zoekende is en ook niet echt een ramp. Binnenhandje los dan. Uiteraard wel in de gaten houden maar daar heb ik wel vertrouwen in Knipoog
Foto 9 hetzelfde verhaal: niet vasthouden aan de binnenkant. Ze moet buigen op je buitenkant-binnenbeen, niet op je binnenhand.
Foto 12 vind ik veeeel fijner. Daar ben je zelf wat losser met je handen, waardoor ze meer lengte heeft in haar hals. Over de benen vind ik 'r fijn - lekker actief.
Galop is qua beenzetting netjes, ik zou veel naar voren schakelen en weer opvangen. Gewoon simpel gas en terug. Zodoende zal ze sterker worden en makkelijker te rijden, zowel aan de voorkant als op d'r achterbeen te krijgen. Komt allemaal vanzelf Ja

Soh, dat was je strenge nichtje weer Clown
Niet slecht zonder begeleiding Stef, je gaat vooruit Ja

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:19

ziet er helemaal niet zo verkeerd uit Stef... leuk om jou en James weer eens aan het werk te zien Lachen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:42

Zo te zien is ze van alle marken thuis... Dressuurpaard staat haar ook erg goed weer vind ik Lachen Ze heeft wel een lekker geconcentreerd smoeltje zeg !

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:20

Ik vind jullie een leuke combinatie, maar wel af en toe je handen een beetje ontspannen. En het zadel vind ik een beetje ver naar voren liggen.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 19:28

Shanna, wat je zegt herken ik helemaal (heb ik het ook al met je op msn over gehad) Ik wil er nog teveel aan rijden dat terwijl ik meer moet voelen.

Verder tja, ze wordt steeds weer veelzijdiger Knipoog

Frisiangirl: Klopt wel iets, ik was vergeten aan te singelen (kwam ik later achter toen een stalgenoot die ff wat op haar gestapt had af wilde steigen en het heel het zadel mee nam Knipoog )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:00

Ik dacht ben ik nou echt de enige die denkt van oef wat ligt je zadel ver naar voren.. Dat mag echt wel 10 cm naar achteren.. Voor de rest heel veel overgangen rijden en lekker loslaten van voren, dan komt het vast helemaal goed!! Ziet er namelijk al helemaal niet verkeerd uit Haha!