ik rijd waar ik werk vaak op een heeel leuk tuigertje van 5 jaar.. genaamd vera.. wij rijden hoofdzakelijk met haar in het bos aangezien zij uiteindelijk met klanten het bos in zal gaan.. ook rijden we haar redelijk vaak in de bak.. maar op het moment dat we in het bos rijden is de beheersing in de galop er volledig.. lekker ontspannen.. maar zodra we in de bak gaan rijden wordt ze tijdens de galop erg heet en krijg je een soort van crossgalop.. dus lekker scheef door de bochten en afsnijden maar.. ik heb in de bak al gebrobeerd lekker ontspannen te gaan zitten.. diep te gaan zitten.. en goed meegaan met de galop.. en door middel van korte ophoudingtjes en rustig tegen haar praten haar een rustige ontspannen galop aan te laten nemen.. maar op het moment dat we van haar vragen iets beheerster te galoperen valt ze terug in de draf.. ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.. ze loopt op dit moment alleen met mensen van stal onder het zadel in de bak en niet met klanten.. ook in het bos is ze tot nu pas nog maar 1 keer met klanten meegeweest en het was daarvoor ook al.. dus het kan niet zijn dat de klanten iets met haar hebben gedaan..
alvast bedankt..
groetjes Jessica
ps. de poll die er bijstaat gaat over een meningsverschil.. ik gaf een licht rukje aan de teugel en gaf een schreeuw.. nou ja verhefte me stem, zodat ze rustiger zou gaan draven.. (was een galopeerpad en ze wou erg graag galoperen en was dus erg heet, maar we bleven draven).. iemand die erbij was vond dat je dit niet met je stem op moest lossen.. mijn persoonlijke mening is dat ze uiteindelijk de relatie tussen de stemverheffing en het rukje gaat zien en dat het rukje dus op een gegeven moment niet meer nodig is.. maar daar dacht zij anders over.. uiteraard probeer ik het eerst op te lossen op de zit... vandaar graag jullie mening..