Wout @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Wout @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:05

hallo bokkers!

aangezien het de laatste tijd stukken beter gaat met de dressuur en mijn pony te koop staat wilde ik tocg graag eens nieuwe foto's. dus vandaag netjes aangekleed en papa meegenomen naar de bak. aan de foto's is wel te zien dat hij geen topfotograaf is Knipoog .

mijn pony wout is nu 17 jaar en ik heb er L1 dressuur mee gereden. aangezien ik toen zelf 18 werd ben ik gestopt, wat ik nu best jammer vind aangezien hij steeds beter begint te lopen. ons grootste probleem is de ontspanning in het rijden, hij kropt zich voor graag op en drukt zijn rug dan weg. op deze foto's loopt hij best ontspannen dus ik ben er heel erg blij mee.

nog even over mezelf Tong uitsteken ik heb last van rugklachten en zit daardoor niet altijd even netjes. verder mag ik mijn ellebogen wel wat meer aan mijn lichaam houden en mijn hakken wat meer uitdrukken.

naja dat was het commentaar is altijd welkom Knipoog hou het wel een beetje netjes Haha!

groetjes skippy

het slachtoffer van vandaag
Afbeelding

loeren naar de fotograaf
Afbeelding

drafje mondje open
Afbeelding

drafje
Afbeelding

drafje
Afbeelding

halthouden achter de loodlijn Boos! normaal zijn sterke punt
Afbeelding

galopje
Afbeelding

wegdraven naar middendraf
Afbeelding

drafje iets extra binnenbeen
Afbeelding

drafje hier liep hij wat onder me weg
Afbeelding

wout koppie
Afbeelding

wout en mie samen Bloos
Afbeelding

de fotograaf nog even Haha!
Afbeelding

dat waren ze kom maar op Duivel

x__Ellis

Re: Wout @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:07

mooi paard Haha! ik vind dat hoofdstel heeeel vaag Tong uitsteken Niet dat het niet goed zit hoor Knipoog ben het alleen niet gewend ..

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:08

Euhm ik heb niet heel veel verstand van mexicaanse neusriemen, maar zit die niet heel erg hoog?

Verder nog ee puntje:
Achterbeen er meer onder, dat zwabbert er nog wat achter. Daardoor ziet het er van voor ook minder prettig uit.

succes ermee!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:11

ik rijd deze pony idd met mexicaanse neuriem en bij mijn weten zit hij niet te hoog op deze manier loopt hij er lekker mee. hoor er verder ook nooit iets over.

hij moet inderdaad achter veel mee bijkomen, hij loopt nogal op de voorhand maar ben op het moment al blij als hij voor lekker ontspant

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:13

een leuk paardje! Het ziet er voor mijn gevoel een beetje gespannen uit. probeer zijn hals eerst wat uit te schuiven en te laten vallen voordat je hem oppakt. (dus ook van achter activeert)
En let op je sporen. Je zit kort, maar je sporen heb je aardig hoog zitten. Het kan voorkomen dat je hem met je sporen aanraakt terwijl dat niet de bedoeling is.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:19

Onspanning is inderdaad heel moeilijk, maar échte onspanning kan hij van voor niet hebben als de achterhand er niet bij is. Het is dus aan te raden eerst aan de achterhand te denken voor je vanvoor begint, maar dit is iets om met je instructeur aan te werken.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:24

Ook vind het geheel er gespannen uitzien. Jammer, volgens mij kan het veel beter.

Waarom eigenlijk die Mexicaanse neusriem? Die neusriem werkt minder vriendelijk dan een engelse lage of hoge neusriem.
Je hakken moet je goed uitdrukken, je trekt ze nu soms op. Sporen naar beneden duwen, door de opgetrokken hakken de de hoge sporen 'prik' je je paard onnodig. Let verder op je handen, ik heb het idee dat je je handen vastzet. Heb je trouwens les? Ik zou zeker aan bovenstaande punten gaan werken, het is allemaal basiswerk.

Nog één opmerking over het geheel: Ik vind het hoofdstel in combi met de te hoge sporen en de strenge hand er niet vriendelijk uitzien.

Wel wens ik je succes en probeer aan je zwakke punten te werken! Knipoog

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:41

Ik heb les jah! vreemd dat altijd het eerste is waar mensen aan denken als een paard niet zo netjes loopt.
met mexicaanse neusriem loopt hij verreweg het beste ook doordat hij hier mee lucht door krijgt. dit is met instructeurs besproken.
deze sporen passen inderdaad niet super om deze chaps en zitten daardoor wat aan de hoge kant zal er volgende keer om denken.
hakken had ik zelf hier boven ook al gezegd. en mijn handen zijn idd ook een probleem links wil ik wel eens vastzetten.

ik ben nog niet bezig hem op te pakken, het enige wat ik tijdens het rijden doe is voor rustig vragen en verder het tempo onder controle houden. verder veel figuren e.d. rijden. hierdoor ontspant hij zich voor, achter word dan wel eens wat minder maar dat is voor mij op het moment niet belanrgijk.
doordat de pony rugklachten heeft gehad vind hij het heel moeilijk om los te laten dus op dit moment ben ik al heel tevreden met wat hij hier laat zien.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:43

Ik snap je redenatie wel hoor. Maar geef hem meer ruimte, want op de foto's heb je je teugels aadrig kort. Zo kan hij nooit tot verbinding komen en je hand zoeken.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:45

haha heel fijn om te horen Tong uitsteken ik heb mijn teugels namelijk altijd te lang. heel fijn dat het daarop trainen eindelijk gewerkt heeft. nu moeten ze dus weer langer

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:52

ik denk -> lang en laag oefenen. Neusje naar de grond!
tis moeilijk rijden met een paard wat zich snel opkropt Ja
Verder die sporen en je beugels wat langer.

succes!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:55

beugels langer is geen optie, door mijn rugklachten is het al erg moeilijk om uberhaupt te rijden. met langere beugels heb ik op de een of andere manier niet genoeg steun en word het alleen maar erger.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:02

zei je nu dat je gestopt was omdat je 18 was geworden?
je kunt dan toch gewoon bij de paarden verder rijden? of zie ik dat nu verkeerd.....

verder vind ik de foto's nog wel meevallen qua qualliteit hoor Ach gut

ik zou zelf met het rijden gaan trainen op het laag en lang
rijden, maar je geeft zelf al aan dat hij zich opkropt.

Veel plezier nog met hem verder

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:04

klopt ik had inderdaad verder kunnen rijden, maar onze harten liggen bij het springen. aangezien we al M waren konden we daar niet mee verder bij de paarden.

ik heb nu zelf een jong paard gekocht waarmee ik verder ga in de springsport. helaas was het geen optie om wout voor de dressuur erbij te houden. dus hij word verkocht

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:10

Kan het zijn dat de spanning komt door de manier waarop jij rijdt? ik bedoel daarmee omdat jij pijn hebt, je houding aanpast en misschien ook verkrampt.
En ontspanning moet inderdaad van achteren komen, maar daarvan zie ik helaas niet veel....

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:11

jammer dat je hem niet kunt houden of niet......
succes in ieder geval met het nieuwe paardje in de springsport.....als je foto's hebt zijn we uiteraard benieuwd.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:12

Tijgertje86 schreef:
Ook vind het geheel er gespannen uitzien. Jammer, volgens mij kan het veel beter.

Waarom eigenlijk die Mexicaanse neusriem? Die neusriem werkt minder vriendelijk dan een engelse lage of hoge neusriem.
Je hakken moet je goed uitdrukken, je trekt ze nu soms op. Sporen naar beneden duwen, door de opgetrokken hakken de de hoge sporen 'prik' je je paard onnodig. Let verder op je handen, ik heb het idee dat je je handen vastzet. Heb je trouwens les? Ik zou zeker aan bovenstaande punten gaan werken, het is allemaal basiswerk.

Nog één opmerking over het geheel: Ik vind het hoofdstel in combi met de te hoge sporen en de strenge hand er niet vriendelijk uitzien.

Wel wens ik je succes en probeer aan je zwakke punten te werken! Knipoog

Hier bij ik het volkomen mee eens. Heel veel succes verder, vnd het een leuk paardje Ja

skippy schreef:
beugels langer is geen optie, door mijn rugklachten is het al erg moeilijk om uberhaupt te rijden. met langere beugels heb ik op de een of andere manier niet genoeg steun en word het alleen maar erger.

Doe dan je sporen af, hij ziet er nou niet bepaald slaapverwekkend uit. Nagelbijten / Gniffelen
Maar als je zo zit met je beenhouding, voor je rug. Oke, dan kan je er niet veel aan doen, maar aan die sporen kan je wel wat doen, die zou ik dan af doen, anders prik je je paardje onnodig, en schieten jullie er allebei niet veel mee op. Lachen
(bedoel het niet aanvallend hoor! Haha! )

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:56

goh stephanie en wout & dressuurfoto's.. schrik er bijna van ROFL
eerste draf foto loopt hij wel ontspannen, rest van de foto's is het nog de wout van 'vroegah'

en wat is dat nou Tong uitsteken zie ik daar werkelijk een dressuurdekje?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 14:41

@ amie inderdaad gewonnen op een springwedstrijd Tong uitsteken