Lichtrijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

33Bonita33

Lichtrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 15:43

Ik ben benieuwd of je perse van been moet verwisselen met lichtrijden als je buitenrijd..
dus of het kwaad kan als je de heletijd op het zelfde been lichtrijd?

Anoniem

Re: Lichtrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:00

Nadeel van altijd op hetzelfde been lichtrijden is dat je de sterke kant van je paard sterker blijft maken en de zwakkere kant niet versterkt.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:02

Sonja schreef:
Nadeel van altijd op hetzelfde been lichtrijden is dat je de sterke kant van je paard sterker blijft maken en de zwakkere kant niet versterkt.

duss het maakt dus wel iets uit?

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:03

Het is inderdaad het beste om steeds te wisselen van been....
Niet om de paar passen, maar gewoon op het midden van het draaf-stukje (doe ik altijd), of elk stuk draf op het andere been gaan lichtrijden!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:08

33Bonita33 schreef:
Sonja schreef:

duss het maakt dus wel iets uit?

Ja uiteindelijk maakt het dus inderdaad wel wat uit. Maar denk nou niet dat je elke 100 meter van been moet wisselen hoor. Als jij dat eens per bv 5 minuten doet dan komt het gewoon goed. Zie het maar als dagelijks iets zwaars met 1 hand tillen. Het is gewoon beter voor je lijf om het even vaak met je andere hand te doen.
Een paard heeft net als een mens een sterkere en een minder sterke kant. Zie het maar als links- of rechtshandig zijn. Dus je paard zal jou ook het liefst op zijn sterkste been dragen. Tja, en je schiet er niks mee op als dat been alleen maar sterker wordt door de oefening, en het andere been verbetert niet. Snappie?

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:14

Sonja schreef:

duss het maakt dus wel iets uit?[/quote]

Ja uiteindelijk maakt het dus inderdaad wel wat uit. Maar denk nou niet dat je elke 100 meter van been moet wisselen hoor. Als jij dat eens per bv 5 minuten doet dan komt het gewoon goed. Zie het maar als dagelijks iets zwaars met 1 hand tillen. Het is gewoon beter voor je lijf om het even vaak met je andere hand te doen.
Een paard heeft net als een mens een sterkere en een minder sterke kant. Zie het maar als links- of rechtshandig zijn. Dus je paard zal jou ook het liefst op zijn sterkste been dragen. Tja, en je schiet er niks mee op als dat been alleen maar sterker wordt door de oefening, en het andere been verbetert niet. Snappie?[/quote]

jaa ik snap het;) heb ook even het andere topic gelezen, maar ik denk dat mijn vz pony dan een beetje scheef is want op het ene been zit ze lekkerder dan op het andere been. het zadel is niet scheef heb ik zondag nog gekeken, want dit d8 ik dus ook;)

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:17

33Bonita33 schreef:
maar ik denk dat mijn vz pony dan een beetje scheef is want op het ene been zit ze lekkerder dan op het andere been. het zadel is niet scheef heb ik zondag nog gekeken, want dit d8 ik dus ook;)

Ik kan op allebei mijn paarden makkelijker op de linkerhand lichtrijden dan op de rechterhand. Ik heb geen idee of dit nu aan mijn eigen scheefheid of aan die van de paarden ligt.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:19

hrokur schreef:
33Bonita33 schreef:
maar ik denk dat mijn vz pony dan een beetje scheef is want op het ene been zit ze lekkerder dan op het andere been. het zadel is niet scheef heb ik zondag nog gekeken, want dit d8 ik dus ook;)

Ik kan op allebei mijn paarden makkelijker op de linkerhand lichtrijden dan op de rechterhand. Ik heb geen idee of dit nu aan mijn eigen scheefheid of aan die van de paarden ligt.

mijn vz pony rijd ook lekkerder op de linkerkant, vroeger nooit last van gehad toen ik nog op een manege reed.
vind het wel raar zou ze dan zelf scheef zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:26

Tuurlijk, ELK paard is in meerdere of mindere mate scheef. Net als elke ruiter.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:30

Sonja schreef:
Tuurlijk, ELK paard is in meerdere of mindere mate scheef. Net als elke ruiter.

duss moet ik haar dan gewoon recht gaan stellen en gewoon op allebij de kanten lichtrijden?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:29

Ik zou gewoon op allebeide kanten lichtrijden, zeker als ze een moeilijke kant heeft.
Dus gewoon recht stellen en gewoon op allebeide kanten lichtrijden ja Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:30

huh hier was toch al een topic over of wordt ik nou gek

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:35

juudje84 schreef:
huh hier was toch al een topic over of wordt ik nou gek

klopt maar ik had eerlijk gezegt niet gezocht of er al topics hierover waren Bloos Bloos
dom van mij volgende keer zal ik dat wel doen;)
maar ik zat dus ook met dat probleem maar dan meer over dat ik het fijner vind om op de linkerkant te ligtrijden omdat die kant veel fijner zit als de andere kant van haar, en ik me dus af vroeg of ik dan nog gewoon moes gaaan lichtrijden op die kant. (overigens heb ik hier inde bak geen last van)