Pas na 3 kwartier echt ontspannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Latisha

Pas na 3 kwartier echt ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 20:56

Hallo,

ik heb sinds 3 maanden een nieuw paard, en het rijden gaat best goed! Ik ben nu veel bezig met overgangen en tempowisselingen. Dit gaat allemaal best goed en ze wordt steeds actiever en sneller aan mn hulpen. Maar ze begint eigenlijk pas na drie kwartier echt nageeflijk te lopen, ze wil dan pas echt ontspannen. Nou was mijn vraag: kan ik dit versnellen? of moet ik gewoon rustig door blijven rijden en dan komt het vanzelf wel?
Ze loopt dus de eerste drie kwartier niet met haar hoofd in de lucht maar ook niet naar beneden, iets ertussen dus.

groetjes Joy

Sjapaz

Re: Pas na 3 kwartier echt ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:00

ik had het zelfde probleem met mijn paardje... wilde maar neit ontspannen, was soms na een uur schakelen en overgangen rijden en veel wendingen en dergelijke nog niet lekker ontspannen, hoe goed ik ook probeerde vw-nw te rijden...

Ik heb hem nu 6 maandjes ongeveer, en ben nu bezig met eventjes longeren met bijzet voor ik erop stap.. dan is hij al lekker los over de rug als ik ga rijden. Vaak loop hij binnen een kwartiertje dan heerlijk... dus nu ben ik dat longeren weer rustig aan het afbouwen, want uiteindelijk meot het natuurlijk zonder kunnen...

maar dit hielp hem heel erg om lekker ontspannen te gaan lopen, dus misschien wat voor jou?

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:01

misschien kan je proberen om te longeren met een passoa, of dubbele lijn, daar worden ze ook losser van, heb je zelf niet het id dat ze na de galop misschien ontspant?! dan kan je misschien na 5 minuutjes draven even goed gaan galloperen! Suc6 ermee

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 21:03

Met longeren gebruik ik een elastiek, hiermee loopt ze wel goed ontspannen. Ik kan wel proberen voordat ik ga rijden!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:05

op en elastiek kunnen ze naar mijn idee wel wat makkelijker gaan hangen als met wat touwtjes.. ik doe de touwtjes ook neit tussen de benen door, kan hij weer wat minder makkelijk gaan hangen..