Toen zijn Michelle en ik met haar begonnen. Eerst wandelen en longeren, daarna ik erop aan de longe. Toen los in de bak. Dat ging in het begin niet goed, maar toen we weer in de buitenbak konden rijden ging het wel weer beter. Ze gaf nog af en toe een bokje of probeerde naar het midden te komen, dat was na een tijdje ook weg. Dus toen gingen we met haar buitenritten maken, maar iedere keer als we dan weer in de bak wilde rijden. Werd ze weer lastiger. Ze heeft ook een (korte) periode gehad dat ze wel goed liep in de bak, maar nu loopt ze weer helemaal niet behoorlijk in de bak. Al een hele tijd niet meer wat we ook doen. We kunnen het haar "beleefd" vragen, we kunnen streng zijn, we kunnen het lastige gedrag negeren. Maar niks helpt. Ze blijft staken en bokken. Als iemand in de bak staat om haar enigzins vooruit te krijgen krijg je een tegenovergestelde effect, ipv van naar voren gaat ze dan naar achteren lopen en (gericht!) schoppen.
Het tuig zit ook allemaal goed, daar is niks mis mee. We hebben echt een goed passen zadel voor d'r.
Buiten loopt de pony wel uitstekend, dan loopt ze vaker zelfs nagefelijk.. We hebben ook al een paar keer geprobeerd om dan in een veldje te rijden, zoals je in de bak ook rijd, maar daar is ook geen beginnen aan.
En sorry voor het lange verhaal

Is er hier iemand die mij kan helpen?
En reacties van "wat moet een manege met een pony die niet in de les loopt, dat ze haar dan weg doen" hoef ik niet. Het is de keuze van de eigenaren.
even een stipje.