Hoe contact blijven houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Hoe contact blijven houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 12:53

Hoe houd ik contact tijdens het nageeflijk rijden?
Als ik mijn paardje namelijk rond heb ( ik rijd op manegepaarden) heb ik zelf het gevoel totaal geen contact te hebben. Ik vroeg het nog aan mijn instructrice maar volgens haar was dat omdat we ontspannen en rond reden, maar geen contact lijkt me toch ook niet wat het moet zijn, misschien zie ik het verkeerd maar ik zit nog in een periode van wennen en de juiste knopjes weer vinden etc.

8nnemiek

Re: Hoe contact blijven houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:56

Hoe bedoel je precies geen contact? Geen contact met de mond, of met het paard zelf.. niet genoeg reactie op je hulpen..?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:25

Jah ehm hoe leg ik dat goed uit, ik denk toch geen contact met de mond, zeg maar geen "druk". Ik heb het gevoel alsof ik niets in mijn handen heb en mijn paard zo onder me vandaan kan lopen, gemis van controle gevoel.
Hoop dat het zo beetje duidelijk is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:16

Geen druk op de teugels kun je het beste zien als iets goeds Lachen Dat is waar iedereen naar toe wil werken. Probeer zoveel mogelijk op je zit te rijden, en ook terug te nemen door iets dieper te gaan zitten, eventueel de benen iets langer te maken.
De controle missen lijkt misschien wat eng, maar ook met strakke teugels kan je paard er tussenuit schieten, dat zit dus eigenlijk gewoon in je hoofd, en moet je proberen van je af te zetten.
Je kan proberen om iets meer vooruit te drijven, dan gaan veel paarden vanzelf de hand iets meer opzoeken.

Verder zou ik ook even (laten) controleren of de mond en tanden van het paard in orde zijn, het zou kunnen dat het paard daardoor geen druk in de mond kan verdragen.