spoed carroesel les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaileyS

spoed carroesel les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:00

ik heb zo les,om 18uur, en we zijn al weken aan het oefenen voor de caroesel wedstrijd(waarbij rina83 trouwens jureert.).Ik zit op een heel eigenwijze schimmel die soms juist oud de rij vliegt omdat hij zo hard gaat maar die soms ook veeeeel te sloom gaat en als ik tik of been geeft ,dat helpt niet .Ik mag niet afsnijden want we gaan er een wedstrijd mee rijden.Het is wel heel belangrijk want je moet bij caroesel dicht op elkaar rijden.
iemand tips/ervaringen?

LoveOlga

Re: spoed carroesel les

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:47

Ik heb wel eens carrousel gereden maar voor jouw probleem geen antwoord. Maar misschien sporen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:50

Sporen zijn er om de hulpen te VERFIJNEN.

Goed, heb je al eens geoefend met dit paard? Als je namelijk niet vooraan hoeft te lopen zal die wel braaf achter zijn voorganger aansukkelen. Let er wel op dat bij splitsen je niet de verkeerde kant mee op gaat.
Goed warm rijden, lekker aan het been, opsluiten tussen twee teugels en vooral plezier maken!
Mocht je te langzaam gaan en wat achterlopen, je mag best wat afsnijden, zolang je het maar netjes doet. Daarnaast is het ook de taak van de rest van de groep om één geheel te blijven. Kan jouw paard echt neit harder, dan moet het totaal langzamer.
Succes!

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:52

ik heb ook wel is carrousell gereden, is idd lastig als jou paard het zou verpesten, misschien zijn sporen idd een id, vraag anders je instructrice!

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:35

Op welke plaat rij je in de caroussel les?
Kom je met splitsen nog wel eens op kop?

Probeer eventueel een plek te vinden halverwege de rij, en zorg dat als je bijvoorbeeld met 2 of 3 tallen gaat splitsen niet op kop komt te lopen.
Maar probeer in het midden van je "groepje" te blijven. Je paard moet dan namelijk zijn tempo aanpassen aan de rest.

Ik heb zelf ook caroussel les en rijd op een heel voorwaarts (manege) paard. Voor mij heeft er iemand anders in de carousselles opgereden, die reed meestal voor of achter aan, die vond halverwege rijden met dat paard erg moeilijk.
Maar het is echt goed te doen. Ze past zich netjes wat tempo betreft aan aan de rest van de paarden. Langezamer lichtrijden werkt ook erg goed.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 08:52

dank je,nee sporen kan nog niet(denk ik) want ik rijd pas een jaar.we rijden op het liedje van tarzan de musical.Ik rijd als je kijkt van boven als 3 achtereen maar er zit natuurlijk ook nog iemand naast me.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 08:53

@rianneH : ik heb al meer dan 5 x de zelfde caroesel proef met hem en de rest geoefent.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:59

OMG hoe kunnen mensen aanraden op een manegepaard sporen te gaan gebruiken???
Hoe kunnen jullie uberhaupt aanraden om sporen te gaan gebruiken, sporen zijn voor zeer ervaren ruiters om de hulpen te gaan verfijnen..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:25

Ik vroeg me al af of ik de enige was die deze tips echt raarrrrrr vind.

Als je carrouselles hebt, dan is daar iemand om te helpen, neem ik aan. Dat lijkt me de aangewezen persoon om jou hierbij te helpen.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:42

nee ,ik heb gewoon les recreatief maar 2x in ht jr dresuur wedst.,2x spring wedst. en 1 x caroesel .Dus ik zit nit elke week te caroesel ,matuurlijk wel de lessen voor de wedstr.