Ik na 4 maanden weer voor het eerst op mn eigen paard :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Ik na 4 maanden weer voor het eerst op mn eigen paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:15

Hallo allemaal,

In oktober ben ik van mn paard Tosca afgevallen omdat ik zelf niet goed meeging bij het springen. Daarbij heb ik mn nekspieren en zenuwen flink gekneusd en kon daarom voor een lange tijd niet rijden.
In de tussentijd heeft ze niet stilgestaan en sinds een paar weken rijd Kelly_ann op haar, wat steeds beter gaat.

Ik kan helaas nog steeds niet echt intensief rijden, dus ik heb besloten haar weg te doen.

Afgelopen vrijdag hadden we het plan verkoopfoto's te gaan maken, wat goed gelukt is. Alleen in middendraf wilde ze maar niet laten zien wat ze kon dus zei ik (tot mn eigen schrik) 'Oh dan ga ik er wel even op..' De foto's van Kelly zijn te zien in dit topic: [HAW] Ik en Tosca aan het werk

Ik vond het echt dóódeng om er weer op te gaan zitten, maar toen ik eenmaal zat was ik die angst gelukkig al snel kwijt en heb ik toch wel lekker gereden, ik heb zelfs voor het eerst weer gegaloppeerd (2 rondjes!!). Heb er niet lang opgezeten, maar het voelde toch wel lekker aan. Was eigenlijk hartstikke trots op mn paard én vooral op mezelf (want was toch wel bang dat ik weer zou vallen oid). Haha!

Afbeelding helaas niet scherp op het paard, maar vind het toch wel een mooi plaatje Lachen

Afbeelding beetje wegrijden

Afbeelding dát lijkt er al meer op Lachen

Afbeelding niet de beste foto, maar dat achterbeen Lachen

Afbeelding en galop Haha! (oei mn zit Bloos)

Afbeelding (poging tot) lekker lang uit laten draven

Afbeelding braaaaaf Haha! Haha!

Moet wel zeggen dat ik bij het zien van de foto's nogal schrok van mn eigen houding (vooral mn handen, wat ik daarmee aan het doen ben af en toe???)..

Miran88

Re: Ik na 4 maanden weer voor het eerst op mn eigen paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:18

Oei dat klinkt pijnlijk zeg kan me voorstellen dat je bang ben weer te vallen.
Je heb wel een heel leuk paard jammer dat je hem gaat verkopen.

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:20

Na 4 maanden niet rijden en er zo mee weg rijden vind ik toch heel knap! Ja

Netjes hoor! Jammer dat ze weg moet!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:21

Skip_Bo schreef:
Na 4 maanden niet rijden en er zo mee weg rijden vind ik toch heel knap! Ja

Netjes hoor! Jammer dat ze weg moet!

Kelly had er wel eerst op gereden hoor, dus ze was al los Lachen
Maar ik vond het idd ook echt super fijn gaan, de eerste paar passen was ze nog wat gespannen omdat ik bang was, maar Kelly zei 'gewoon rijden' dus dat heb ik toen maar gedaan Haha! Gaf echt een super fijn gevoel Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:23

Vind het er heel netjes en uitzien Desiree! Je ziet op sommige plaatjes toch best de ontspanning vind ik.
Opzich best jammer dat ze weg gaat, jullie zijn echt een leuke combi samen. Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:23

Gaaf joh, dat je er zelf ook weer op hebt gezeten!
Je handen staan misschien niet perfect, maar ik denk dat je vooral trots op jezelf mag zijn dat je weer gereden hebt! Je houding komt later weer wel. Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:29

Mag ik vragen waarom je haar nu precies weg doet? ik bedoel ik rijd ook niet intensief (ivm tijd ed en doordat 't 's avonds zo snel donker is) maar is toch niet zo erg? en als je een bijrijdster/er hebt? kun jij ook nog gewoon lekker van je paard genieten lijkt me! aangezien je nu ook zegt dat het toch wel lekker was. Is natuurlijk je eigen beslissing hoor, daar hoef je van mij niks aan te veranderen. Ik vraag het me gewoon af Knipoog

Meeste commentaar geef je zelf al, alleen behalve die handen.. kijk eens naar je voeten zeg! die mogen ook wel iets minder uitsteken Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:30

Ntlie_ schreef:
Je ziet op sommige plaatjes toch best de ontspanning vind ik.

Zelfs beter dan op mijn foto's Bloos *LOL*

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:34

Wat jammer dat ze bij je weggaat zeg, jullie zien er als een fijn koppel uit. Toch goed dat je even hebt gereden, goed voor je zelfvertrouwen!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:36

Maartje1990 schreef:
Mag ik vragen waarom je haar nu precies weg doet? ik bedoel ik rijd ook niet intensief (ivm tijd ed en doordat 't 's avonds zo snel donker is) maar is toch niet zo erg? en als je een bijrijdster/er hebt? kun jij ook nog gewoon lekker van je paard genieten lijkt me! aangezien je nu ook zegt dat het toch wel lekker was. Is natuurlijk je eigen beslissing hoor, daar hoef je van mij niks aan te veranderen. Ik vraag het me gewoon af Knipoog

Meeste commentaar geef je zelf al, alleen behalve die handen.. kijk eens naar je voeten zeg! die mogen ook wel iets minder uitsteken Knipoog

mn voeten zijn idd ook net kapstokken Tong uitsteken ik kon ook totaal mn houding niet vinden en schoof van hot naar her in dat zadel (was echt maf dat je niet kunt blijven zitten op je eigen paard Tong uitsteken)

Ik doe haar weg omdat het gewoon onduidelijk is wanneer ik weer fatsoenlijk kan paardrijden, dit lijkt misschien heel wat maar het was nog geen 10 minuten dat ik er op reed, ben toen gestopt omdat ik mn nek weer ging voelen.. Daarnaast ben ik toch ook wel wat banger geworden en heb ik mn wedstrijddroom dus ook maar opgegeven.
Om te 'hobbelen' heb ik ook nog een fjord die het prima vind om een ritje te maken in stap, dus om daar dan ook nog een paard voor te houden die het heerlijk vind om hard te werken vind ik persoonlijk zonde voor mn paard.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:39

Ziet er netjes uit Desiree.. Je houding is wat achteruit gegaan, maar als je 4 maand dr niet op hebt gezeten vind ik dat je dr heel netjes mee wegrijd. Ook al was ze al losgereden.. Lachen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:46

dan wil ik even iets zeggen, niet om je te laten schrikken ofzo. Ik ben 2 jaar terug van het paard gevallen. en daarmee zijn alle spieren in me nek uitgerekt,gescheurt & geknapt. De fysio zegt dat het nog wel even 2 jaar kan duren voordat het allemaal weg is. ( als het ooit nog over gaat )

verder,
Ik vind dat je er heel leuk op rijd, Jammer dat ze weggaat maar als het niet gaat.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:48

Shauni schreef:
dan wil ik even iets zeggen, niet om je te laten schrikken ofzo. Ik ben 2 jaar terug van het paard gevallen. en daarmee zijn alle spieren in me nek uitgerekt,gescheurt & geknapt. De fysio zegt dat het nog wel even 2 jaar kan duren voordat het allemaal weg is.

verder,
Ik vind dat je er heel leuk op rijd, Jammer dat ze weggaat maar als het niet gaat.

Wow das helemaal wat!
Gelukkig zijn ze bij mij (voor zover ik weer) niet gescheurt enzo..
Heb er een maand of 2/3 echt last van gehad en nu gaat het wel weer redelijk. Af en toe bij verkeerde bewegingen of bij grote inspanning voel ik het wel weer gauw, maar gelukkig hersteld de pijn zich dan ook wel weer binnen een paar dagen. Volgens de dokter/fysio kan dit nog wel weken tot maanden kan duren..

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:53

Knap hoor Desiree dat je er weer op bent gestapt Ja!
Ziet er keurig uit Ja!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:18

Knap hoor Desiree dat je er toch nog even opgeklommen bent. Is ook wel goed weer voor je vertrouwen denk ik, zeker als je er al zo lang niet op hebt gezeten. Ik vind jullie ook een leuke combinatie. Moeilijke beslissing ook om haar weg te doen denk ik. Verder heb ik geen ander commentaar dan wat er al gezegd is. Succes en sterkte.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:42

ik vind het toch welecht een heel mooi paard.

Jammer dat je haar gaat verkopen hoor.

Foto's zien er mooi uit.