Me paard loopt goed opgericht, en wel redelijk met de achterhand erbij. Maar niet genoeg. Dit merk ik bij:
- Middendraf/uitgestrekte draf: Ze verliest dan haar oprichting, probeert zich te lang te maken, komt op de voorhand en de achterhand ja.. daar gebeurt dan ook niks meer.
(ik heb dan vaak ook het gevoel dat ze dan meer versnelt dan verruimt. En ik weet dat ze het wel kan, want heb vaak genoeg een 8 voor de middendraf gehad, maar nu ik hoger kom is het natuurlijk ook belangrijk dat ze goed die achterhand meeneemt. Hierdoor zijn me punten ook gelijk een stuk lager hiervoor, wat zonde is natuurlijk)
Ze is dus nog niet sterk genoeg, wat kan ik eraan doen om dit te verbeteren? Oftewel wat zijn goeie oefeningen om te doen?
- daarnaast is de inzet van het uitstrekken vaak wel super, maar na een aantal passen trekt ze het niet meer.
- travers: ik mis toch wel me buiging, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze meer gaat buigen? Ik heb ook het risico dat ze linksom haar hoofd kantelt. (Ze loopt wel netjes op vier sporen)
- tempowisselingen in galop: Meestal vertrekt ze wel netjes, maar krijg ik haar niet meer goed terug. Ze dramt dus eigenlijk door, en wil ze weer niet genoeg gaan "zitten".
Daarnaast krijg ik vaak op protocollen te horen dat ik of: niet genoeg verschil laat zien, of: dat ze versnelt i.p.v. verruimt.
- contragalop: deze doet ze echt goed, ik kan allemaal figuren rijden in galop zonder dat ze er echt moeite mee heeft (moet wel in de gaten houden dat ze goed doorspringt). Alleen als ze iets gespannen wordt/iets engs vind (wat heel vaak is) dan springt ze over... Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik merk wel dat veel dingen die niet helemaal goed gaan, te maken heeft met dat ze niet goed genoeg der achterhand erbij heeft. Dit merk ik bijv. ook bij de overgang galop-stap.
Dit is dus mijn grootste probleem

Zo, ik hoop dat ik het wat duidelijk heb neergezet