Marieke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chefke

Marieke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:06

Mijn vriend heeft even foto's van mij gemaakt. Ik rij bitloos omdat mijn paard erg zwaar was in de mond, zonder bit gaat het veel beter! Daar wil ik liever geen reactie's op krijgen, is mijn eigen keus.
Ze is hier 9 maanden drachtig. Haha!
Commentaar graag opbouwend en vriendelijk blijven Vork
Ik heb ooit iemand horen zeggen dat ze veel op de voorhand loopt, vinden jullie dit ook? Zoja, Hoe kan ik dit verbeteren?

Afbeelding
Ik en mijn paardje Bloos

Afbeelding
Rustig instappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uhm,, Hoe dit mogelijk is weet ik ook niet. Dit is geen oefening Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij opvalt aan de foto's is dat ik redelijk vaak voorover val! En dat ik mijn hakken wel meer naar beneden mag houden!
Alles is welkom, Maar graag vriendelijk blijven!
Oja, En graag tips om iets te verbeteren!

Bedankt voor het kijken Vork

chamleona

Re: Marieke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:09

Mooi paardje hoor!

En zelf iets meer op je kont zitten. Schouders naar achter.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:15

ziet er goed uit! Loopt netjes!!
Alleen die foto met dat hoofd scheef haha Vork

Veel plezier nog!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:27

Ze loopt op deze foto's vrij lang, zou wat meer opgericht mogen. Probeer haar dus van achter naar voren te rijden.
Zo te zien is de bak ook vrij zwaar en ze is 9 maanden drachtig, met een dikke buik wordt het allemaal ook wat lastiger. Knipoog
Kortom als je daar rekening mee houdt, loopt ze nog niet zo slecht! Cool
Succes voor het maandje dat je waarschijnlijk nog kunt rijden en alvast veel plezier met dr veulentje!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:27

Die foto met dat hoofd scheef is wel erg elastisch! Clown Volgens mij kun je de teugels rustig iets korter nemen zodat je handen iets meer voor je lichaam staan, je hebt ze nu vrij dicht bij je buik en daardoor val je een beetje voorover. Ik wil toch even een opmerking over bitloos rijden maken: bij jouw foto's een goed voorbeeld dat het past bij jouw paard! Dat is een goede keuze, zie ook dat je je paard goed onder controle hebt. Mooi beeld , ga zo door!

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:01

Thanks!
Ik vindt het leuk om te horen dat bitloos goed bij het paard past. Ik houd er zeker rekening dat mijn paard daar 9 maand drachtig is. Inmiddels is ze met "zwangerschapsverlof"! Ze moet nog ongeveer 3 weken! Ja de bak is heel erg zwaar! Net nieuw zand dus daar houd ik ook rekening mee! Bedankt voor de reacties! Dus niemand vind dat ze op de voorhand loopt? Haha!

fleur_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:02

Onderbeen terug leggen, verder ziet het er mooi en ontspannen uit!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:04

wat mij wel opvalt is dat je je benen steeds na voren steekt die mogen wel iets meer naar achteren liggen

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:04

Ik vind dat jou beugels wel iets korter mogen in vergelijking met je zadel, want je heb een vzh-zadel? Je zit er echt met je tenen in te duwen om te blijven zitten.

Vind het verder een leuk paardje, loopt opzich wel leuk als je de omstandigheden erbij bekijkt. Tong uitsteken Ben benieuwd naar het veulentje Ja.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:06

Zet je cap wel recht op je hoofd Knipoog Als je nu valt heb je er weining aan als hij zo achterin je nek zit geschoven.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:09

Ik vind het er leuk uitzien hoor!!

Mijn valt idd ook op dat je je benen erg naar voren steekt, maar anderzijds: je zit op een paard met een heeeele dikke buik, waar moet je ze anders kwijt Haha! Dat zal je hele zit niet ten goede komen, dus dat stukje laat ik voor rijfoto's na de dracht, mocht het dan nog zo zijn.

Verder heb ik ook het idee dat je de teugels iets in mag nemen, maar vind het zo wel een ontspannen beeld geven, zo zwaar hoef je met zo'n verre zwangerschap ook niet meer aan de bak hopelijk.

Veel plezier vast met het veulie!!

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:12

Ik vind het er netjes uitzien, vooral voor bitloos rijden! Wat je zelf al zei rechtop zitten en hakken uitsrukken. Ook lijkt het op sommige foto's alsof je je armen vrij stijf houd, dus probeer ze te ontspannen en alleen in de werken door je polsen en handen te gebruiken. Leuk paard trouwens!

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:16

@ Kebie: Heb gewoon een misvromd hoofd! Clown Cap zit altijd zo!
Benen viel mezelf ook al op ja Vork

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:51

hej marije!

Ziet er netjes uit!
Ik ben heel benieuwd of er weer zo'n toppertje als vorig jaar uit komt Lachen

Zie je snel weer

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:56

mijn cap zat vroeger ook zo, tot ik op een moment ene nieuwe cap heb gekocht, toen had ik ineens nergens meer last van!! nu zit hij wel recht.

ik vind dta jou paardje bitloos mooier loopt als menig andere foto's die ik heb gezien van paardjes met bit, dus petje af! voor een hoogzwangere dame en zo'n zware bak vind ik haar super mooi lopen!

het enige wat mij soms ook stoort is je handen, dat die op je bovenbenen lijken te rusten. probeer inderdaad je teugels wat korter te nemen en dan je handen wat meer te dragen, geeft een nog mooier plaatje!

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:03

Hoi!

Heel erg leuk beestje heb je zeg! Het is altijd spannend hoe het straks gaat met het veulen heel veel succes! Pling

Nog wat commentaar op je foto's, wat je zelf dus al zegt , denk om je hakken en je houding voor over. Misschien is het fijner om haar wat meer bij je te hebben, en dus de teugels iets op te pakken. Houd ze dan gewoon netjes boven de schoft, maar wel wat hoger dan normaal en iets meer naar voren. Hierdoor loopt ze wat meer bij je, en is het mogelijk dat ze de achterhand er meer onder trekt.

Maar echt een ontzettend leuke merrie! Komt ze toevallig van Krack of Jazz?

Succes!

Nathalya.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 12:35

Dank voor de leuke reacties Haha!
Ben ook erg blij met mijn paardje. Zou ook heel graag wedstrijden willen rijden. Maar dan mag je niet bitloos. Dat vindt ik echt vet jammer! Moet er misschien wat op verzinnen om het wel te mogen. Vork Tips?

Het paardje is geen Jazz of Krack C. Haar vader is Caritas en moeders vader is Nimmerdor. Dus eigenlijk een springpaardje Bloos

DimJump

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:10

HoiHoi!
Mooi paardje hoor!
Je moet je schouders meer naar achteren doen ...
verder ziet het er heel netjes uit

Groeten Cyril