Terugvallen in tempo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Terugvallen in tempo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:10

Ik rijd sinds kort een pony die een tijdje heeft stilgestaan. Nu ik hem een paar keer heb gereden is ie al wat beter aan het been, dus als ik mn kuiten aandruk versnelt hij, maar hij valt na een paar meter alweer terug in zijn eigen (erg rustige Haha!) tempo. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem constant ondersteun met mn benen. Hoe kan ik dit oplossen?
(en voor de fanatieke bokkers Clown : ja ik heb les en zal dit ook gaan vragen aan mijn instructrise, maar hoor ook graag jullie ervaringen)

Mirrrriii

Re: Terugvallen in tempo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:19

Ik ben van mening dat je dit moet blijven corrigeren met je benen. Wanneer je dit blijft oefenen, blijft ie na een tijd vast wel in een constant tempo lopen.
Wanneer hij niet zou luisteren een tikje met je zweepje.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:33

Ik ben het met Mirrrriii eens.
Veel overgangen rijden zodat die constant aan je been moet blijven.
Succes

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:47

met been blijven ondersteunen, als je niks meer doet gaat ie in zijn eigen makkelijke tempo verder hobbelen.
Ze zijn wel slim hoor, hoeft het net perse.. oke dan maak ik het mezelf lekker makkelijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:05

Kwestie van heel consequent blijven in het geven van je hulpen. En daarmee bedoel ik niet alleen het moment van extra been geven als het tempo terugvalt, maar zéker ook het stoppen me actief drijven op het moment dat je de gewenste reactie bereikt hebt.
Blijf het maar positief zien; elke fout is prima, want DAT zijn de momenten dat er geleerd wordt van de correctie die dan volgt!