4 jarige @ dressuurwork (nouja, poging tot)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

4 jarige @ dressuurwork (nouja, poging tot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:00

Doei! Heey!

Sinds kort rijd ik naast mijn verzorgpony Katinka ook een 4 jarige pony bij, namelijk Vanity.
    Vanity is de verzorgpony van Simone (minka op bokt) maar zij en de eigenares zochten nog iemand erbij voor 1 a 2 keer per week, en dat ben ik dus geworden. Haha!
    Op het moment doe ik Vanity vaker dan die 1 of 2 keer, aangezien Simone op het moment in Suriname zit. Knipoog

Ik ben nog het meest bezig met longeren, grondwerk en dat ze goed naar me luistert als ik er naast sta, maar af en toe klim ik er ook even op.
    We zijn vooral bezig met veel voltes en slangevoltes, omdat ze stelling en buiging nog moeilijk vindt.

Vandaag was Marieke (casperrr) mee en ze heeft een aantal foto's van ons gemaakt. (hartstikke bedankt! Kusje )
    Het is nog lang niet perfect, maar er is al goed verbetering te zien met de eerste keer dat ik op haar reed, zo'n maand geleden. ( [HAW] Stoere 4-jarige poownie @ work! ). Ik heb tot nu toe alleen les gehad met haar aan de hand (longeren etc) maar a.s zaterdag krijg ik ook les als ik er op zit. Lachen

Nou, ben benieuwd wat jullie er van vinden, commentaar graag, maar houd het vriendelijk! Vork

Nathalie.

Afbeelding
    [1] Eerst even los om dr ei kwijt te kunnen...

Afbeelding
    [2] ...en voor dr rek en strek oefeningen! Vork

Afbeelding
    [3] Er op, na het losstappen (waar geen foto's van zijn) een drafje.

Afbeelding
    [4] Inzet volte

Afbeelding
    [5] Idem

Afbeelding
    [6] Marieke is enggg Bloos! En die voeten van mij! Bloos!

Afbeelding
    [7]

Afbeelding
    [8] Hier gingen we van hand veranderen

Afbeelding
    [9] Hier valt ze dus wat op de voorhand, iets waar we hard aan moeten werken. Lachen

Afbeelding
    [10]

Afbeelding
    [11] Teveel stelling naar binnen Verward

Afbeelding
    [12]

Afbeelding
    [13]

Afbeelding
    [14]

Afbeelding
    [15]

Ik moet heel erg op mijn tenen letten, op dat ik niet naar beneden kijk en dat Vanity dus niet op de voorhand valt. Lachen En m'n beugels misschien een gaatje langer. Vork
Laatst bijgewerkt door Ntlie_ op 21-02-08 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

VinandoW

Re: 4 jarige @ dressuurwork (nouja, poging tot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:08

Vind die foto waar bij staat dat ze op de voorhand valt wel mee vallen, vind het eigenlijk wel een fijn beeld geven. Soms lijkt het wel of ze dr hoofd wat kantelt. Maar ziet er verder wel goed uit

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:12

Hele leuke foto's Nathalie.
Vind jullie een leuke combinatie! Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:19

Leuke foto's, Nath.

Ik vind het er ontspannen uitzien, maar op veel foto's loopt Vanity niet onder je. Beetje moeilijk uit te leggen, ze lijkt bijvoorbeeld soms over schouder weg te vallen. Lachen

Ik vind het beeld verder netjes, op voorhand lopen, vind ik wel meevallen eigenlijk Lachen

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:32

ziet er goed uit Nath!!!
duidelijk al verbetering hoor Ja
vind jullie ook leuk samen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:36

Ziet er al best goed uit Nath! Alleen ik ben het wel met Nicole eens. Probeer minder met je handen te sturen en meer met je zit. ze buigt nu teveel in haar hals en te weinig n haar lijf, waardoor ze scheef onder je gaat lopen. Lastig probleem. Op de rechte stukken vind ik het echt een heel fijn beeld geven.

kussies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:38

wow mooi paardje

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:38

Dat is ook waar we mee bezig zijn, ze buigt idd dr hals wel, maar ze moet met dr lichaam gaan buigen. Daarom rijden we veel voltes en slangevoltes enzo.
Ik moet idd meer met mijn zit werken, zal er volgende keer extra op letten. Bedankt! Lachen

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:50

Ik vind het er netjes uitzien hoor.
Ga zo door zal ik zeggen Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:52

Ik vind het een erg leuk paardje!! en ziet er al best netjes uit hoor, voor zo'n jong beestje. Ik vind het best ontspannen eruit zien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:54

nou,dat ziet er niet verkeerd uit hoor!!Zeker niet voor een vier jarige!je rijdt hem netjes!
hij is lekker rond,vooral zijn kontje,mooie pony!!(ik val op rond..)

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:10

Hoi! Vind het rijden er rustig uitzien, Vanity was wel braaf vandaag toch? Jullie zijn een leuke combi, komt helemaal goed Lachen Succes met de les zaterdag!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:12

Ik vind die op de voorhand vallen foto ook erg mee valen, eigenlijk een van de betere foto's! Probeer je stelling niet te veel met je teugels te rijden, maar laat ze om je been buigen, ook met afwenden, probeer dit op te lossen met je benen, wat Nicole zegt is waar, ze lijkt wat weg te vallen over d'r schouder, maat dat komt omdat jij ze naar binnen trekt.
Verder geeft het een rustig beeld en ben je lekker bezig Lachen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:49

Ben het met het commentaar van de rest eens Ja
Ik vind jullie een leuke combi Nath Ja Lachen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:19

Ik vind het ook meevallen met het op de voorhand vallen Ja
Het ziet er netjes uit, jullie komen er wel!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:31

Ik ben het met Letizia eens.
Ziet er verder netjes uit ga zo door.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:31

hee nathalie!! ziet er weer leuk uit hoor Haha!
Probeer je tenen niet tever naar buiten te steken!
En probeer haar wanneer je voelt dat ze zich nageefelijk begint te lopen iets meer teugel bij te geven, zodat ze haar neus wat meer eruit kan steken! Verder leuk hoor!!

Enne die trui heb ik ook Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:39

Je moet vooral op je benen letten vind ik, je hakken gaan nogal eens omhoog en je onderbeen af en toe te veel naar voren of naar achteren. Verder idd voor je kijken en ik vind dat ze ook wel iets meer ruimte mag van voren, neusje mag er iets meer uit. Zoals op foto 13 & 15, zo moet het!

De foto waarvan jij zegt dat ze teveel stelling heeft kantelt ze haar hoofd naar binnen, dat is wat anders dan stelling en moet je wel op letten. Het kan komen door problemen met de tanden, door gebrek aan impuls of doordat jij de scherp bent met je handen en ze onder de druk uit wil komen.

Dat ze op de voorhand valt vind ik wel meevallen, ze in tenslotte nog maar 4! Je moet ook niet teveel willen, ze loopt heel netjes voor een 4 jarige. Ze neemt haar achterbeen heel netjes mee dus daar zou ik me eerst geen zorgen om maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:43

erleyne schreef:
Ziet er al best goed uit Nath! Alleen ik ben het wel met Nicole eens. Probeer minder met je handen te sturen en meer met je zit. ze buigt nu teveel in haar hals en te weinig n haar lijf, waardoor ze scheef onder je gaat lopen. Lastig probleem. Op de rechte stukken vind ik het echt een heel fijn beeld geven.

Idd, vind het er netjes uitzien!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:50

Ik ben het ook met het gegeven commentaar eens..
Je zit heel netjes.. Alleen lijden die onderbenen/voetjes van je soms eens eigen leven.. Knipoog Even consequent op worden dus!

Verder zijn jullie een leuke combi en ik vind het al het voor die korte tijd er gewoon netjes uitzien. Ga zo door zou k zeggen! Lachen

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:50

het is wat fijner voor het beeld en misschien ook voor het rijden als je je handen iets hoger houd en iets meer naar voren. als je je handen zo laag houd kun je veel druk uitoefenen en kantelt hij ook sneller.
voor de rest ziet heter niet verkeerd uit, waarom rijd je zo weinig? Een 4 jarige mag je best aan het werk zetten en met ervarig komt de buiging vanzelf, gewoon lekker blijven draaien. Het is aan de longe natuurlijk anders, als je erop zit moet hij zn eigen ook in balans houden in de wending, dit zal hij alleen leren door veel te rijden. maar goed begin (grondwerk) is inderdaad het goede werk, ga zo door Lachen
(ik zeg steeds hij maar volgends mij is het een zij, haha)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:13

Heyyyy nathalieee, vond het er vandaag heel erg netjes uitzien hoor Ja jullie zijn echt op de betere weg! Ben benieuwd hoe jullie er over een half jaartje uit zien Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 17:47

Mijn benen en voeten lijden idd nogal een eigen leven, tenen en hakken zal ik volgende keer nog eens extra op letten. Vork Het blijft zo moeilijk. Knipoog

@anneliesdj: Op de voorhand vallen valt hier idd mee, maar als je naar het vorige topic kijkt, zie je wat ik bedoel. We zijn er nu dus aan aan het werken dat ze steeds minder op de voorhand valt. Dat is nu al beter en valt op de foto's niet zo op, maar af en toe duikelt ze er nog flink op. Lachen En ze is al bijna 5 trouwens. Knipoog Volgende keer zal ik eens extra op het hoofdje letten, ben absoluut niet streng in mijn hand, maar ze had idd af en toe wat impulsverlies. Bedankt voor je tips!

@jammerr: Ik rijd niet zoveel omdat de andere verzorgster (minka) op bokt veel met het rijden bezig is en aangezien de pony nogal dominant kan zijn, ik haar ernaast ook aan het luisteren wil hebben. Dat vind ik even belangrijker dan het rijden.

Verder bedankt voor alle reacties! Ga zeker proberen wat met de tips te doen en héél hard op m'n tenen letten Vork

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:48

Leuke foto's weer van jou en Van. Leuk om je er op te zien zitten zo. Ga zo door en succes met je les.

Mijn commentaar: probeer niet scheef te gaan zitten in de bochten en idd wel met je zit te sturen en minder met je handen (moet je horen wie het zegt Clown ), je handen ietsje hoger, meer naar voren en iets rechterop (minder piano-achtig), verder misschien je voeten ook ietsje minder ver in de beugels en je tenen naar binnen draaien (kuch, kuch Clown ).

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:24

Nathalie leuke foto's.
Er zit al verbetering in het rijden.
commentaar ben ik het mee eens daar kan je rustig aan werken
Maar dat gaat ook wel goed komen.
mooie combinatie zijn jullie.