Wat zou dit kunnen zijn? Meer mensen die hier last van hebben? En wat kan ik ertegen doen?
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BE_GENTLE schreef:Ik heb dit ook gehad bij mijn vorige pony, alleen rijden ging prima met zijn 2e ook nog wel maar zodra ik de les in ging met 4/5 andere paarden was het zodra ik opstapte een vecht partij en racen en het niet terug kunnen nemen.. heel erg moeilijk..
Ik ben maar gestopt met de lessen en heb priveles genomen want dan was ze wel goed te rijden.. is dit voor jouw een optie ?? en dat als ze braaf haar rondje doet bij de privelessen het weer eens probeert in de grote lessen..
BE_GENTLE schreef:Je kan iemand aan huis laten komen, dit doe ik nu ook heb het niet zo op groepslessen namelijk.. mijn instructrice is niet gediplomeerd maar rijd zz licht en geeft goed les voor maar € 15 per uur.. dus niet erg duur.. en al doe je het maar 1x in de 2 weken dan heb je wel even iets om aan te werken.. als je een advertentie plaatst op marktplaats.nl of iets krijg je genoeg reactie's..
Probeer mischien ook eens verder te zoeken dan de rijtechnische kant.. heeft het paard nergens last van ?? zadel,omgeving,tanden,rug ?? is er een verandering in het leven van het paard gekomen.. b.v bij vorige eigenaar 24 uur buiten bij jou op stal nooit ?? altijd alleen gereden en nu opeens in groepsverband ?? slechte ervaringen met andere paarden ??

BE_GENTLE schreef:Dan zou ik eens voor een martingaal gaan, werkt alleen in als het paard het hoofd omhoog brengt.. en is de vriendelijkste hulpteugel.. zo heb je toch even wat meer over haar te vertellen.. proberen kan altijd helpt het niet haal je het er weer van af.. maar je moet je ook eens afvragen waar door het komt dat ze speciaal in dat uurtje zo gek doet.. is het gewoon uit blij heid of is ze echt angstig omdat de paarden druk om haar heen zijn..