Linksom meer hulpen nodig dan rechtsom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Linksom meer hulpen nodig dan rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:35

Ik rijd sinds deze week een 6-jarig paardje dat ervoor een jaar heeft stilgestaan omdat ze een veulentje heeft gekregen. Nu pakt ze alles echt super op dus ik ben eigenlijk al heel tevreden, maar er is iets vreemds. Linksom moet ik om te wijken mijn been veel verder naar achter leggen dan rechtsom. Dan wijkt ze wel super, maar het voelt best onnatuurlijk om het zo ver naar achter te leggen. Dit zelfde geldt voor schouder binnenwaarts. Ze doet het allemaal wel, dat is dus het probleem niet, maar hoe komt dit? Misschien gaat het gewoon vanzelf weer over (dit was eerst ook zo met bochten ed en dat is al een heel stuk minder) maar ben bang dat ik iets verkeerd doe. Ik ben al bij mezelf na gegaan of ik soms teveel op een kant zit of de teugels anders houdt, maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Iemand een idee?

Love_4ever

Re: Linksom meer hulpen nodig dan rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:13

uu misschien is het te veel van het goede om in 1 week dat al te doen omdat ze een jaar heeft stilgestaan. Maar dat is jou keus. Ik denk dat je gewoon langzamerhand je hulp moet gaan verkleinen. Dus nu gewoon nog met een breedde hulp te rijden en over 2 of 3 weken je hulp te gaan verkleinen. Dat deed ik eerst ook en het help wel Knipoog

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 18:27

Dat is wel een goede inderdaad! Dankjewel Lachen

Over of ik niet teveel doe.. Ik had een paar pasjes gedaan om te kijken hoe ze het oppakte en dat doet ze heel goed! Ben nog niet hard aan het werk gegaan hoor Knipoog Verder gewoon lekker wat gereden!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:55

ik heb dit probleem ook
en ik denk er eerder aan dat het probleem bij mezelf ligt
en dat ik mijn rechterheup/knie niet goed aangeloten heb waardoor ik weinig druk kan zetten
dus dat kan mischien ook Bloos

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 22:34

Dat zou ook kunnen.. Ik zei ook al dat ik eerst bij mezelf gekeken heb of ik soms scheef ofzo zit. Bij andere paarden heb ik dit probleem echter nog nooit gehad en ze doet het gewoon meteen als ik mijn been zon 5 cm verder naar achter leg dan normaal (en verder dus niks verander) Daarom vond ik het zo vreemd Lachen

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:31

zoals wij een betere kant hebben, hebben de paarden dit ook.
wij zijn beter in rechts ( de meesten van ons ) wij schrijven rechts.
een paard heeft dit ook.
maak je er niet te druk om